شناسه خبر : 86145
یکشنبه 09 آبان 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در دیدار هیأت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با رئیس جدید بنیاد چه گذشت

ما در آینده یک شورای متشکل از صنوف مختلف ایثارگری خواهیم داشت، که با هم‌فکری آنها برنامه ها را طراحی و اجرا می‌کنیم....

فاش نیوز - اعضای هیأت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و درباره مسایل و مشکلات متعدد ایثارگران، خصوصا جانبازان نخاعی بحث و بررسی به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، اعضای هیأت مدیره انجمن جانبازان نخاعی، روز چهارشنبه گذشته با دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و درباره مسایل و مشکلات متعدد ایثارگران، خصوصا جانبازان نخاعی بحث و بررسی به عمل آوردند.

در اینجا گزارشی از این دیدار را که از سوی انجمن جانبازان نخاعی برای این پایگاه خبری ارسال شده عینا" به حضور کاربران و عزیزان ایثارگر تقدیم می شود.

به دنبال پیگیری مسائل و مشکلات جانبازان نخاعی از سوی این انجمن در روز چهارشنبه ۲۸ مهر۱۴۰۰ دیداری با آقای دکتر «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» انجام شد که طی آن موارد مختلف زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

۱- موضوع خودروی مناسب جانبازان ۷۰ درصد.
 موضوع خودرو بر دو محور واردات خودرو خارجی تا سقف دلاری محدود و معین و معافیت گمرکی و یا واردات خودرو از مناطق آزاد مطرح گردید.
 ۲- ابقا حق پرستاری جانبازان ۷۰ درصد بعد از شهادت جانباز.
۳- اجرای ماده ۳۸ قانون جامع با موضوع بازنشستگی جانبازان بسیجی حالت اشتغال، پس از ۳۰ سال سنوات، که بنیاد شهید مبنای ۳۰ سال را از زمان تصویب قانون حالت اشتغال(سال۷۲) قرار داده در حالیکه  می بایست از زمان مجروحیت محاسبه گردد.
 ۴- اجرای ماده ۳۹ قانون جامع و عدم قطع حقوق حالت اشتغال در صورت اشتغال جانبازان در دستگاه های دیگر.
۵- ویلچر، نظر به این که بیش از ۷ سال است ویلچر مناسب خارجی به جانبازان تحویل نشده است و ویلچر های ایرانی هم هنوز به کیفیت مطلوب نرسیده، درخواست تحویل تهیه و تحویل ویلچر خارجی شد.
 ۶- تجهیزات و وسایل مصرفی از قبیل کیسه کلستومی و غیره که علی رغم ضرورت مدتهاست تهیه و توزیع نشده است.
 ۷- مراکز جامع توانبخشی.
 باتوجه به صرف هزاران میلیارد تومان برای ساخت مراکز مذکور این مراکز جهت ارائه خدمات نیاز به تامین اعتبارات محدود و مختصری دارد، که درخواست تامین بودجه لازم مطرح شد.


۸- با توجه به پرداخت وجه نقدی در قبال پیش فاکتور به‌جای تامین تجهیزات و ویلچر که اخیراً در بنیاد مطرح و باب شده، این موضوع مورد انتقاد قرار گرفت.
 ۹- درخواست شد، خدماتی که ارائه نشده و به مرحله اجرایی نرسیده از سوی مسئولین رسانه‌ای نشود.
۱۰- موضوع بیمه و  بهداشت و درمان که در زمینه های  زیر مطرح گردید؛
_ توزیع نامناسب و نامتعادل تجهیزات بین جانبازان مورد انتقاد قرار گرفت.
 _ بیان شد که بهترین دوره بیمه و درمان جانبازان زمانی بود، که بنیاد با بیمه ایران قرارداد داشته است، که  در آن دوره جانباز می‌توانست از بیمارستانی به دلخواه خدمات بگیرد.
_  از عدم رعایت کرامت و شأن جانبازان در دو بیمارستان متعلق به بنیاد انتقاد شد.
_ عدم دسترسی جانبازان شهرستانها به بیمارستان تخصصی مورد انتقاد قرار گرفت.
_ بیان شد در بعضی از بیمارستان ها جانباز بدون اینکه نیاز به عمل جراحی داشته باشد، از سوی بعضی از سودجویان مورد عمل جراحی قرار  می گیرند.
_ این که عنوان می‌شود، جانبازان فول درمان هستن واقعی نیست و اجرا نمی شود.
 ۱۱- موضوع سفرهای سیاحتی و زیارتی که در زمینه  های زیر مطرح گردید؛
_ عدم وجود مکان مناسب برای سفر جانبازان نخاعی و این که بنیاد امکاناتی دارد، که کارمندان از آن استفاده می کنند، اما جانبازان از آن بی بهره اند.
_ گزارش شد که کمیته سیاحتی زیارتی انجمن برای اولین بار موفق شده است، یک کاروان جانبازان نخاعی به همراه خانواده به حج عمره اعزام کند.
_ با همکاری انجمن ۱۵۳  کاروان زیارتی به عتبات اعزام شدند، که در این سفرها همه امکانات و تسهیلات از جمله هتل مناسب و وسیله نقلیه مناسب تامین شد.
_ درخواست شد که موضوع سیاحتی و زیارتی با استفاده از امکانات بنیاد عملیاتی شود.
 ۱۲- آسایشگاه هاجر متعلق به جانبازان بانوی نخاعی و مشکلات آن از جمله تخت و تشک و کادر پرستاری مطرح شد.
 ۱۳- درباره هتل متعلق به بنیاد در مشهد مقدس که ۱۸ سال ساخت آن طول کشیده و صدها میلیارد هزینه شده است و اکنون برای بهره برداری و ارائه خدمات نیاز به حدود ۱۰۰ میلیارد اعتبار دارد.
این در حالی است که بعد از گذشت چهل سال یک اتاق مناسب برای جانبازان نخاعی در مشهد وجود ندارد، در مواردی هم که اقدام به ساخت و مناسب سازی فضای هتل برای جانبازان شده  بدون کارشناسی پوده و  موجب هدر رفت منابع شده است.
موضوع مشکل بازسازی آسایشگاه مشهد نیز مطرح شد.

 در ادامه آقای قاضی زاده بیان داشتند، درباره هر یک از موضوعات مطرح شده می‌توان توضیح داد؛ اما به طور کلی می گوییم که گرچه ما مسئولیت داریم، اما طرف ایثارگران هستیم و در جلسات دولت و مجلس هم موضع ما موضع ایثارگران است؛ نه موضوع دولت و مجلس.
 یعنی آنچه که می تواند در بهبود کیفیت زندگی ایثارگران موثر باشد، بنیاد وظیفه دارد پیگیری و به نتیجه برساند.

ایشان هم چنین بیان داشتند، گاهی جایی  نیازی وجود داشته و راهکارهایی ارائه شده که یا غیرقانونی بوده است یا موقت.

مثلاً اولا- موضوع واردات خودرو غیر قانونی است و هیچ وقت به نتیجه نمی رسد؛ چون قانونگذار واردات خودروی بالای ۲۴۰۰ سی سی و خودروی لوکس را ممنوع کرده و ثانیا- خودرو مناطق آزاد نیز قانونی نیست و انجام نمی پذیرد.
 بعضی موارد هم که هم قانونی نیست و هم موقت است؛ مثل ابقای حق پرستاری بعد از شهادت جانباز.
در این موارد راهکار آن است که با کمک  هم اینگونه مسائل را قانونی نموده و برای آن ردیف بودجه مستمر تعریف شود.
 البته در این مورد اخیر چون مصوبه هیئت امنای دوره مدیر قبل بوده است، ما اعلام کردیم که مصوبات هیئت امنا هر چه بوده اجرا شود؛ اما سوال این است که بعد برای استمرار آن چه باید کرد؟
راهکار این است که ما موضوع ابقاء حق پرستاری همسران جانبازان شهید را در قالب از کار افتادگی همسران شهدا تعریف کنیم، بدین معنا که بعد از شهادت جانباز، همسر جانباز یه کمیسیون ارجاع شود و حق پرستاری به خود او تعلق گیرد.

 در ادامه مجدداً موضوع خودرو مطرح شد، که ایشان بیان فرمودند واردات خودرو در دولت یک موافق هم ندارد و می‌گویند بر مبنای تفاهم نامه، سی هزار خودرو داخلی و مناسب سازی شده برای جانبازان به صورت (خارج از قرعه کشی و نقدی) انجام شود.
 ایشان در ادامه فرمودند ما در آینده یک شورای متشکل از صنوف مختلف ایثارگری خواهیم داشت، که با هم‌فکری آنها برنامه ها را طراحی و اجرا می‌کنیم.

 و همچنین وعده دادند، سایر موارد از قبیل هتل، ویلچر و موضوع سیاحتی و زیارتی و... را دنبال خواهند کرد.

 در پایان یک بار دیگر موضوع خودرو مطرح شد که اعضا انجمن بیان داشتند:

اولا- جانبازان به دنبال خودروی لوکس که مشمول ممنوعیت است نیستند؛ بلکه خودرویی را می خواهند که مشکلشان را حل کند.

ثانیا- اگر موضوع خودرو بر محور خودروی داخلی باشد، باید در قالب ماده ۴۵ قانون جامع عمل شود (با تسهیلات و کمک بلاعوض) و یا  همان گونه که به نمایندگان مجلس خودرو تحویل شد، به ایثارگران هم با همان شرایط تحویل شود؛ که ایشان بیان داشتند، این حرف درست است و قانون ایجاد حق می کند. لکن در شرایط کنونی دولت بودجه لازم را ندارد و سیاست اقتصادی دولت در شرایط فعلی انقباضی است.

اینستاگرام
با سلام خدمت اعضا هیئت مدیره جانبازان نخاعی؛
دوستان از آقای قاضی زاده هاشمی سوال نکردید که؛
شما که اطلاع داشتید واردات ممنوع میباشد و از مناطق آزاد هم این موضوع امکان پذیر نیست،
پس چرا و با چه دلیل و انگیزه ای در اخبار و رسانه ها اعلام کردید برای جانبازان ۵-۶ هزار دستگاه خودرو وارد می کنیم ؟
با سلام خدمت تمامی عزیزان انجمن راست قامتان و انجمن جانبازان نخاعی عزیز
بنظر بنده حال که موضوع واگذاری خودرو به جانبازان عزیز به لطف دولت منتفی شد به اقای قاضی زاده باید گفته میشد که حتما همانطور که در رسانه ها اعلام کردند که نیاز به واردات 5 تا 6 هزار خودرو برای جانبازان دارند و این موضوع را رسانه ای کردند همانطور هم در رسانه ها اعلام کنند که این موضوع یعنی واردات خودرو منتفی شده است و خودرویی به جانبازان تعلق نمیگیرد
دو سال جانبازان را سر کار گذاشته اند، با اینکه در بودجه امسال صراحتا مسئله خودرو و نحوه تحویل آن هم مشخص شده، باز هم دفع الوقت میکنند، با گفتن تنگنای مالی ، چرا برای تیمهای فوتبال با این هزینه های نجومی تنگنای مالی نداریم؟؟؟؟ یا برای اختلاسهای وحشتناک،،،،،
سلام و عرض ادب و احترام، عرض شود تمامی مواردی که جانبازان عزیز فرمودندوبه حق هم فرمودند ولی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران با بهانه تراشی از زیربارمسیولیت شانه خالی کردن وامانظرجانبازان عزیز و گرامی وجناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی چطور دولت دارد به ورزشکاران، مدال آوران پاداش های میلیاردی پرداخت کنندولی تابه جانبازان میرسد بارمالیش رابه رخ میکشن، مگرمعمارکبیرانقلاب امام خمینی (ره) فرموده بودند جانبازان رهبران این نهضتند وبارها هم امام خامنه ای فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان، حضرات اگرنمیبودازجانگذشتگی شهداء ی والامقاممان، اگرنمیبود ایثار جانبازان حال نه ملکی میماندونه پرچمی پس این پرچمی که به اصطلاح ورزشکاران درمیادین ورزشی به اهتزاز درآورده پرچم سه رنگ مزين به نام الله شهداء و جانبازان بودندکه نگذاشتند اجنبی پای روخاک مام وطن بذارندوهمیشه پرچم سرزمینمان در نوارمرزی وشهرها توسط شهداء ی گرانقدرمان وجانبازان حال درکمال خونسردی میفرمایین آنچه که در قانون آمده است وحق و حقوق حقه قانونی جانبازان میباشد رابااین جمله تکراری وهمیشگی که برای دولت بارمالی دارد خیرهبچ بارمالی وجودنداشته بلکه کوته نظران دوست نداشته جانبازان هیچ وقت به حق و حقوق حقه قانونی اشان دست پیدا کنند، حضرات خودمیدانیدکه دروغ میگوئید ولی بدانيد درب هیچ وقت روی یک پاشنه نچرخیده و نخواهد چرخیدکمی خجالت وحیا هم خوب چیزیه درخاتمه عرایضمان امیدواریم که رؤسا بخودآیندجمعی از جانبازان

سلام جانباز ۷۰ درصد هستم ده ساله پژو ۲۰۶ دارم بخاطر شرایط اقتصادی نتونستم عوضش کنم تا اینکه پسرم برد چپش کرد یکی از دوستاش هم مصدومیت شدید پیدا کرد الان ماشینم داغون شده که قابل تعمیر نیست ازین ور دیه این دوست پسرم هم رو باید بدم چون پسرم گواهینامه نداره .جانباز حالت اشتغال بنیادم ماده ۳۸ هم نیستم الان من با این حقوق با این گرونی چکار میتونم بکنم برا من هم بدون ماشین بودن واقعا سخته
سلام.دیدارشماهیج دردی راازماهادوانمیکنه حق حدود50هزارجانبازحالت اشتغال تبصره یک پایمال شده هیج چیزی نگفتیدفقط عکس سلفی گرفتن وبنام جامعه ایثارگرجلسه گذاشتن چه سود!!!!مظلومان تبصره یک
همان خودروی داخلی که اتومات است به قیمت تمام شده کار خونه به مابدهندامابصورت اقساطی ۱۰۰ماهه مثل ۱۵سال پیش که یه پیکان به مادادنددلشون نیومدیه پژو۴۰۵بدهنداماخودشون در مجلس پرشیای فرانسوی گرفتندآقای دکترقاضی زاده هاشمی میخواهندپاره ایی ازمشکلات جانبازان راحل نمایندبایدتلاش کنند تا جانبازبتواندخودروبگیردخونه مناسب داشته باشدبطورخلاصه بتواندبه حق خودبرسد ولاغیر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi