شناسه خبر : 86221
چهارشنبه 05 آبان 1400 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست مشترک رئیسان بنیاد و سازمان بازرسی

نشست مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان بازرسی کل کشور عصر روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
 
نشست مشترک رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان بازرسی کل کشور/ ضرورت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در مورد ایثارگران

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست مشترک گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بستر قوانین و بودجه جاری در سراسر کشور در حال اجراست که بر اساس نیازهای روز جامعه ایثارگری و متناسب با شأن و منزلت این عزیزان نیازمند گسترش همه جانبه است.
وی افزود: گشایش و بسط خدمات متناسب با نگاه قانون‌گذار نیازمند اختصاص بودجه کافی است تا نسبت به ادای دین به فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه بزرگ ایثارگری اقدام شود هر چند این خدمات ذره‌ای از ایثارگری این عزیزان را جبران نخواهد کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت اعمال تمهیدات قانونی از سوی نهادهای نظارتی درباره دستگاه‌های مستنکف از قانون در قبال ایثارگران گفت: تأمین اشتغال و مسکن ایثارگران و بسیاری از خدمات قانونی از سوی برخی از دستگاه‌ها در عمل اجرایی نمی‌شود و برخی از دستگاه‌ها بجای انجام تکالیف قانونی در فرایندی معکوس ایثارگران را به بنیاد ارجاع می‌دهند اما این روند با همکاری سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در مسیر صحیح و قانونی خود قرار گیرد.
معاون رئیس جمهور افزود: سازمان بازرسی کل کشور در امر خدمت رسانی به ایثارگران می‌تواند کمک شایانی به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دستگاه معاضدتی انجام دهد. در قدم اول پیشنهاد می‌کنم کارگروهی شامل مسئولان مرتبط در هر دو سازمان از زاویه «قوانین» و «بودجه» گزارشی متناسب با توسعه‌بخشی خدمات رسانی به ایثارگران تهیه و تدوین کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این نشست با تبریک انتصاب دکتر قاضی زاده به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: توفیق خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران و شأن و مرتبه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، والا و ارزشمند است و امیدواریم همه متولیان این نهاد مقدس خادم شایسته‌ای برای نظام اسلامی و خاندان معظم شاهد و ایثارگر باشند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: لازمه حکمرانی خوب، نظارت است. مجریان مجرب همراه با نظارت کارآمد تحقق اهداف را عملی می‌سازند و با شناسایی آسیب‌ها بسیاری از مشکلات دستگاه‌ها مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در پایان با استقبال از پیشنهاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تشکیل کارگروه مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بازرسی کل کشور گفت: امر نظارت در فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها و تعامل روز به‌روز تقویت شود.
در ادامه این نشست، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی و مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح فعالیت‌ها، اولویت‌ها، اقدامات و برنامه‌های حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
جلسات خوبی برگزار می شود و اخرش هیچ اتفاقی برای عدم تحقق مزایای مورد درخواست جامعه جانبازان زیر بیست و پنج درصد نمی افتد..........ماشا الله چقدر معاونت دارد
باسلام
بفرمایید وقتی خود بنیاد از اجرای قوانین و آرای دیوان استنکاف میورزد از بقیه دستگاه ها چه انتظاری است؟ اول خود بنیاد را اصلاح کنید.
امیدواریم سازمان بازرسی حقوق و مزایای جانبازان حالت اشتغال بنیاد تبصره یک رابررسی کنندکه حقشان پایمال شده وکمترین حقوق ومزایارادریافت میکنندبدون معوقه وبدون مزایا
امیدواریم عندالله وعندالرسول ریس سازمان بازرسی کل کشورخود برمشکلات روزمره ایثارگران بویژه جانبازان بالای ۵۰درصدورودکنند واقعاازهمه نظردرمان ومسکن وخودرووغیره بامشکلات عدیده ای مواجه هستیم خصوصآماجانبازان شاغل درادارات بامشکلات مالی مواجه هستیم نمیدانم بنیادشهیدبرای چه تاسیس شده همه ساله قانونهایی مصوب میشوداماازاجراء خبری نیست واقعانمیدانیم چه ماجرایی پشت صحنه هست لااقل عنوان کنندماهم بدانیم اگرهمه این مصوبات مجلس شعاروالکی هست لااقل ملت ازمادلگیرنشود که همه امکانات دراختیارماست بخداوندی خداقسم ازخرج روزمره زندگی درجامیزنیم شرمنده عایله هستیم خونه نداریم خودرونداریم بچه هامون بیکارندهمه درجای خودمحفوظ باسیرکردن شکم بچه هامون چکارکنیم چرابراحتی فراموش شدیم آیااین اجرای وصایای حضرامام راحل یه راه حلی بهمون نشون بدیداین وضع کشورداری است قدیم میگفتندشکم سیرازشکم گرسنه بیخبراست واقعاراست میگفتندمسولین مملکت شکم هاشون سیرندخبرازحال گرسنه گان ندارندشرط انصاف شماکجارفته هرکس پابه میدان میگذاردفقط دنبال پرکردن جیب مبارک خودهستندچه شده است شماهاراچرااز گذشته خودبیخبریداگرکشورما تحریم است پس این هزاران میلیارد اختلاسهاازکجامیادچرادست دزدان راقطع نمیکنندکه تادرس عبرتی برای دیگران باشدبخدااگردست یک نفرازاختلاس گران قطع میشد دیگرشاهداختلاس دومی نبودیم معلوم است دست همه شماهادر یک کاسه است هیچ یک گفتارهای رسانه بیگانه دروغ نیست ولی یقینآاین عملکردمسئولین تاوان داردحالادیریازودولی متمعنم تاوان عجیبی داردچون حرفهایی رااززبان مردم داریم میشنویم آحادمردم ازمسئولین انتقادهای شدیددارنداین یک هشداری است که شنیده شداززبان ملت ماهم سهم دارانقلاب هستیم دلمون برای این نظام میتپدازشمامیخواهیم بخودبیاییددست ازاین رانتخواری هابردارید وسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi