شناسه خبر : 86408
چهارشنبه 12 آبان 1400 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استفاده ازهنر برای معرفی ایثارگری‌ها ضروری است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای وظایف خود حماسه‌ها و ایثارگری‌ها را به شکل واقعی خود به مردم معرفی می‌کند و بهترین ابزار برای این کار استفاده از هنر و زبان روز است.
 
استفاده از ابزار هنر برای معرفی حماسه‌ها و ایثارگری‌ها ضروری است

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه شب ۱۱ آبان در مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) که در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد تأکید کرد: وقتی نظام دینی و توحیدی در برابر نظام مادی در بستر فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد، تقابل حماسه و ابتذال است.
وی افزود: حماسه باعث ایجاد شکوه و غیرت در انسان‌ها می‌شود و همه انسان‌ها شخصیت ایثارگران و حماسه‌سازان را می‌ستایند. جهان مبتذل نیز بر همین اساس رو به ساخت شخصیت‌ها و حماسه‌های دروغین و پوشالی آورده است زیرا فاقد چنین شخصیت‌هایی در دنیای واقعیت هستند. ملت بزرگ ما در طول تاریخ خود حماسه‌سازان بزرگی دارد و نادیده گرفتن آنان کفران نعمت و قدرناشناسی است، بشریت باید این حماسه‌سازان را ببیند و پی به عظمت آنان ببرد.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای وظایف خود این حماسه‌ها و ایثارگری‌ها را به شکل واقعی خود به مردم معرفی می‌کند و بهترین ابزار برای این کار استفاده از هنر و زبان روز است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امیدواریم با پررنگ‌تر شدن حضور تشکل‌های مردم‌نهاد شاهد و ایثارگر در زمینه تولیدات فرهنگی شاهد غنی‌تر شدن تولیدات فرهنگی باشیم افزود: کارها باید فارغ از فضای دولتی و به صورت مردمی پیش بروند تا با تغییر دولت‌ها خللی در این اقدامات ایجاد نشود‌.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم عنصر ایثار و شهادت را با زبان امروز عرضه کنیم تا نفوذ بیشتری را به دنبال داشته باشد و در این راستا قطعاً اقدام به تقویت حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهیم کرد. البته بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها دستگاه متولی در این زمینه نیست و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز حضور خوبی در این زمینه داشته باشند.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم گفت: فداکاری و حماسه‌آفرینی در دین اسلام به سن و جنسیت و ملیت ربطی ندارد و گذشتن از جان برای دیگران نقطه اوج انسانیت است.
وی افزود: انسان با کسب قله ایثار یعنی شهادت به مقام انسان‌های خاص درگاه خداوند می‌رسد.
سلیمانی در ادامه به تشریح اهداف و سیاست‌های نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) پرداخت.
همچنین عباس فاطمی قائم مقام امور استان‌های سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: ما در صدا و سیما افتخار داریم که از ایثارگری و فداکاری‌های مردم صحبت کنیم که جدیدترین نمونه این ایثارگری‌ها توسط شهید نوجوان علی لندی انجام شده است.
در این مراسم از پوستر و سایت فراخوان نخستین جشنواره ملی نوای مهر (ایثار) و مستند شهید علی لندی رونمایی شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi