شناسه خبر : 86436
چهارشنبه 12 آبان 1400 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسی به ارزش‌هایمان تعدی نکند!

ما هم با مردم همزادپنداری می کنیم و به آنها حق می دهیم، حتی نمی گوییم جانباز و ایثارگریم. اما وقتی ظاهرمان ما را لو می دهد و شروع می شود...

فاش نیوز - درسته سال های زیادی از مقطع دفاع مقدس گذشته، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و مردم، در شرایط ایده آلی نیست و هنگامی که در مکان های عمومی قرار داریم، مردم عادی شکایت و گله دارند، ما هم با مردم همزادپنداری می کنیم و به آنها حق می دهیم، حتی نمی گوییم جانباز و ایثارگریم. اما وقتی ظاهرمان ما را لو می دهد و شروع می شود. البته سعی می کنیم بر اساس تجربه با بله یا خیر ادامه بدهیم و داخل جزئیات نشویم که آقا چه داده ای و چه گرفته ای! می گوئیم ای بابا ما با خدا کاسبی نکردیم، معامله کردیم. فرق دارند.

وقتی از گرانی، تورم، تبعیض و پارتی بازی می گویند، خب حق دارند و ما نمی توانیم از این متولیان دفاع کنیم، اما این باعث نمی شود هر کسی (بلانسبت) هر غلطی دوست دارد، بکند. ما سکوت می کنیم، اما هر کسی پا را از روی خط قرمزهای ارزشی ما فراتر بگذارد، دیگر سکوت نمی کنیم.

ما هنوز اسلحه هایمان را پائین نگذاشته، خشابمان خالی نشده و با اسلحه پر، خارج از حالت ضامن، آتش به اختیار، کسی به ارزش هایمان تعدی کند، دهانش را با لگد خرد و له خواهیم کرد.

 یکی از آشناهایمان، چند سالی است به واسطه ازدواج با یکی از بستگان، با ما هم نسبت پیدا کرده و از زادگاه خود کنده، آمده در شهر ما خانه خریده (علی آبادی) شده، حالا بازنشسته است از صبح تا شب پای ماهواره، سریال های ترکی نگاه می کند. (حالا خوبه این سایت را نمی خونه)، بگذریم. میاد پای حرف های سیاسی، چشم هایش از حدقه بیرون میزنه، رگ گردنش متورم میشه و به ما میگه: فیلم عروسی دختر فلانی را دیدی! می دونی فلان کس، چه کار کرد! خب چیزی نمی گوئیم، ولی مارموز میاد یواش یواش میرسه به مقامات و بعد...! دیگه جلوش در میام: اخوی، ایست، کافیه! دیگه حق نداری! حرف های گنده تر از دهانت میزنی، اما لقمه های گنده تر از دهانت را قورت نده، خفه میشی. جالبه ازش شماره تلفن منزلش را خواستم، بلد نبود از تو گوشی شماره منزلش را در آورد یا با اینکه بیکاره، سه سیم کارت با سه گوشی داره، اینا رو میگم، میخوام ادبیات سیاسی اش را بدانید. یا ابتدای سال در محل یکی از بستگان جدید دیگر، مهمانی از تهران آمده بود، شروع کرد و دیگه یادش رفت، خب ما با هم برخورد قبلی نداشتیم، نمی شناخت. آمد روی مخ ما، توهین و هتاکی. اعتراض کردم، صدایش بلندتر شد، خبر از قدرت حنجره ما نداشت. صدای ما هم بلندتر شد و به داد و بیداد کشیده شد، بزرگترها آمدند واسطه شدند، به اون مهمان تازه وارد گفتند: آقا پیش ایشان از این حرف ها نزن یعنی توهین نکن، زود داغ می کنه و قاطی می کنه. همان صحنه برای بقیه کافی بود و حساب کار آمد دستشان که باید به خط قرمزهای ما حرمت بدهند.

حالا تو فضای مجازی یارو بزدل، ترسو، با اسم مستعار و یک عکس پروفایل منظره، میاد فحاشی. جیگر داری اسم و عکست را بذار، حرفتو بزن، هزینه اش را هم بده. وجودشو داشته باش، صد رحمت به منافق تابلوی خارج نشین.

 اما شما مردم عادی، حرفات درست، ما توقع نداریم به ما تعظیم و کرنش بکنی، اینها وجود دارند، عده ای آقازاده و کرسی زاده با رانت بیت المال، سر از کانادا و... درآورده اند، اما دلیل نمی شود به ارزش های ما توهین و هتاکی بکنی! اون آقا می دونه با خدای خودش، یا هر کسی رو تو قبر خودش می گذارند، امثال ما که حدود 38 سال پیش تو جنگ بودیم، جوابگوی فسادهای مالی و اخلاقی مقامات نیستیم، اما سکوت ما هم حد و مرزی دارد، اصلا" بیا به خود شخص ما ناسزا بگی، میگم: دلش پره حق داره، اگر با فحاشی به ما سبک میشه، مهم نیست تحمل می کنیم، اما به هر شخص و مقامی، خیر، قابل تحمل و اغماض نیست.

والسلام

| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi