شناسه خبر : 86543
دوشنبه 17 آبان 1400 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشرفت چشمگیردر ساخت پهپاد‌های بدون سرنشین

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه در زمینه ساخت و استفاده از پهپاد‌های بدون سرنشین پیشرفت‌های چشمگیری در نیروی هوایی داشته‌ایم، گفت: کلیه اهداف در رزمایش مشترک ذوالفقار با مهمات‌های کاملا بومی سازی شده منهدم شد.

 

پیشرفت چشمگیر نیروی هوایی در ساخت و استفاده از پهپاد‌های بدون سرنشین/ انهدام اهداف توسط مهمات‌های کاملا بومیامیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن تشریح جزئیات نقش این نیرو در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، با اشاره به اینکه این رزمایش هر ساله توسط نیرو‌های چهارگانه ارتش انجام می‌شود و برای هر یک برنامه و سناریویی تعریف می‌شود، اظهار داشت: نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروی زمینی، دریایی و همکاری با نیروی پدافند هوایی در راستای رهگیری هواپیما‌های متخاصم بود.

وی ادامه داد: پایگاه‌های شهیدان دلحامد چابهار و شهید عبدالکریمی بندر عباس طبق برنامه، گوشه‌ای از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش را طبق برنامه مشخص شده به نمایش گذاشتند و اهداف مورد نظر را بر حسب سناریو تعریف شده مورد اصابت قرار دادند.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به استفاده گسترده از هواپیما‌های اف ۴ و میراژ در این رزمایش افزود: در این رزمایش از مهمات‌های کاملا بومی که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان و با همکاری سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی تولید و بر روی هواپیما‌ها نصب شد استفاده کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم در چندین رزمایش اخیر از مهمات بومی سازی شده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: بحمدلله در زمینه ساخت و استفاده از پهپاد‌های بدون سرنشین پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم تا جایی که یکی از جلوه‌های ویژه این رزمایش استفاده از هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین بود که با استفاده از بمب‌های نقطه زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادیم.

وی گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین کار‌ها در این رزمایش کنترل متمرکز، اقدام و اجرای غیر متمرکز بود که از موفقیت‌های شایسته در این رزمایش به شمار می‌آید و طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ماموریتی که به ما محول شد باید به سمتی برویم که کار‌های نو و جدیدی در نیروی هوایی ارتش ظهور و بروز پیدا کند تا این نیرو بتواند توانایی مقابله با هر گونه تهدید هوایی در هر سطحی را داشته باشد.

امیر سرتیپ واحدی بیان کرد: تمام دانشمندان و غیور مردان نیروی هوایی دست به دست هم داده اند تا طبق منویات فرمانده معظم کل قوا نیرویی دانشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شأن مردم شهید پرور کشورمان ایران ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بحمدالله ارتباط و تعامل بسیار خوبی در این منطقه و در سطح نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های کشوری وجود دارد و این نوید را به مردم عزیزمان می‌دهیم که این همبستگی و یکپارچگی روز به روز افزایش یابد.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه امروز ما به سمتی رفته ایم که توانسته ایم خودمان را در تمام زمینه‌های علم روز ارتقاء دهیم، تاکید کرد: ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم و تمام این رزمایش‌های بزرگ برای حفظ کیان کشورمان است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi