شناسه خبر : 86604
چهارشنبه 19 آبان 1400 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

الگوی مقاومت یمن و سوریه از عشایر عرب خوزستان گرفته شد

آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت عشایر کرخه نور هویزه امروز (سه شنبه) با حضور سردار «حسین شاهوارپور» فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، جمعی از مسوولان مردم شهیدپرور و ایثارگر منطقه در زیارتگاه شهدای عرب هویزه برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر اهواز در این مراسم اظهار داشت: شهدا زندگی مجاهدانه داشتند که چند شاخصه دارد. اول تلاش حداکثری است که در سیره اهل بیت (ع) نیز می‌بینیم. در مقابل این، تنبلی و کسالت و بی برنامگی است. در تمام ۴۲ سال رزمندگان ما و مردم تلاش کردند. هموطنان عرب و لر خوزستان خود را جزوی از ایران بزرگ خود می‌دانند و دلیلش هم مجاهدت مردم منطقه در همه ادوار است. انگلیس بخشی از منطقه را اشغال کرد و فتوای علما مردم را متحول کرد که دفاع مردانه و مجاهدانه آنان تا هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت.

وی افزود: تعامل با خلق و معامله با خدا دومین شاخصه زندگی مجاهدانه است. اینکه شهدا همواره در کنار مردم بودند و مشکلات را برطرف می‌کردند و همه این‌ها برای خدا بود. نقطه مقابل ریاکاری است. شهدایی که امروز ما در خدمتشان هستیم دنیا را مزرعه آخرت دیدند و کار برای خدا انجام دادند.

امام جمعه شهر اهواز تصریح کرد: استقامت در مقابل همه موانع از دیگر ویژگی‌های شهداست. ۲۳ سال پیامبر خاتم و حضرت علی (ع) سخت‌ترین زندگی را داشتند. به گونه‌ای که پیامبر به منزل حضرت زهرا (س) رفت و فاطمه (س) فرمود دو روز چیزی برای خوردن نداریم. اصحاب خاص اهل بیت (ع) نیز چنین زندگی داشتند. در شعب ابی طالب با هسته خرما تغذیه می‌کردند. دین به دست ما به آسانی نرسیده است. سختی‌ها سبب شد امروز رو به جلو حرکت کنیم.

وی به دیگر ویژگی شهدا اشاره کرد و افزود: استقامت تا شهادت یعنی سرباز ولایت ماندن تا آخرین لحظه. دسته قابل توجهی در صدر اسلام و در هشت سال دفاع مقدس و دوران ۴۲ ساله بودند اواسط راه بازماندند و نتوانستند استقامت کنند. همراهی، یکی از شاخصه‌های انسان مجاهد است. عبور نکردن از حدود الهی ویژگی دیگری است که رهبر انقلاب فرمود سردار سلیمانی در خط مقدم حدود را رعایت می‌کرد.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: ولایت مداری موضوع دیگری است که شهدا و رزمندان ما بر این محور حرکت کردند. در ۴۲ سال هرجا با امام خود حرکت کردیم به قله رسیدیم. اگر امروز آمریکا نمی‌تواند نفتکش ما را ببرد عزتی است که در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم و استمرار انقلاب را تضمین کرد. زمانی که صدام به ایران اسلامی حمله کرد خیلی از کشور‌ها وساطت کردند تا امام صلح را بپذیرد، اما امام قبول نکرد. اگر آن زمان صلح را قبول می‌کردیم مرز‌های کشور بیمه نمی‌شد. کشوری مثل سوریه و یمنی که با دست خالی مبارزه کرده الگویشان عرب‌های عشایر منطقه و رزمندگان ما است که سال‌ها ایستادگی کردند. الگوی موفقی که این پیام را رسانده اگر روی پای خود باستند و از رهبر پیروی کند می‌توانند بر دشمنان پیروز شوند. امت اسلامی ما در ایران اسلامی و خوزستان همواره در محور ولایت حرکت کردند نه بر محور حزب و گروه.

وی با اشاره به مشکلات خوزستان به خصوص دشت آزادگان بیان کرد: با برنامه ریزی آقای رئیسی امیدواریم وضعیت کار و سفره مردم کمتر شود. یکی از دغدغه‌های ما بحث گرانی است. انقلاب اسلامی زیاد کار و تلاش کرده است. منتها وقتی مردم از سفره‌های خالی می‌گویند حق دارند. ما در کنار شما خواهیم بود. هزار و ۸۰۰ و یازده واحد صنعتی در استان خوزستان داریم و می‌توان برای جوانان کار ایجاد کرد.

امام جمعه شهر اهواز در پایان گفت: دیشب به استاندار گفتم پاشنه آشیل ما حقوق‌های عقب مانده در شهرداری‌ها و برخی ادارات است. اگر برخی از این مسوولین یک ماه حقوقشان عقب بیفتد چه می‌کنند؟ چه برسد که ماه‌ها حقوق نداشته باشند. تلاش می‌کنیم اول این را حل کنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi