شناسه خبر : 86629
شنبه 22 آبان 1400 , 13:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تأمین معیشت ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت لازم و ملزوم‌ هم‌اند

ما معتقدیم که خلاءهای موجود در بحث حمایت و تحت پوشش قرار دادن خانواده های ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد به پایین باید در دستور کار قرار بگیرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون توجه به وضع معیشتی ایثارگران را ناممکن دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد راستینه هفشجانی، نماینده ایثارگر مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که توجه به معیشت جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم و ملزوم یکدیگر است خاطرنشان کرد: من معتقدم که هر دو لازم و ملزوم هم هستند چرا که شما نمی توانید از خانواده بزرگ ایثارگری حمایت نکنید بعد شعار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بدهید.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با بیان این موضوع که سال گذشته مجلس شورای اسلامی در حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت از بحث اجرایی سازی قانون حمایت از ایثارگران قدم های خوبی برداشته است، یادآور شد: بحث توجه به فرزندان جامعه ایثارگری از اقدامات بزرگ مجلس یازدهم در سال گذشته بود. بنا بر این امسال هم ما معتقدیم که خلاءهای موجود در بحث حمایت و تحت پوشش قرار دادن خانواده های ایثارگران و جانبازان 25 درصد به پایین باید در دستور کار قرار بگیرد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم ادامه داد: ما معتقدیم حضور جوانان ما در دهه اول انقلاب در دفاع از کشور باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار بگیرد. اما بزرگترین مشکل امروز جامعه ایثارگری، تامین منابع مالی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است؛ چرا که عدد بزرگی برای حمایت از این قانون نیازمندیم که متاسفانه تاکنون مورد توجه دولت ها نبوده است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی از دولت این است که برای اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، نیازمندی های جامعه ایثارگری را در لایحه بودجه 1401 پیش‌بینی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور تصریح کرد: انتظار ما این است که در برنامه هفتم توسعه کشور، از سوی دولت سیزدهم یک برنامه زمان‌بندی شده برای اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و رفع نیازهای آنها در دستور کار قرار بگیرد. کمیسیون فرهنگی هم یکی از برنامه هایش این است که به یاری خدا در برنامه هفتم توسعه کشور، این موضوع را مورد لحاظ  قرار دهد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم در پایان متذکر شد: حوزه رسیدگی به مسائل ایثارگران، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است؛ اما ما به عنوان کمیسیون فرهنگی، معتقدیم که فرهنگ ایثار و شهادت ماموریت اصلی دستگاه های فرهنگی در تبیین، معرفی شاخص ها و بسترسازی آشنایی بیشتر جوانان کشورمان با این فرهنگ متعالی اسلامی است.

*معرفی  

اینستاگرام
کمیسیون فرهنگی در اولین قدم باید موسسات فرهنگی و افراد حقیقی فعال در حوزه فرهنگی را از پرداخت مالیات معاف کند.کارمندان دولت که دارای بیمه و بازنشستگی و وام هستند از پرداخت مالیات معاف است ولی ایثارگری که روی پای خودش اونم در عرصه فرهنگی که تقریبا درآمدی ندارد ایستاده است باید مالیات دهد. باید به تشکل ها و موسسات فرهنگی اثارگر که همگی اعضای ان ایثارگر هستند توجه ویژه ای شود تا بتوانند فعالیت فرهنگی کنند.با جیب خالی نمی توان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کرد. متاسفانه در دولت قبلی و با بیماری کرونا موسسات فرهنگی در سختی زیادی قرارگرفتن. دریغ از یک کمک مالی.در خصوص تگنای بودجه برای ایثارگران هم اگر حقوق های نجومی هیات مدیره بانک ها و شرکت های زیان ده دولتی و اموال و زمین های مازاد بانک ها کم شود بحث بودجه هم حل می شود.متاسفانه بیمه تکمیلی ایثارگران هم ناقص است و شامل دندان نمی شود.چطور بانک ها بیمه تکمیلی کامل دارند ولی ایثارگران به جای اینکه کامل تر داشته باشند کمتر دارند؟ مخصوصا جانبازان شیمیایی که مرتب از اسپری هم استفاده می کنند.
هیچ کاری نمی کنن فقط حرف می زنن
دقیقا درسته
من دومرحله داوطلبانه بعنوان رزمنده داوطلب به جبهه ها اعزام شدم که جمعا5ماه میشن هیچ امتیازی ندارد فک میکنم این 5ماه گاوچرانی میکردم بهتر بود
وخیلی از این نمایندگان شعارمحور گله مندم تازه اسم انقلابی راهم باخود یدک میکشند
ورای ما رزمندگان با همین شعار های پوچشان کسب میکنند
با سلام خدمت آقای راستینه ،نماینده محترم مجلس
برادر بزرگوار ممنون از اینکه این واقعیت را فرموده اید
اما مطمئن باشید که در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد!
در مصاحبه و .... خیلی خیلی به واقعیت ها اشاره می شود،در عمل هیچ بازهم همه اش هیچ !!!!!!!!؟؟؟؟؟
از این به بعد در فرمایشات و مصاحبه های خود برای تنویر افکار عمومی ،بفرمایید که در عمل خبری نیست .
باسلام
من همسر جانباز شیمیایی ۲۰درصد هستم. آقایون ترا خدا به فکر ما هم باشید من همسرم خیلی عصبانی هستش الانم بیکاره وفقط کمک معیشت میگیریم وخیلی زندگی بهمون سخت میگذره آخه مسلمونی کجا رفته چرا شماهاکه به پست ومقام می‌رسید خودتون را گم میکنیدبخدا بخاطر همسر ماهاست که جونی شونو گذاشتند وسلامتیشونو گذاشتند تا شما ها به این پست و مقام برسید پس چرا همسر من وامثال آنها را دارید زیر پا له میکنید بخدا فردای قیامت باید جواب گو باشید .همه به فکر خودتونید .
من همسرم چندین بار میخواسته خودش ومن ودوتا بچه هامو بکشه بخدا ما در خطریم دستش خالیه بیکاره وضع مون خرابه بخدا دیگه نمیکشیم کم کم خودم هم دارم راضی میشم که همگی با هم بمیریم ديگه توانایی نداریم پشتیبانم نداریم که یاری مون کنه حالا شماها چه ۴کری میکنید چرا هیچ کاری نمیکنید اصلا اسم جانبازان زیر ۲۵درصد را نمیارید بودجه ندارید؟ کمتر حقوق نجومی بگیرید اینا حق همسرمن وجانبازان زیر ۲۵درصده ..
اگه یه وقتی شنیدید که یه خانواده ی چهار نفره مردند بدانید که باعثش شماهاهستید که تو نازو نعمت هستید
من برای پسرم ۱۳ سالشه نتونستم یه دوچرخه بخرم حتی نمیتونم یه میز تحریر بخرم براشون. من اگه بخوام زندگی را براتون تعریف کنم یک کتاب خیلی قطور و طویل میشه ولی من شکایت فقط به خدا میکنم اگه این بنیاد به فکر بود الان همسر من نباید توی سختی بود که نتونه تحمل کنه و مت و بچه هاشو مدام کتک بزنه وتا بحال حتی یه مسافرت نتونسته ما راببره شما ها چی فکر کردید با خیال راحت سرتون را زمین میذارید وراحت میخوابید ولی مواظب باشید آه ماها نگیره شماهارا
زکشت خاطرم جزغم نروید/به باغم جزگل ماتم نروید/زصحرای دل بی حاصل من/گیاه ناامیدی هم نروید/

قابل توجه مسئولین محترم جانبازان وایثارگران روزهای دفاع مقدس برادررزمنده شش ماه به حق مشمول کمک معیشت می شود جانبازاعصاب وروان بیکارباترومای جنگ وآسیب های محتمله برخانواده محروم ازاین حداقلی اینهمه ازعدالت گستری وعدالت محوری گفته میشودفقط گفته باتاسف به عنوان یک ازدردمندان جامعه هدف اجراوعمل بعدازگذشت سالیان راخوهان وخواستارم بانهایت امتنان محترمین سایت/فاش می گوئیم وازگفته خوددلشادم/بنده ی عشقم وازهردوجهان ازادم/فاش نیوزیهای محترم لطفاهرجورصلاحدیدمحترمتان است یاری گرماباشیدقلماوزبانن چرااستان لرستان حق کشی واجحاف می کنندوکسی هم جواب گونیست کجای این تبلورعدالت واحقاق حق است؟باتجدیداحترام لرستان
تهاجم ویرانگر ظالمان به هرم مَزلو به مردم ایران و کشورهای مشابهش؛ شیاطین ضد انسانی درصدد صدمات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و روحی و عمری غیر قابل جبران نسل سوزانه به مردم عادی ایران هستند، لیست مختصری از ظلمهای این ظالمان:
1- تحریمها با پروژه شیطانی فشار حداکثری حکومت آمریکا و متحدانش و همکاری مغرضان ضد ایرانی و بیماران حرص و طمع دنیاپرستی (مافیایی ها، محترکان، گرانفروشان و تولیدکنندگان دروغین و ضد کارآفرینان حرام لقمه و...) و خائنان خارجی و داخلی ملت ایران!
یکی ظالمانه ترین و غیر منطقی ترین تحرمیهاف تحریم دارو و غذا بود، که همین یکی اثبات میکند در ناقض حققو بشر بودن آمریکا و متحدانش!، برای چندباره اثباتش شد امریکا و متحدانش همچنان دشمن انسانیت هستند، همان هایی از بکاربردن بمب اتمی و سایز سلاحهای کشتار جمعنی ابائی ندارند، همانهایی از جایت علیه بشریت ابزار پشیمانی و عذرخواهی نمیکنند!
2- مدیران و کارمندان خائن و بی لیاقت (از جمله کم سوادها و بیسودهایی با فساد نظام آموزشی و مدارک جعلی و از راه مدرکفروشی و پارتی مقام گرفتند و مشغول فساد هستند)، از طریق خیانهتای مانند رشوه تا رانت وفروش اطلاعات حساس کشور به دشمنان ملت در داخل و خارج، نمونه عدم تدبیر در حل مسائل برجام و طولانی کردن تحریمهای ظالمانه با اشتباهات محرز در سیاست حنثی سازی تحریمها، یعنی احمقانه دلشان خوش کرده اند به چند کیلوگرم غنی سازی اورانیوم!، در حالی اینها را باز با اخیای برجام دوباره نابود خواهد شد، اگر برجام نباشد- ضمن اینکه اصل دانش داریم و اما فوریتی در کاربردش نیست وقتی تحریم خسارات چند هزار برابری دارد و تاکید بر حق دانش هایتک برای ایران- آیاایران حتی یک درصد هم توانسته مقابله مثل کند با این همه تحریم؟! تحریم کنندگان ظالم اجنبی، چه هزینه و خسارتی متقابلی تاکنون تحمل کردند حتی به اندازه ده درصد؟! معلوم است تا ابد این تحریم ادامه خواهند داد وقتی به بینند خسارتی مقابله به مثل نمی بینندف باز هم صلاح در این این هر چه زودتر برجام احیا و تحریمها به شکل مسالمت آمیز انجام شود.
3- رسانه های سانسور کننده (خائن به آزادی بیان) که با سانسور نظرات منتقدان شناس و ناشاس، موجب ادامه و گسترش انواعمشکلات و فساد کشور میشوند
4- عده کثیر از مردم که با ترس (اغلب واهی) که نه نظر میدهند علیه فسادها کشور و نه همراهی میکنند، حتی در حد یک لایک! در حالی اینها امکانات فضای مجازی است- که حتی به صوت ناشناس- از منافع ملی و عمومی کشور حمایت کنند.
نمونه آخر عدم کافی و بلکه بی تفاوتی مردم، طرح حذف یارانه های پنهان بخصوص ارز 4200 تومانی است، در حالیکه اصل کار درست است- براساس شواهد- اما شیوه اجرا اشتباه خواهد، در حالیمه اگر دولت ارز 4200 به واردات کنندگان میتواند بدهد که امورز اسناد فسادش برملا شده، همین ارز میتواند به حساب سرپرست خانوار واریز کند و هر ماه به نرخ روز معادل ریالی اش بدهد، قطعا هم موجب حفظ ارزش این یارنه شده و هم اثرات تورمی بی پشتوانه نخواهد بود، اگر همین کار درباره یارانه 45 و 55 هزار تومانی هم میکردند، امروز این همه مشکلات نبود در تامین معاش بیش از دو سوم ملت ایران!
با سلام،
جانباز شیمیایی هستم ک امروزه بخاطر ناقص بودنم نه توان کار کردن دارم نه غیر بخاطر فقر و مستاجری زندگیم هم از هم پاشیده تنها جرمم هم اینه زودتر باید بقول کترمندان بنیاد خودمو ب بنیاد معرفی میکردم چون همه چی تموم شده دیگه ندارند، بخاطر اجاره خانه مجبورم در ساختمان سازی کارگری کنم ک چندین بار از بلندی بخاطر ضعیف بودن چشمانم سقوط کردم و دست و پایم شکشته و میلگرد در بدنم فرو رفته الانم بیکارم ماهی دو ملیون بنیاد یک سال است میدهد ک آن هم اجاره خانه پول آب و برق میشود واقعا با دو ملیون چگونه میشود زندگی کرد؟ چرا کسی نیست بخاطر خدا فرهنگ ایثار و شهادت را دریابد چرا اجازه میدهید خون شهدا و آرمانهای پاکشان ب نابودی برود؟
پدران ایثارگر ما ایینه ما هستند ولی ما هیچ احترامی که در زمان زنده بودن که بعد از دنیا رفتن از مسولین بنیاد شهید ندیدیم ونه از مجلس وفقط حرف شنیدیم
بنام خدا. فاصله سکونت حقیربامحل تولدوسکونت آقای راستینه ده دقیقه راه است این فاصله درهمه ابعادبحمدلله رعایت شده بعنوان مثال هیچ مغایرت وتضادفکری بین حقیرواحمدراستینه نیست هفته گذشته که قاضی زاده هاشمی به استان ماتشریف فرماشده بودند علیرغم مسئله کروناکه بین صندلی هافاصله بودفاصله بین حقیروایشان کمترازده سانتی متربود. اینراگفتم که مخاطب عزیزبداند آشنایی وغرابت مادراین حداست احمدراستینه قبل ازاینکه نماینده باشدیک پاسداربوده یعنی درمحیطی پرورش یافته وبزرگ شده که هر نقطه جایی اش تصویریک سردارشهیداست پس دفاعیات ایشان دربحث ایثارگران نشئت ازتفکرات انقلابی وشهدایی میباشد امادربحث اقدامات طول یکسال گذشته بیش ازبیست مکالمه صوتی وپیامکی بین ماردوبدل شددرارتباط بامدیرکل بنیاداستان همه خانواده های شهداوجانبازان ودریک کلام همه ایثارگران استان خواهان برکناری مدیرکل میباشندهم راستینه میداندوهم پاکبان عزیزشهرداری میداندکه این مدیرکل نه ایثارگراست ونه سنخیتی باجامعه هدف داردونه دردمنداست یک نیرویی بوده که بواسطه رانت پایش به بنیادبازشده ودرقسمت هاتف بنیادمشغول کاربوده که دولت حسن فریدون باواسطه گری ی یکی ازنزدیکان ایشان درتهران که معاونت سازمانی هست ایشان راهشت سال درمدیریت بنیادابقانمودندکه دراینمدت بیش ازیکصدنامه به شهیدی واوحدی ارجاع شدکه آقایان محترم ایشان صلاحیت مدیریت جامعه هدف راندارداماقدرت حامی ایشان حتی برخواستگاه چهارنماینده استان هم برتری داشت درحدیکه درآخرین مکالمه تلفنی حقیرباجناب راستینه متوجه شدم که درجلسه همین آقای راستینه باسعیداوحدی بحثشان درهمین جهت بالاگرفت وباناراحتی جلسه راترک نمود. حال سئوال اینجاست که بعدازچهاردهه ازعمرانقلاب وقتی آقای پ. م. درسازمان برنامه وبودجه میشودحامی مدیرکل بنیاداستان من وهمه ایثارگران این استان ازاین مهم ابرازناراحتی میکننداماسفارشات آقای پ. م. خواسته های خاانواده 2400شهیدوهزاروچهارصدجانبازورزمندگان وایثارگران رانادیده میگیردوباسفارشات ایشان راابقامیکنند بنظر میرسدکه همه این گفتمان شعاری بیش نیست چراکه وقتی یک نیروکه هیچ سنخیتی باجامعه ایثارنداردهمه ایثارگران یک استان رادور میزند وکسی هم جوابگو نیست مطمئنااین خواسته هاهم عملی نخواهندشدچراکه سالی که نکواست ازبهارش پیداست وقتی چهار نماینده مجلس وچهارهزارایثارگرنتوانندبریک معاونت خارج ازبنیادبرتری بگیرندفاتحه همه عملیاتهای مطروحه خوانده شده است.
این قانون حداقل 6ماه رزمندگی درقانون جامع خدمات رسانی به رزمندگان ازآسمان نازل شده که بعد از 34سالاز پایان جنگ به5ماه تقلیل پیدا نمیکند؟
شمارابه خدای یگانه
رزمندگان زیر 6ماه را هم اندازه فرزنده جانباز دریابید
باسلام خدمت این برادر به خدا درحق ما فرزندان جانباز هم هیچ کاری نکردند مثل بقیه داریم مالیات بر حقوق میدهیم تبدیل وضعیت هم نشدیم از بنیاد شهید هم هیچ خیری به ما نرسید فقط درد ورنج پدران عزیزمان را دیدیم فرزند جانباز 55درصد وازاده
با سلام و عرض ادب بنده محمدعلی شاکری که در زمان جنگ تحمیلی 3بار مجروح 2بار تحت تأثیر حملات شیمیایی و بارها براثر موج گرفتگی دچار مشکل جدی شدم که براثر صدمات ناشی ازجنگ دچار مشکل اعصاب روان و دردهای شدید روان تنی شده تاجایی که حتی با دارو خواب برایم بی معنا شد حدود هشت سال پیش ناچارا به خاطر خانواده ام رفتم دنبال مجروحیت که متاسفانه اندکی از یک مورد صورت سانحه اولیه را پیدا کردم نهایتا براساس همان اندک درصدی ازکارافتادگی لحاظ کردن درحالی که مدارک سی و اندی سال تحت د رمان بودن صدمات ناشی ازجنگ را هم دارم بطور کلی توان کارکردن ندارم نه جای استخدام بوده نه هستم فکر خودکشی بشدت آزارم میدهد چند ماه پیش همسرم رفت بنیاد نهایت با بردن مدارک که از بنده خواستن چند ماه است که ماهی دومیلیون و خورده ای می دهند دختری هم دارم که دانشگاه علوم پزشکی تهران چند سال است که دکتری پزشکی تحصیل می کند بنده طلبکار نیستم و با حال و روزی هم که دارم تمام دنیا راهم که به نام بنده بزنند هیچ معنایی،ندارد چند بار هم نوشتم هیچ یک از مسئولین هیچ جوابی هم ندادند شما را به خدا بخاطر رضای خدا و خانواده ام به داد بنده برسید با ماهی دو میلیون چه باید کرد تازه دومیلیون هم گفتند ده ماه که پرداخت شد به بنیاد مراجعه کن اگر قطع شد شما مقصرید به ولا ابرویم رفت دیگر توان ندارم فرزندم با این شرایط باید ترک تحصیل کند قضاوت با شما واقعا چه باید کرد؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi