شناسه خبر : 86644
یکشنبه 23 آبان 1400 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد برگزار شد

اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد روز چهارشنبه 19 آبان با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجلاس جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
 
اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع سخنان تعدادی از طلاب حاضر در اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد، گفت: در پی تأکیدات مقام معظم رهبری و با حفظ وحدت و انسجام باید بتوانیم گام‌های مؤثری در مسیر توسعه و ترویج این فرهنگ متعالی برداریم.
 وی تأکید کرد: در این راستا دفتر مطالعات راهبردی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد قم راه‌اندازی شده تا بتوان از ظرفیت طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر در این راستا بهره‌برداری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین شکری ادامه داد: اجلاسیه طلاب و فضلای فرزند شاهد اولین گام در جهت تقویت حرکت‌های علمی و پژوهشی در مسیر مباحث فرهنگی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. این نوع اقدامات از تبلیغ تا درس اخلاق و دروس دینی و فعالیت‌های فرهنگی و نشر سبک زندگی اسلامی می‌تواند دغدغه ایثارگران را در حوزه مسائل فرهنگی پیگیری و رفع کند.
وی با اشاره به سوابق مردم قم برای فداکاری در راه انقلاب اسلامی گفت: در دوران خفقان رژیم ستم‌شاهی حوزه در خط مقدم، مبارزات انقلاب اسلامی را از همین کوچه و خیابان‌های قم رقم زد و امروز در ادامه همان راه با مجاهدت و ایثار روحانیون شاهد در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری و فراتر از آن خدمت به کل جامعه اسلامی گام بر می‌داریم.
گفتنی است، این اجلاسیه با حضور اعضای دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و فرزندان شاهد طلبه برگزار شد و ۷ نفر از طلاب حاضر به ایراد سخن پرداختند.
این اجلاسیه به دلیل شرایط کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور ۱۵۰ نفر از فرزندان شاهد طلبه سراسر کشور در قم برگزار شد و هدف از برگزاری آن گردآوری نقطه‌نظرات طلاب و فضلای شاهد به عنوان ظرفیت‌های علمی در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شکری در این دیدار به رسالت حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: حفظ و تقویت روحیه ایثار و شهادت بخش عمده فعالیت‌ها است و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند بنیاد شهید افضل بنیادهاست و خدمت در بنیاد شهید خدمت به نبی مکرم اسلام (ص) است و ما نیز در راستای این فرمایشات برنامه‌ریزی کرده و گام بر می‌داریم.
امام جمعه قم نیز در این دیدار گفت: هرجا فرهنگ ایثار و شهادت زنده است، موفقیت با جبهه اسلام است و هر جا از این قضیه غفلت شده دشمن غلبه کرده است و در واقع خون شهید شکست را به پیروزی تبدیل می‌کند.
 آیت الله حسینی بوشهری افزود: خون شهید باعث رشد و بالندگی و تکامل درخت اسلام است. سهمگین‌ترین حادثه، حادثه عاشوراست آن روز دشمن به ظاهر پیروز به جشن و پایکوبی پرداخت اما خون شهدای کربلا این راه را تا امروز زنده نگه داشته است عاشورا امروز متعلق به تمامی بشریت است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی به بازماندگان شهدا به ویژه فرزندان شهداست، خانواده معظم شهدا از لحاظ فکری، اندیشه و باور علمی به خاطر وابستگی به شهید و شهادت تأثیرگذارتر هستند و فرزندان شهدا در جایگاه علمی نیز باید پیشتاز باشند.
وی ادامه داد: رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و خدمت به این عزیزان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و شهدا آرامش و آسایش ما را فراهم کردند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi