شناسه خبر : 86759
چهارشنبه 26 آبان 1400 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش همسر رئیس جمهور به کشف پیکر شهیده «فاطمه اسدی»

«علم‌الهدی» در صفحه اینستاگرامی خود به کشف پیکر شهیده فاطمه اسدی واکنش نشان داد و آن را تصویری از دست نامرئی الهی دانست.

 

واکنش همسر رئیس جمهور به کشف پیکر شهیده فاطمه اسدی«جمیله علم‌الهدی» استاد دانشگاه و همسر سید ابراهیم رئیسی در یادداشتی به ماجرای کشف پیکر شهیده «فاطمه اسدی» اشاره کرد و در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

«ایران سرزمین شهیدان است و انتشار تصاویر شهدا و تشییع جنازه آن‌ها رویدادی‌های بسیار آشنایی هستند. ولی انتشار تصاویر تأمل‌برانگیز تشییع شهید فاطمه اسدی کمی متفاوت بود. فاطمه اسدی زن جوانی که سی و هفت سال پیش توسط گروهی از همشهریان سیاست‌باز خود (حزب کوموله) و به بهانه آزادی و به‌صورتی سفاکانه به شهادت رسیده است. تصویر «فاطمه اسدی» ارجاع به حقایقی است پنهان و می‌تواند اهل خرد و اندیشه را با شکوه و عظمت این مخلوق الهی اگاه کند. تصویر فاطمه اسدی دلیلی است برای درک این ایده کهن که زن جلوه‌ای از جمال الهی است و از ظرفیتی بی نهایت برای ظهور آیات جمالی حق برخوردار می‌باشد. به واقع تصویر فاطمه اسدی را می‌توان تصویر کاملی از رویداد‌های تلخ زن‌ستیزی گذشتگان تلقی کرد.

همچنین می‌توان آن را تصویری از مقاومت یک ملت بزرگ دانست. ولی به واقع در این زمانه خاص یعنی زمانه‌ای که در غوغای رسانه‌ای و به دور از نگاه اندیشمندان و دانشمندان و فعالان فمینیست، زن‌ستیزی مدرن بازتولید می‌شود، کشف جنازه فاطمه اسدی یک سند یا شاهد گویا برای نا شناخته ماندن «حقیقت زنانگی» است. پیدایش این شاهد بزرگ از زیبایی‌های ناشناخته زنان یک حادثه نیست یک حکمت است. کشف این اثر بزرگ الهی تصویری است از دست نامرئی پروردگار که بندگانش را فراموش نمی‌کند و هدایت را برخلاف سرکشی‌های نابخردان بی توقف ادامه می‌دهد ما دم به دم آیاتش را به ره پویان انسانیت و جویندگان حق و حقیقت می‌نمایاند.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi