شناسه خبر : 86832
یکشنبه 30 آبان 1400 , 10:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مداحی پویانفر در حلقه دوستداران شهید رسول خلیلی

مراسم هشتمین سالگرد شهادت «رسول خلیلی» از مدافعان حرم با مداحی «محمدحسین پویانفر» برگزار شد.

 

ظهر روز پنجشنبه است و گلزار شهدای تهران به رسم میهمانی هر هفته شهدا و عاشقانشان مملو از جمعیت. مادران شهدا به دیدار فرزندان آرمیده در خاک آمده‌اند و جوانان در جست‌جوی حقیقت در گوشه و کنار قطعات بهشتی، لا به لای سنگ‌های سفید و سیاه مزار شهدا خلوت کرده‌اند.

مداحی پویانفر در حلقه دوستداران شهید رسول خلیلی+ فیلم

در قطعه ۵۳، اما خبر دیگری است. مراسمی با حضور چند صد نفره مردم علاقه‌مند به شهدای مدافع حرم و به یاد هشتمین سالروز شهادت رسول خلیلی برگزار شده است که دوستداران شهید را گردهم آورده. مزار شهید خلیلی کمتر روزی از سال است که بی زائر باشد، اما در سالگرد او گویی همه عاشقان یک ساعت و یکجا جمع شده‌اند تا عرض ارادتی دوباره کنند به شهیدی که از اولین‌های دفاع از حرم بود و چنان محبوب شد که او را «رسول دل‌ها» نامیده‌اند.

ساعت ۱۵ مراسم با سخنرانی آغاز شد و در ادامه مداح اهل بیت (ع) محمدحسین پویانفر به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت. تصویر بزرگی از شهید خلیلی در مقابل چشمان زائران، چون نور می‌درخشید و چشم‌ها را به سیمای روحانی شهید خیره می‌کرد، شور و حال عجیبی در قطعه شهدا برپا بود، علاوه بر مزار شهید خلیلی دیگر شهدای مدافع حرم در قطعه ۵۳ نیز از ضیافت مراسم همرزمشان متنعم شدند و زائران زیادی بر سر مزار آنان فاتجه خواندند.

خواندن دسته جمعی نوحه‌ها دل‌ها را از کربلای ایران به کربلای سیدالشهدا (ع) پیوند زد و دل‌ها را در شب جمعه زائر معنوی حرم اباعبدالله الحسین (ع) کرد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi