شناسه خبر : 87014
چهارشنبه 10 آذر 1400 , 08:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شاهد برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شاهد روز دوشنبه ۸ آذر ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دانشگاه شاهد برگزار شد.
 
مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شاهد برگزار شد/ ضرورت تعریف دانشگاه‌های نسل پنجم در کشور

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره) گفت: امام احیاگر زمانه خود بود و توانست مسیری را در کشور فراهم کند که ما بتوانیم زندگی متفاوتی داشته باشیم پس باید سپاسگزار امام باشیم و راه و مسیرش را به درستی درک کنیم. انقلاب اسلامی باعث شد که ما باورمند شویم و باید قدر آن را بدانیم و شکرگزار و سپاسگزار نعمت‌هایی باشیم که خدا به ما عطا کرده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به زحمات چندین ساله دکتر ثقفی در دانشگاه شاهد، گفت: آقای دکتر ثقفی با وجود مشکلات متعدد اما با تلاش توانستند این دانشگاه را اداره کنند. البته اگر امروز شاهد برگزاری این مراسم هستیم به خاطر این است که شخص آقای ثقفی اصرار به انجام این تغییرات داشت و من عجله‌ای برای ایجاد این تغییر در دانشگاه شاهد نداشتم.
 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش مهم دانشگاه شاهد برای مکتب‌سازی در حوزه بین‌الملل عنوان کرد: از بنیان‌گذاران دانشگاه شاهد تشکر می‌کنیم چرا که در حوزه‌های مختلف این دانشگاه حرف اول را می‌زند و سطح علمی قابل قبولی دارد. معتقد هستم در کنار دانشگاهی که علم تولید می‌کند باید دانشگاهی هم باشد که مکتب‌ساز بوده و نظریه تولید کند.
معاون رئیس جمهور گفت: دانشگاه شاهد بر اساس مأموریت بنیاد و طرح شاهد که امام راحل به آن توجه داشتند وظیفه مکتب‌سازی دارد تا مجاهدان را به مدیران تبدیل کنند لذا مأموریت این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است. وظیفه این دانشگاه همانند بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ انقلاب به صورت بین‌المللی است و یکی از وظایف آن کادرسازی برای نظام اداری و سیاسی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه ما امروز در دنیا شاهد شهرهای دانشگاهی یا دانشگاه شهرها هستیم، اظهار کرد: در دنیا دانشگاه‌های نسل اول، دوم، سوم و چهارم وجود داشتند به گونه‌ای که دانشگاه‌های نسل چهارم خود را دانشگاه‌های بنگاه‌دار نمی‌دانستند بلکه می‌گویند که ما می‌خواهیم علمی و نیروی انسانی را تولید کنیم که در جامعه مؤثر باشند اما به نظر بنده امروز لازم است که ما دانشگاه‌های نسل پنجم را هم تعریف کنیم و این دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های تمدن‌ساز و مکتب ساز هستند چون ساحت فقط اثرگذاری نیست بلکه دستگیری و راهبری کل جامعه است.
قاضی زاده به بیانات امام خمینی(ره) در مورد بنیاد شهید و اساسنامه این بنیاد اشاره کرد و افزود: حجم مأموریت های بنیاد گسترده بوده ولی مسئولان این مجموعه مسئولیت ها را واگذار کرده اند؛ مثلا مدارس شاهد به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است و یا در حوزه فرهنگی چون فعالیت‌هایی از سوی سپاه و یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام می شده بنیاد ذره ذره پای خود را از این مأموریت‌ها کنار کشیده است. مضاف بر این بحث‌هایی نیز در مورد واگذاری دانشگاه شاهد به وزارت علوم و یا واگذاری یک بخش از آن به وزارت بهداشت و بخش دیگر به وزارت علوم وجود داشته است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به نیازهای ایثارگران در حوزه مددکاری گفت: باید در حوزه اخلاقی مرکز تربیت مددکاری ایجاد شود تا نظریه تمدن اسلامی توسط دانشگاه شاهد شکل بگیرد اگر می‌خواهیم این سازمان در حوزه تمدن اسلامی موفق باشد باید برنامه راهبردی شکل بگیرد و به صورت سلیقه‌ای عمل نکند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دانشگاه شاهد مسیر طولانی را طی کرده و زحمات زیادی نیز در این دانشگاه کشیده شده اضافه کرد: امیدوارم در دوره جدید بتوانیم به این دانشگاه کمک کنیم چون در بنیاد به این دانشگاه نیاز داریم. به هر روی دانشگاه شاهد به مانند سایر دانشگاه‌ها نیست چون مأموریت‌های این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه سازمانی متفاوت بوده و در خدمت مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
قاضی زاده با بیان اینکه بنده مطمئنم که آقای چلداوی با توجه به نگاه علمی و صلابتی که دارد موفق خواهد بود و راه بسیار سختی را که تاکنون آقای ثقفی آن را پشت سر گذاشته طی خواهد کرد، اضافه کرد: امیدوارم دانشگاه شاهد پرقدرت راه خود را ادامه دهد و در این دانشگاه شاهد یک حرکت انفجاری هم در بعد کمیت و هم در بعد کیفیت باشیم. ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازهای زیادی در حوزه‌های مختلف داریم که دانشگاه شاهد باید به آنها پاسخ بدهد.
معاون رئیس جمهور بر لزوم ایجاد یک کانون ارزیابی در دانشگاه شاهد تأکید کرد و افزود: دانشگاه شاهد باید بتواند دوره‌های کارآموزی برای مدیران و همچنین دوره دستیاری برگزاری کند و با برگزاری این دوره افراد تربیت شده را به ما معرفی کند به هر روی امروز چنین سازوکاری در کشور وجود ندارد.
کامیار ثقفی، رئیس سابق دانشگاه شاهد در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همکاران دانشگاه در طول مدت ریاست در این دانشگاه، گفت: خدمت در دانشگاه شاهد تجربه بزرگی بود و امیدوارم در طول مدت حضور در این دانشگاه توانسته باشیم به نحو مطلوبی به جامعه ایثارگری خدمت کرده باشیم.
احمد چلداوی سرپرست دانشگاه شاهد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از مسئولیت جدید در این دانشگاه، گفت: حضور و خدمت در این دانشگاه نعمت و فرصت بزرگی است که باید از آن برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران نهایت استفاده را کرد.
سرپرست دانشگاه شاهد با اشاره به اهداف دانشگاه شاهد و پیشرفت آن در منطقه، خاطرنشان کرد: ما باید خط مقدم علمی در منطقه و کشورهای همسایه باشیم و دانشگاه شاهد در منطقه نمونه و سرآمد بین همه دانشگاه‌ها باشد.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تجلیل از کامیار ثقفی، رئیس سابق دانشگاه شاهد، حکم احمد چلداوی، سرپرست دانشگاه شاهد با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به وی اهدا شد.
در این مراسم جمعی از معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه شاهد حضور داشتند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi