شناسه خبر : 87269
یکشنبه 21 آذر 1400 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«آبروی هر دو جهانم حسن»

کتاب «آبروی هر دو جهانم حسن» روایت‌گر خاطراتی از «ساره اسماعیلی» همسر سردار شهید «حسن درویشی»، از سوی انتشارات «دکتر نیک» با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان منتشر شده است.

 

«آبروی هر دو جهانم حسن» از اهواز، کتاب «آبروی هر دو جهانم حسن» از مجموعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است که پژوهش و تألیف آن در سال جاری توسط «فرحناز فروغیان» انجام شده و از سوی انتشارات «دکتر نیک»، با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در هزار نسخه منتشر شده است.

کتاب «آبروی هر دو جهانم حسن» که شامل ۱۲۲ صفحه در قطع رقعی است، نگاهی به بیان خاطرات «ساره اسماعیلی» همسر سردار شهید «حسن درویشی» دارد و در مراکز کتابخانه‌ای استان خوزستان در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس است.

در بخشی از کتاب آمده است:

«آخرین روز سفر، قبل از آن‌که به فرودگاه برویم تا به ایران برگردیم، باز به حرم رفتیم. آن‌جا یاد سفر مشهدمان افتادم که به همراه پدرم رفته بودم. از طرف‌شان التماس دعا کردم و از بی‌بی زینب (س) خواستم که زیارتش را شامل حال خانواده‌ام کند.

دو روز بعد از بازگشت‌مان، «حسن» در عملیات «خیبر» شرکت کرد. در آن عملیات نیرو‌های ما تلفات سنگینی داده و مجبور به عقب‌نشینی شدند. هشتم اسفندماه بود که حسن هم از ناحیه کمر مجروح شد. هنوز کاپشنی را که آن زمان به تن داشت و از ترکش سوراخ شده بود را به یادگار نگه داشته‌ام».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi