شناسه خبر : 87453
یکشنبه 28 آذر 1400 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتصاب نخستین مدیرکل استانی بنیاد بر اساس فرایند «شمسا»

دبیر سامانه شایسته گزینی مدیران سرآمد آینده (شمسا) با اعلام ثبت‌نام ۴۴۶۷ نفر در این سامانه، از انتخاب و انتصاب نخستین مدیرکل استانی بنیاد بر اساس فرایند کانون ارزیابی و انتصابات بنیاد شهید و امور ایثار گران «شمسا» خبر داد.
 
انتصاب نخستین مدیرکل استانی بنیاد بر اساس فرایند «شمسا»/ ثبت‌نام ۴۴۶۷ نفر در سامانه شایسته گزینی مدیران سرآمد آینده

 اسکندر یارنسب با اعلام این خبر افزود: شایسته گزینی مدیران سرآمد آینده سیاست و رویکرد جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران در انتخاب و انتصاب مدیران است و همکاران متقاضی طبق ضوابط و مقررات در سامانه شمسا ثبت‌نام و پس از موفقیت و کسب شرایط لازم به کانون ارزیابی دعوت می‌شوند.
دبیر سامانه شمسا ضمن تشکر از استقبال همکاران عزیز و متقاضیان محترم برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون شمسا، اعلام کرد: در هر دو مرحله فراخوان، تعداد ۴۴۶۷ نفر در سامانه ثبت‌نام و تعداد ۳۰۵۹ نفر در آزمون شرکت کردند که ۲۶۴۳ نفر آزمون را به پایان رسانده‌اند و ۴۱۶ نفر موفق به اتمام آزمون نشدند.
یارنسب افزود: این حسن اعتماد و اطمینان و استقبال قابل تقدیر است و حسب سیاست و رویکرد جدید بنیاد همه انتصابات بر اساس فرآیند شمسا انجام خواهد شد. در کانون ارزیابی با روش‌های علمی و استاندارد و ابزارهای فنی از بین افراد متقاضی در هر پست، افرادی که حائز شرایط بهتر و امتیاز بیشتر باشند به کمیسیون انتصابات معرفی می‌شوند.
وی درباره انتصاب مدیران بر اساس فرآیند شمسا گفت: در کمیسیون انتصابات به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه‌های پیشنهادی و تخصصی افراد بررسی، ارزیابی و نفر نهایی که حائز شرایط بهتر در کل فرایند باشد انتخاب و پس از مراحل اداری منصوب می‌شود. در پست‌هایی که نیاز سازمان و تصمیم بنیاد بر تغییر یا جابجایی مدیریتی باشد حسب مورد از متقاضیانی که فرایند را طی کرده باشند استفاده می‌شود و در بقیه جایگاه‌ها طبق روال مدیران مستقر به ادامه خدمت مشغول هستند.
دبیر سامانه شمسا با بیان اینکه متقاضیانی که حد نصاب لازم را در تمام مؤلفه‌ها یا بعضی مؤلفه‌های سامانه و کانون ارزیابی کسب نکرده باشند به تناسب و فراخور نیاز دوره‌های آموزشی و مهارتی برای توانمندسازی آنها برگزار می‌شود، افزود: این افراد پس از گذراندن دوره آموزشی و موفقیت مجدداً در چرخه و فرآیند انتخاب و انتصاب قرار می‌گیرند و اسامی افرادی که حائز شرایط بودند ولی در این مرحله انتخاب نشدند در بانک اطلاعاتی ذخیره و در صورت نیاز به تغییر در پست‌های مورد تقاضا از آنان استفاده خواهد شد و تاکنون ۳۳ نفر در کانون ارزیابی دوره جدید شرکت کردند که پس از موفقیت و صدور گواهی، مدرک و گواهی آنان تا دو سال اعتبار دارد.
یارنسب خاطرنشان کرد: در استان ایلام ۷ نفر متقاضی پست «مدیرکل» بودند که ۳ نفر حائز شرایط بوده و به کانون ارزیابی دعوت و پس از طی مراحل مورد اشاره آقای «جمال اسدی» حائز شرایط بهتر و امتیاز بیشتر شده و به عنوان اولین مدیرکل برآمده از فرآیند شمسا انتخاب و منصوب شدند.
وی در پایان تأکید کرد: با سیاست و راهبری و رهنمود رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تأکید و تدبیر معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد در دوره مدیریت جدید، فرآیند شایسته گزینی مدیران سرآمد آینده در بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی نهادینه، قاعده‌مند، روش مند و هدفمند و به صورت شفاف و با ابزارهای قابل سنجش و ارزیابی ملاک انتخاب و انتصاب مدیران خواهد بود

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi