شناسه خبر : 87470
دوشنبه 29 آذر 1400 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غواص‌ها زمین را برای ماندن حقیر می‌دیدند

آذر و دی‌ با غواصی و مظلومیت و دستان بسته زیر انبوهی از خاک و وداع غریبانه رفقا، آن‌چنان با هم آمیخته‌اند که تاریخ را به قضاوت و سنجش عیار خلوص عشق و وفاداری یاران سفرکرده وا می‌دارد؛ غواص‌هایی که زمین را برای ماندن و درجا زدن حقیر می‌دیدند.

 

حمید جهانگیر فیض‌آبادی؛ آذرماه در اوج سختی و عشق‌بازی‌های آموزش غواصی، کم‌کم بساطش را جمع می‌کند. دی‌ماه هم با تمام غربت و مظلومیت و شروع فراقی سی و چند ساله دارد از راه می‌رسد.

اصلاً آذر و دی‌ و غواصی و مظلومیت و خستگی و عشق و اشنوگل و دستان بسته، زیر انبوهی از خاک و وداع غریبانه و جانسوز رفقای گرمابه و گلستان عاشقی، آن‌چنان با هم آمیخته‌اند که تاریخ را به شهادت و قضاوت و سنجشِ عیار خلوص عشق و وفاداری یاران سفر کرده وا می‌دارد. غواص‌هایی که زمین را برای ماندن و در جا زدن حقیر می‌دیدند.

سلام بر غواص‌های خسته‌ای که بدن‌هایشان، زخمی سیم‌های زهرآگین خاردار و خورشیدی‌های تیز و بُرنده شده بود و در اوج عطش و بی‌آبی و تنهایی و غریبی و دلتنگی، زیر خروارها خاک سرد غربت و نامردی و شقاوت و بی‌رحمی، از نفس افتادند تا ما نفس بکشیم.

غواص‌هایی که در لحظه‌لحظه‌های زنده بگور شدن و نفس‌نفس زدن‌های آخر، خشنود از ادای تکلیف الهی و اطاعت از ولایت بودند و افتخارشان اقتدار میهن، و آرزویشان سعادتِ مردمِ با وفایِ ایران بود که امامشان فرمود: یاران من از یاران صدر اسلام با وفاترند.

سلام بر شهیدانی که خمیده‌خمیده رفتند و در غرقابه‌ی خون، به خاک افتادند تا ما راست راست راه برویم و به نظاممان، رهبرمان، میهنمان و شهدایمان افتخار کنیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi