شناسه خبر : 87527
چهارشنبه 01 دي 1400 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید به کانون تفکر و نظام اندیشه‌ورزی نیاز دارد

قاضی‌زاده هاشمی گفت: به کانون تفکر و نظام اندیشه‌ورزی نیاز داریم تا بر مبنای آن مأموریت‌ها و نیاز‌های جامعه ایثارگری را رصد کرده و متناسب با آن برنامه‌های عملیاتی و اجرایی تدوین کنیم.

 

بنیاد شهید به کانون تفکر و نظام اندیشه‌ورزی نیاز داردسید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران در دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر نقش «اندیشه» و «دانش» در رشد و توسعه کشور اظهار داشت: جامعه و سازمانی که اندیشیدن در آن افول کند به قهقرا می‌رود اگر به تاریخ تمدن ایران نگاه کنیم متوجه می‌شویم که فلات ایران همواره خشک بوده و مشکل کمبود آب وجود داشته اما هر نسل با علم و دانش عصر خود با این بحران به مقابله پرداخته و کشور به‌واسطه علم و اندیشه‌ورزی توانسته به موقعیت کنونی دست پیدا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اتمام و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد و گفت: به کانون تفکر و نظام اندیشه‌ورزی نیاز داریم تا بر مبنای آن مأموریت‌ها و نیاز‌های جامعه هدف را رصد نموده و متناسب با آن برنامه‌های عملیاتی و اجرایی تدوین کنیم.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به کانون تفکر و نظام اندیشه‌ورزی نیاز دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت شناخت جامع از جامعه ایثارگری در ابعاد مختلف گفت: اگر این شناخت را هرچه جامع‌تر به دست بیاوریم راهکار‌ها کاربردی‌تر می‌شوند. «نظارت فناورانه» بر فعالیت‌های سازمان هم دارای اهمیت بسزایی است تا با دیدگاه «نظارت راهبردی» عملکرد‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اینکه قوانین گذشته چه تأثیری بر فعالیت‌های امروز دارند، باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند. مراکز پژوهشی در جهان محلی برای کسب درآمدند و گاهی سرمایه‌گذاری اولیه در این مراکز انجام می‌شود و بعد‌ها چندین برابر این سرمایه بازمی‌گردد. بر همین اساس رویکرد‌های سازمان نیز باید تغییر کند و به سمت خودکفایی برود و در این حوزه دانشگاه شاهد را داریم که می‌توان از ظرفیت آن استفاده بهینه کرد.

نقش تفکر در پیشبرد جامعه

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌ و المسلمین یوسف شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی با تأکید بر نقش تفکر در پیشبرد جامعه اظهار داشت: کاری که بدون دانایی انجام شود بی‌اثر است. اگر قرار است جامعه اندیشمند شود، اگر بدون دانایی باشد، تخریب آن از اثرش بیشتر است. اگر پژوهش انجام می‌شود باید تبیین شود و به‌ویژه میزان کارآمدی تحقیقات مشخص شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند یک الگوی مناسب

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست اظهار داشت: باید عمیق‌تر مسائل را بررسی کنیم. ما همیشه به مسائل بنیاد نگاه معنوی داریم و در حال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند یک الگوی مناسب است تا بر اساس آن از ظرفیت عظیم فرهنگی جامعه ایثارگری استفاده کند.

در ادامه نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران دکتر جواد مینوئی‌فر سرپرست پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان و مجید مؤدی مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها و ارائه نتایج آخرین یافته‌های پژوهشی حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi