شناسه خبر : 87612
دوشنبه 06 دي 1400 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شناسایی پیکر ۳ شهید دوران دفاع مقدس

پیکر مطهر سه شهید دوران دفاع مقدس از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد.

«عین الدین کهن» از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان خفر استان فارس شناسایی شد. شهید معین الدین کهن سال ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید و پیکرش مفقود الاثر اعلام شد. دیشب شناسایی هویت این شهید به خانواده‌اش اعلام شد.

همچنین سرباز «شهید مرتضی غلامی» که در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای نجف‌آباد دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مرتضی غلامی، فرزند عبدالحسین، متولد ۱۳۴۳، از اهالی گناوه استان بوشهر، از تیپ ۵۵ هوابرد به جبهه اعزام شد و در ۲۶ اسفندماه ۱۳۶۳ به فیض شهادت نائل آمده بود. شهید غلامی در سال ۱۳۸۸ _علیرغم تلاش‌های انجام شده_ پس از عدم شناسایی به‌عنوان شهید گمنام در شهر نجف‌آباد دفن شده بود. جمعی از مسئولین، با حضور در منزل شهید غلامی و اعلام خبر شناسایی شهید، خانواده گرامی این شهید را پس از گذشت ۳۷ سال از چشم انتظاری درآوردند.

بسیجی شهید «محمد رستم» فرزند صفر یکم تیر ۱۳۳۲ به دنیا آمد. وی ۱۸ اسفند سال ۱۳۶۲ در سن ۳۰ سالگی در عملیات خیبر منطقه مجنون به شهادت رسید و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

پس از گذشت ۳۸ سال، پیکر مطهر این شهید کشف و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی گردید و خبر شناسایی این شهید به خانواده محترم‌شان اطلاع داده شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

 
منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi