شناسه خبر : 87744
دوشنبه 13 دي 1400 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پایان گمنامی بیسیم‌چی گردان کمیل

پیکر شهید «سید مرتضی رضاقدیری» بیسیم‌چی نامدار گردان کمیل پس از ۳۹ سال از شهادت در آغوش فرزندانش جای گرفت.

مراسم وداع با پیکر این شهید ظهر امروز (یکشنبه) در حسینیه معراج الشهدا و با حضور فرزندان، همسر و خانواده شهید برگزار شد.

پایان گمنامی بیسیم‌چی گردان کمیل/ شهید «رضاقدیری» در آغوش فرزند جای گرفت + عکس

شهید رضاقدیری متولد سال ۱۳۴۴ در تهران بود که تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و سپس در مخابرات مشغول به کار شد. او سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و یک پسر و یک دختر داشت که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. او پس از چندین بار حضور در جبهه‌های نبرد به عنوان بیسیم‌چی گردان کمیل در عملیات والفجر مقدماتی حضور یافت. او در سن ۲۷ سالگی همراه با رزمندگان همیشه جاودان گردان کمیل و حنظله به شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

فرزند دختر او در زمان شهادت تنها یک سال داشت که امروز پس از سال‌ها با پیکر پدر خود وداع کرد.

بسیاری از رزمندگان گردان کمیل و حنظله در این عملیات و در منطقه جنوبی فکه پس از قرار گرفتن در محاصره دشمن به شهادت رسیده و پیکر‌های آنان بازنگشت. شهید ابراهیم هادی معروف‌ترین شهدای گردان کمیل است که همچنان پیکر او گمنام باقیمانده است.

چند پیش پیکر شهید رضاقدیری در حالی که لباس‌های تنش سالم مانده بود توسط اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح کشف و شناسایی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi