شناسه خبر : 87834
شنبه 18 دي 1400 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمات درمانی ایثارگران باید رایگان ارائه شود

موهبتی گفت: در بخش درمان نباید هیچ هزینه‌ای به ایثارگر تحمیل شود و یکی از مهمترین ابزار‌ها برای این کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی درمان است.

 

خدمات درمانی ایثارگران باید به صورت کاملاً رایگان ارائه شود طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با همراهی معاون بهداشت و درمان بنیاد، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، مدیرعامل بانک دی، مدیرعامل شرکت متد، مدیرعامل شرکت بیمه دی، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور طرح و لوایح و اعضای هیئت مدیره شرکت متد و جمعی از نمایندگان جانبازان از آسایشگاه جانبازان نیایش و همچنین دهکده نشاط بیمارستان بقیة‌الله (عج) دیدار کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه این دیدار طی جلسه‌ای اظهار داشت: در بحث اداره مجموعه‌های درمانی سه روش وجود دارد که شامل خودگردانی مجموعه‌ها، اداره صد درصد دولتی و ترکیبی از این دو حالت است.

موهبتی ادامه داد: در زمینه سیاست‌های درمانی مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بیمار نباید جز رنج بیماری مشکل دیگری داشته باشد که این موضوع در زمینه درمان ایثارگران جزو اصلی‌ترین و مهمترین وظایف بنیاد است. در بخش درمان نباید هیچ هزینه‌ای به ایثارگر تحمیل شود که یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای این کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی درمان است.

وی در ادامه به تشریح راهکار‌هایی جهت فعالیت‌های شرکت متد و بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: امیدواریم در سال آینده با همراهی مجلس شورای اسلامی در زمینه تصویب بودجه و همچنین همکاری مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانیم شاهد تحولی در زمینه ارائه خدمات درمانی به ایثارگران باشیم.

دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با بیان اینکه شرکت متد بازوی بنیاد در زمینه درمان است افزود: در حال حاضر در مجموعه این شرکت دغدغه زیادی برای خدمات‌رسانی به ایثارگران وجود دارد.

وی افزود: خدماتی که در بیمارستان‌های روانپزشکی زیر نظر شرکت متد به جانبازان ارائه می‌شود از متوسط و نُرم کشور بالاتر است و این بیمارستان‌ها به عنوان درجه یک شناخته شده‌اند.

دکتر ایرج عربی مدیرعامل شرکت متُد نیز در این جلسه با بیان اینکه جانبازان اعصاب و روان از قهرمانان بزرگ دوران دفاع مقدس هستند گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران چند خدمت استراتژیک را ارائه می‌کند که از جمله مهمترین آنان حوزه درمان است که به هیچ وجه قابل واگذاری به خارج از مجموعه بنیاد نیست.

وی ادامه داد: هیچ‌کس به اندازه ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی خدمت نکره است و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان کمترین کاری است که باید در قبال فداکاری‌هایشان انجام داد.

دکتر علی نصیری معاون درمان شرکت متد نیز در این جلسه گزارشی از بیمارستان‌ها، مجموعه‌های درمانی و بیمارستان‌های روانپزشکی زیر نظر این مجموعه و فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت در زمینه فعالیت‌های درمانی و بهداشتی ارائه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و همراهان از بخش‌های مختلف بیمارستان نیایش و دهکده نشاط بقیة‌الله (عج) بازدید کرد و از جانبازان حاضر در بیمارستان عیادت به عمل آورد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام جناب عباس پور جناب عربی تمام حرف هایی که می‌زنید هیچ کدام ضمانت اجرایی ندارد حتی قوانینی که توسط مجلس برای رزمندگان تصویب می‌شود در سال ۹۵ تا کنون ارزنی عملی نشده فقط برای اینکه رزمندگان این شیران دوران خون رو دست به سر کنند و چند ماه به چند ماه عقب بیندازند و در بوق کرنا کنند که بله ما به ایثارگران خدمت میکنیم به قرآن همه شما دروغ میگید امروز کسی که هشت جبهه داوطلبانه دارد با کسی که ۵ درصد جانبازی دارد برابر نیست بلکه ۵ درصدی خدمت های زیادی می‌گیرد من خودم دو سال در خط مقدم و بدترین عملیات ها بودم
به خون حسین من از جانباز ۷۵ درصد به خود خدا بیشتر دچار ضایعات جنگی هستم و خدا را در روز محشر گواه میگیرم از همه بیشتر رنج و درد شبانه روزی دارم . درسته ما با خدا معامله کردیم من میگم ۵ درصد جانبازی که همه مداراکام تو کمیسیون هست حتی صورت سانحه اما پزشکان کمیسیون چون با اونها دعوا کردم چشم دیدن منو ندارن
من خودم اطلاع و عملیات جنگ بودم جاهایی میرفتیم که الان کسانی که پست گرفتند و سیاستمدار شدند خودشان را خیس می‌کردند از خدا میخواهم دوباره جنگی صورت بگیره چون من هنوز توان جنگیدن دارم ببینیم ایثارگر واقعی چه کسانی هستند فلانی شخص شده رئیس کمیسیون فلانی شده رئیس سطح سلامت کمیسیون ،فلانی سرداری زده شده رئیس ایثارگران به خون حسین هیچ کدامتون سربازان واقعی امام راحل نبودید و نخواهید بود اگر تونستید مثل قاسم سلیمانی غرور و تکبر و دنیا رو سه طلاقه کنید اون موقع برید دم از ایثارگری و رزمندگان بزنید بله منم بارها و بارها بم خوشه ای ،کاتیوشا،بمب شیمیایی،خمپاره ۶۰ و ۱۲۰ و رگبار هواپیما کنارم خورد اما خاک بر سر بودم که شهید نشدم تا این همه ناجوانمردی رو ببینم
بیمه تکمیلی بالخصوص برای جانبازان زیر 25 درصد ناقص است. چرا برای ایثارگران فاقد شغل؛ بیمه تکمیلی شامل دندان آنان نمی شود؟ مگر این قشر دندان ندارد؟ با این هزینه های کمرشکن اگر یک جانباز مشکل دندان پیدا کند چکار باید کند؟ اینکه بودجه نیست را باور نمی کنیم. چطور برای کارمندان بانک ها و برخی شرکت های خصوصی که در اصل دولتی هستند و حتی زیان ده هم هستند بودجه تکمیلی کامل هست؟ ولی تا به ایثارگران که می رسد فریاد وای مصیبتا بودجه نیست بلند می شود؟ فکر کنید با حقوق ماهی 2 میلیون تومان مشکل دندان هم پیدا کنیم. باید چندین ماه گرسنگی بکشیم تا از پس ترمیم آن دندان بر بیایم. در ضمن برخی مراکز درمانی مورد اشاره در سایت بیمه دی وقتی مراجعه می کنیم اعلام فسخ قرارداد می کنند و خواستار پرداخت به صورت آزاد هستند.گویا بیمه دی پالایشی روی این مراکز ندارد.بابت ثبت نام فرزندمان در مدرسه شاهد هم که فعلا بخاطر کرونا دو سال است تعطیل است باید موقع ثبت نام حدود 500 هزار تومان پرداخت کنیم. چرا این هزینه رایگان نیست؟ در ضمن چرا برای ایثارگران شغل آزاد که باید روی پای خود بایستند معافیت مالیاتی مانند ایثارگران شاغل در بخش دولتی در نظر گرفته نمی شود؟ باید تمام مزایا و حقوقی که برای بازنشستگان بانک های دولتی که از خزانه دولتی ارتزاق می کنند پرداخت می شود به تمام ایثارگرانی که به سن 50 سالگی رسیده اند و فاقد حقوق بازنشستگی هستند بشود.
سللم موهبتی بنده که امروزبرای درمان خودبه درمانگاه صابرین رشت که آن درمانگاه متعلق به بنیادشهیداست وقتی که توسط پزشک معاینه قرارگرفتم برایم داروتجویزنمودندخودداروخانه ازبنده کدخواستندبنده مجددارفتم پیش پزشک جریان رابه ایشان گفتم پزشگ متخصص گفتندبله برای بیماری شمابایدخودمتخصص آن مراجعه کنیدبنده به پزشک محترم گفتم بنده فعل حال بادرددست پنجه میزنم کجاالان پزشک بیماری خودم پیداکنم بیچاره پزشک گفت بخدامن گناهی ندارم بناچاری دارویی که مصرف میکردم یه بسته ۳۰عددی آزادبه قیمت ۶۸هزارتومن خریدم برگشتم خونه ام پزشک پول وزیت خودراطی معرفی نامه پذیریش درمانگهامیگیرد انجاچه کسی ضررکردبنده چون دیگه نتوانستم یعنی پول نداشتم دوتاداروی دیگرم راکه شب نخورم نمیتوانم بخوابم ازدردبخرم پس این شعارحضرتعالی که میفرماییدهیچ رسمیتی نداردبهتراست که نفرماییدچنانچه راست میفرماییدگوش این درمانگاهارابکشیدچو نکه درمان بزرگترین خدمات است که ازآن محروم نمانیم وسلام علیکم ورحمت الله مرادبخش جانباز۵۵٪اعصابروان وضایع نخاعی ازگیلان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi