شناسه خبر : 87842
شنبه 18 دي 1400 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای گمنام با لالایی مادران در بوستان بهاران آرام گرفتند

از صبح جمعیت کثیری برای استقبال و وداع با فرزندان خود، گرد میدان ابوذر جمع شدند، اهالی دارالشهدای تهران با در دست داشتن شاخه‌های گل، پرچم‌های ایران و تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی «الله اکبرگویان» زیر تابوت‌های این شهیدان والامقام را گرفتند...

فاش نیوز - دارالشهدای تهران سال‌هاست نام و آوازه‌ی ایثارگری‌اش در میان اهالی پایتخت و ایران اسلامی زبان‌زد است؛ حالا همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، پیکر دو شهید عزیز ایران اسلامی در این خطه از تهران آرام گرفت تا مادران و پدران شهیدان این منطقه برای این شهدای تازه رسیده از غربت، مادری و پدری کنند.

 مسافران و میهمانان منطقه‌ی ما از شرق دجله و شرق بصره تفحص شده اند و صبح روز جمعه این دو شهید گمنام سال‌های جهاد و حماسه بر روی دستان امت شهیدپرور دارالشهدای تهران با حضور رضا شنگی، شهردار منطقه‌ی 17، سرهنگ علیرضا تیموری، فرمانده سپاه ناحیه حبیب بن مظاهر، علما و جمع کثیری از شهروندان منطقه 17 از میدان ابوذر به سمت بوستان بهاران تشییع شدند.

از صبح جمعیت کثیری برای استقبال و وداع با فرزندان خود، گرد میدان ابوذر جمع شدند، اهالی دارالشهدای تهران با در دست داشتن شاخه‌های گل، پرچم‌های ایران و تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی «الله اکبرگویان» زیر تابوت‌های این شهیدان والامقام را گرفتند.

تابوت شهدا پس از گذر از کوچه پس‌کوچه‌های منطقه 17، برای خواندن نماز وارد بوستان بهاران شد، اهالی غیرتمند دارالشهدای تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین رضا مطلبی امام جماعت مسجد تاریخی ابوذر بر پیکر پاک شهیدان نماز خواندند.

سپس اهالی شهیدپرور منطقه با در دست داشتن بیرق‌های عزا که منقش به نام سید و سالار شهیدان و شهدای مقاومت بود با شعارهای «لبیک یا حسین» پیکر این شهدا را تا محل خاکسپاری همراهی کردند.

بوی اسپند و ذکر نوحه فضا را پر کرده بود، از چند شب پیش عملیات آماده سازی محل تدفین شهدا آغاز شده و صبح روز جمعه همه چیز برای مراسم خاکسپاری آماده شده بود. محل ورود پیکرها به مزار شهدا را با پارچه هایی سبز آراسته اند و سراسر محیط غرق در گل های معطر است. نوحه خوان «کجایید ای شهیدان خدایی را می خواند» و مردم زیر لب زمزمه می کردند، مادر شهید بیات و شهید مدافع حرم مسعود عسگری پیکر شهدا را در آغوش می گیرند. عاشورایی به پا شده، خانم بیات برای شهید لالایی می خواند، نوحه خوان ها روضه مادر و روضه سیدالشهدا(ع) را می خوانند، در همین اثنا یکی انگشتری می دهد، یکی شال و دیگری تسبیحش را که متبرک شود. پدر شهید مدافع حرم حاج حسن بیات و برادر شهید منصور ملک کندی که خود از پیشکسوتان جبهه و جهاد است، وارد حیات قبر می شوند، پیکرها را آماده می کنند، تا حجت الاسلام مرتضی بابایی برای شهیدان تلقین بخواند.

 دقایقی بعد سنگ های لحد را می گذارند و سنگ مزار سپید در میان پارچه سبز پیرامون مزار خودنمایی می کند. مراسم تدفین که تمام شد، مسیر را باز می کنند تا مردم یک به یک برای زیارت مزار فرزندانشان و بچه محل های جدیدشان وارد محوطه شوند. اینجا چهارمین حرم شهدای گمنام منطقه 17 تهران است.

 منطقه ای که با تقدیم 4000 شهید گلگون کفن، 17 شهید مدافع حرم و سرداران شهیدی همچون محمد ناظری و استاد خلبان احمد مایلی، بهروز صبوری، امیر حاج امینی و... به دارالشهدای تهران مشهور است.

گفتنی است، شب گذشته پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) و مسجد علویون مورد استقبال مردم شهیدپرور و مسئولان منطقه ۱۷ قرار گرفت.

| رضاشاعری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi