شناسه خبر : 88034
سه شنبه 28 دي 1400 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتظار از دولت رییسی بالاست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، ایثارگران را جزء مهمی از لایحه بودجه عنوان و خواستار تامین نیازهای جامعه ایثارگری در بودجه ۱۴۰۱ شد.

فاش نیوز- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مخاسبات مجلس، ایثارگران را جزء مهمی از لایحه بودجه عنوان کرده و خواستار تامین نیازهای جامعه ایثارگری در بودجه 1401 شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد مهدی مفتح نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی اختصاصی در خصوص جایگاه ایثارگران و تامین منابع مالی و اعتبارات جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال 1401 متذکر شد: در مورد بودجه و جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال 1401 باید بگویم که جامعه ایثارگری جزء مهمی از لایحه بودجه است. ما انتظار داریم ایثارگران به طور کامل در بودجه سال آینده دیده و نیازهای آنان لحاظ و تامین شود و انتظار زیادی از دولت رییسی نسبت به ایثارگران وجود دارد.

 عضو فراکسیون ایثارگران و شاهد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من عضو کمیسیون تلفیق نیستم و هنوز گزارش بودجه به صحن علنی نیامده، متدکر شد: هر چند یکسری نکات مهم در لایحه بودجه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، وجود دارد؛ اما باید منتظر باشیم و ببینیم کمیسیون تلفیق در این مورد چه کار خواهد کرد. آیا پیشنهادات ارائه شده در تبصره ها را تائید یا رد خواهد کرد و بالاخره کمیسیون تلفیق چگونه می خواهد بودجه ایثارگری را برای سال آینده جمع و جور کند؟

 مفتح با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص کلیات لایحه بودجه 1401 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: لایحه 1401 با رقمی به مبلغ 3631 همت(هزار میلیارد تومان) تقدیم مجلس شده و بودجه عمومی 1372 همت است. همچنین درآمد اختصاصی 133 همت و بودجه شرکت های دولتی 2125 همت است. درآمدها 644 همت و تملک دارایی سرمایه 408 همت و تملک مالی 299 همت پیش بینی شده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان هندان در مجلس یازدهم ادامه داد: لایحه بودجه سال آینده دارای سه ویژگی بسیار مهم در خصوص شاخص های کلان اقتصادی کشور، آمایش سرزمین و جهت‌ گیری خاص است و توجه به پتانسیل و قابلیت های هر منطقه در تخصیص بودجه‌ و اعتبارات مالی در سال 1401 مدنظر قرار گرفته است.

 عضو فراکسیون فرزندان شهدا(شاهد) در مجلس یازدهم در خصوص لحاظ شدن بودجه استان‌ها و عدم تمرکز گرایی در لایحه بودجه 1401 به عنوان یکی از ویژگی های بودحه سال آینده خاطر نشان کرد: دولت در لایحه بودجه 1401 به سمت عدم تمرکز و فعال شدن ظرفیت‌های استانی گرایش پیدا کرده و توزیع اعتبارات را بر اساس طرح ملی آمایش سرزمینی لحاظ شده است. همچنین از مبلغ 644 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی مبلغ 424 هزار میلیارد تومان به میزان 67 درصد جهت هزینه‌کرد در استان‌های کشور پیش‌بینی شده است.

 نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات ملی خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای در لایحه بودجه 1401 بر اساس جدول شماره 7 کل اعتبارات ملی در بخش‌های هزینه‌ای و اختصاص به 50 دستگاه اصلی تعریف و لحاظ شده است که مبلغ 764 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به دستگاه‌های ملی توزیع و 79 درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای را شامل شده است. همچنین مبلغ 98 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای توزیع شده که برابر 39 درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است.

پایان

* معرفی

اینستاگرام
درودبرفرزندشهیدبزرگوارمان شهیدولامقام دکترآیت الله مفتح که ناجوان مردانه بدست منافقین کوردل به شهادت رسیدندمهندس کجابایدمشکلات ایثارگران وخانواده آنان تآمین شودانتظارایثارگر ازدولت آقای ریسی بیشتراست چون بانام دولت انقلابی به میدان آمدنددقیقآفرمایش آقای مهندس مفتح یک حقیقت است
آقای مفتح برو جلسه مجمع بانک دی را نگاه کن تا ببینی زمین های فرزندان شهید را چطور میخورند در شرکت شاهد زمین فردیس کرج را شرکت شاهد متری دو میلیون فروخته در حالی که متری۱۰میلیون است چرا رسیدگی نمیکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi