شناسه خبر : 88099
چهارشنبه 29 دي 1400 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتبارات مالی و جایگاه ایثارگران در بودجه مناسب نیست

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش اعتبارات مالی مورد نیاز جامعه ایثارگری و رفع موانع و مشکلات ایثارگران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شد.

فاش نیوز- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خواستار افزایش اعتبارات مالی مورد نیاز جامعه ایثارگری و رفع موانع و مشکلات ایثارگران در لایحه بودجه سال 1401 شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "محمدجواد عسکری" نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در تشریح اعتبارات مالی و شان حایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال 1401 اظهار داشت: متاسفانه سال ها است که عزیزان ایثارگر از امکانات رفاهی مناسب در کشور محرومند یا از کمترین آنها در این رابطه استفاده می کنند.

 وی گفت: ما معتقدیم که در بودجه سال 1401 میزان اعتباراتی که به بخش ایثارگران اختصاص داده شده، اعتبار بسیار کمی است و در شان و جایگاه عزیزان ایثارگر نیست.

 نماینده ایثارگر مردم داراب در بهارستان، با اشاره به ارائه پیشنهادات نمایندگان ایثارگر مجلس تاکید کرد: به نظر من در لایجه بودجه سال آینده اعتبارات ایثارگری باید افزایش مناسبی هم شان با نیازهای معیشتی، درمانی و رفاهی ایثارگران پیدا کند و در این راستا ما پیشنهاداتی ارائه داده ایم که ان شاءالله در کمیسیون تلفیق مطرح و پس از تصویب، عملیاتی و اجرایی شود تا بلکه بتوانیم گره ای از مشکلات این عزیزان را برطرف کنیم.

 عسکری با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اشتغال فرزندان ایثارگران و ضرورت بهبود معیشت جامعه ایثارگری در سال های اخیر متذکر شد: در لایحه بودجه سال 1401 در بحث مسکن، اشتغال، درمان و معیشت ایثارگران اعتباراتی لحاظ شده است و ما تلاش می کنیم در قالب پیشنهادات در کمیسیون تلفیق آنها را افزایش و تصویب کنیم تا در حوزه ایثارکری در بودجه سال آینده اتفاقات خوبی بیفتد.

 نماینده مردم استان فارس در مجلس یازدهم با اشاره به جهت گیری کلی معیشتی لایحه بودجه سال 1401 برای ایثارگران و سایر اقشار مردم خاطرنشان کرد: در بحث فضای معیشتی مردم، در لایحه بودجه سال آینده فضای خوبی لحاظ نشده است و حتما در کمیسون تلفیق باید تغییراتی در آن ایجاد شود.

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود تاثیرگذاری جایگاه کشاورزی در خودکفایی و پیشرفت کشور را یادآور شد و تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده باید به مسائل و موانع کشاورزی، خرید تضمینی محصصولات کشاورزی از کشاورزان و صادرات از سوی نمایندگان ملت در کمیسیون تلفیق رسیدگی کنند و به لایحه بودجه سال 1401 توجه ویژه ای شود. چرا که اگر خدای ناکرده در این حوزه‌ها کم توجهی شود، به دستاورد و جهش مناسبی در سال های آینده در بخش کشاورزی دست نخواهیم یافت.

 عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه سخنان خود در خصوص اعتبارات اختصاص داده شده به بخش کشاورزی در لایحه بودجه 1401 متذکر شد: فعالیت در بخش کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی ریسک فراوانی وجود دارد. اما در مقابل یکی از اقداماتی که می‌تواند بخش کشاورزی را تقویت و حمایت کند، پوشش بیمه ای است که خوشبختانه از 18درصد به 27 درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته و گام موثری در این چهارچوب محسوب می‌شود.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 1400 اعتبارات خوبی برای بخش کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده که از ابتدای انقلاب تا کنون بی‌سابقه بوده و برای بودجه سال آینده نیز برنامه‌های خوبی در حوزه آبیاری تحت فشار، بیمه محصولات کشاورزی و خرید تضمینی محصولات مدنظر قرار دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم در خصوص حذف ارز 4 هزار 200تومانی و تاثیر منفی آن بر واردات نهاده‌های دامی در بودجه سال آینده تصریح کرد: اگر حذف ارز 4200 تومانی از واردات نهاده‌های دامی بدون ایجاد ساز و کار مناسب انجام شود؛ آسیب بسیار جدی به این بخش وارد می‌کند، بنابراین پیش از حذف ارز 4200 تومانی در زمینه تامین زیرساخت‌ها باید از سوی دولت اقدامات و راهکارهای جایگزینی ارائه شود.

عسکری با بیان اینکه موافق مشروط حذف ارز دولتی از واردات نهاده‌های دامی هستیم؛ تاکید کرد: یکی از راهکارها در این خصوص می تواند این باشد که مابه‌التفاوت بین ارز دولتی و آزاد تخصیصی به واردات نهاده‌های دامی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس یادآور شد: در این راستا نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی پیش از اینکه بسترها و زیرساخت‌ها لازم مهیا شود، به گزینه حذف ارز 4200 تومانی رای نخواهند داد.

 نماینده ایثارگر مردم داراب در بهارستان در پایان با اشاره به اینکه افزایش  تولیدات باغی و کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده و این موضوع امکان پذیر است خاطرنشان کرد: در حوزه تامین ارقام پر محصول، برخی محصولات کشاورزی نظیر برنج می توان با استفاده از ارقام پر محصول، نیاز به واردات را در سال های آینده به طور محسوس کاهش داد.

*معرفی

اینستاگرام
دنبال اعتبار نباش برو ببین که شرکت ایلیا دی شاهد چطور زمین‌ها ایثارگران را می‌خورد مجمع بانک دی تماما همه چیز واضح است
اولا چندین سال است هیچ گونه بجز حرفه ای قشنگ به کشاورزان رسیدگی نشده است حتی چهار سال است که کود شیمیایی از بازار آزاد خریداری میکنیم و هیچ دخالتی در کار تراکتور و کاموین در باره کشت و برداشت نکرده وبا هر نرخی که دلشان بخواهد انجام پذیر است. و در رابطه با جانبازان هیچ تفاوتی قائل نیستند ، خواهش میکنیم ، عوض از حرف های صد من یه غاز اگر توان عمل دارید بسم اله ، بینیم وتعریف کنیم ،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi