شناسه خبر : 88184
دوشنبه 04 بهمن 1400 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس

خودروی جانبازان؛ از خودرو ملی تا وارداتی...؟!

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در مورد واگذاری خودرو از طریق تولید داخلی...

فاش نیوز - نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه 1401 راضی نیستم و باید تلاش بیشتری برای رفاه و معیشت جامعه ایثارگری کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت السلام سید جواد حسینی‌کیا نماینده ایثارگر مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی اختصاصی در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه سال 1401 خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه سال 1401 قطعآ قوانینی که در رابطه با ایثارگران بوده است در سال آینده پا برجا و اجرایی خواهد شد.

در رابطه با معیشت و رفاهیات جامعه ایثارگری حتمآ تلاش ما این است که یک گام به جلو برداشته شود.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه همیشه در بودجه‌های سنواتی یک بخش ناقص اجرایی می‌شود و این نقص وجود دارد؛ هرچند که اگر قانون هم نباشد که دیگر اجرا نخواهد شد. قانون هم که وجود داشته باشد موضوع ذره ذره و جزئی جلو خواهد رفت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تلاش ما این است که با فشار، مصوباتی که در نوبت اجرا برای ایثارگران قرار دارد را اجرایی و آنهایی که در مرحله بعدی قرار دارند، به اجرایی شدن نزدیک تر کنیم.

حجت السلام حسینی کیا در ادامه سخنان خود در مورد رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401 یاد آور شد: هنوز در جریان رسیدگی به لایحه بودجه به بخش مصارف وارد نشده‌ایم؛ در صورتی‌که وارد این بخش شویم، مسلمآ پیش بینی‌های لازم برای بهبود جایگاه ایثارگران را بعمل خواهیم آورد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یازدهم در خصوص قانون واگذاری خودرو به ایثارگران در سال 1400 و تکرار قانون در لایحه بودجه سال آینده متذکر شد: اساس این کار اگر مصوب شود و خودرو وارد شود، بنیاد شهید می‌تواند سهم خود را بر اساس قانون بگیرد. اگر چه متاسفانه فعلآ واردات خودرو به طور کلی ممنوع است و جانباز و غیر جانباز ندارد. ما الان دنبال این هستم که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه واردات خودرو موافقت کند، سهم جانبازان عزیز نیز داده خواهد شد.

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در مورد واگذاری خودرو از طریق تولید داخلی نیز تاکید کرد: متاسفانه در این خصوص مشکل نقدینگی وجود دارد و مسائل مالی این مصوبه را باید بنیاد شهید با خودرو سازان حل و فصل کند. ما در واگذاری خودرو از طریق تولید داخلی مشکلی نداریم و گیر قانونی ندارد و خودروسازهم آماده است که خودرو را به جانبازان بدهد اما بنیاد شهید که پول و اعتبار ندارد که آن را اجرایی کند.

حجت السلام حسینی کیا عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این چارچوب با آقای قاضی زاده هاشمی جلسه‌ای داشتیم و ایشان قول دادند که موضوع را به جد دنبال کنند و خودروی جانبازان را از محل خودروی ملی تامین کند.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در پایان در پاسخ به این سئوال که از جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه راضی هستید یا نه اظهار داشت: نه. ما باید تلاش بیشتری کنیم و اعتبارات مناسب و کافی برای ایثارگران در لایحه بودجه سال 1401 لحاظ کنیم؛ تا معیشت و رفاه جامعه ایثارگری در سال آینده تامین شود.

| معرفی

اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای حسینی کیا عرض شود همانطور که جنابعالی اشاره داشته بودجه سال 1400نسبت به سال قبل یعنی 1399رشدبیش از60%داشته واتفاقا دو ردیف بودجه درسال جاری 1_سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال 2_واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا ولی متاسفانه درشعارباقی ماندومعلوم نشدمبلغ پیش بینی شده 9600هزارشسصدمیلیاردتومانی کجاهزینه شد یابازاختلاسی رخ داده وحال هم که می‌فرمائید دربودجه سال 1401چها که نخواهیم کرد، جناب آقای حسینی کیا امیدواریم قبل از آنکه دیر شود هرچند الانم دیرشده است سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال پرداخت شودوهم خودرو واگذارشودالبته خوبست دراوایل سال آینده اتفاق بیفتد نه برای پایان سال که اگرچنین شودبازمیگن پایان سال هست باشدبرای سال آینده شاید تاآن موقع عده ای از جانبازان به رحمت خدا رفته اما امیدواریم کسانی که درامورجانبازان که امام خامنه ای بارها فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان وبحق وبدرستی فرموده اند، کارشکنان زودترازمابه رحمت خدارفته که امیدواریم به عذاب الهی دچارشوند، نردبان این جهان ما ومنیست عاقبت این نردبان افتانیست، لاجرم هرکس که بالاتر نشست بی گمان استخوانش سخت ترخواهدشکست.
سلام ، همیشه نمایندگان محترم مجلس بودجه مورد نیاز بنیاد را تمام و کمال تامین کردند اما بنیاد حقوق ایثارگران را رعایت نکرده است. بیاد داریم مرحوم شادروان بطور رسمی اعلام کرد 30 درصد قوانین خدمت رسانی اقدام نشدند در حالیکه بودجه صددرصد تخصیص گردیده است.
باید سوال شود در حالیکه بودجه صددرصد اختصاص یافته است آن سی درصد کجا هزینه شده است البته همان 70 درصد خدمت رسانی نیز با اما و اگر و اعتراض ایثارگران همراه است که بنام ایثارگران و به کام افراد خاص بوده است.
اگر قرار باشد به جانبازان بالای 25 درصد فقط آن دسته که مشکل حرکتی دارند بودجه تخصیص شود باید ترتیبی اتخاذ گردد تا حواله خودرو به سایر جانبازان بالای 25 درصد نیز تعلق گیرد اما تسهیلات از بودجه پرداخت نشود
بسمه تعالی با سلام و عرض ارادت وارزوی توفیقات روز افزون در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و طول عمرپربرکت مقام معظم رهبری و فرماندهی محترم کل قوا
محضر مبارک
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای قالیباف
ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ جناب آقای امیر آبادی نماینده محترم و رئیس فراکسیون ایثارگران
جناب آقای نوروزی نماینده محترم مجلس وریئس فراکسیون ایثارگران و شهادت
جناب آقای قاضی زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و ریاست محترم بنیاد شهید وامور ایثارگران
دغدغه ایثارگران دغدغه همه است، کرامت و جایگاه و منزلت ایثارگران باید حفظ شود
دغدغه های پیش روی این مجموعه دغدغه های همگان باید قلمداد شود و مختص قشر خاصی نیست
جامعه ایثارگران ما اعم از جانبازان ، ازادگان و خانواده ای محترم شهدا ، از مهمترین گوهر هستی خود گذشتند تا استقلال و سربلندی این کشور سیر صعودی پیدا کند ، الان هم هر چه داریم مدیون فداکاری آنها هستیم، پس نباید یادمان برود که دغدغه ها و مشکلات پیش روی این مجموعه ، دغدغه های همگان باید قلمداد شود و مختص به قشر خاصی نیست، قطع یقین هم مجلس شورای اسلامی وهم دولت سیزدهم باید نسبت به گذشته بویژه در این دور جدید که سطح انتظارات از دولت انقلابی افزایش پیدا کرده است ، چتر حمایتی خود را بدون منت هر چه بیشتر بر سر این مجموعه باز کند
نباید کار به جایی کشیده شود، که یک ایثارگر با یک آزاده برای مطالباتی که حقش است ، دنبال مسئول این اداره وان اداره بیفتد و این کار خوبی نیست و بایستی کرامت و جایگاه و منزلت ایثارگران را حفظ کنیم
و سلام
بودجه خودرو در همین سال 1400 پیش بینی شده واقای اوحدی وعده ان را داده بود ولی چرا اجرا نشد الله اعلم بزک نمیر بهار میاد
سلام...من فرزند جانباز 70در صد هستم و ارشد عمران یه سوال داشتم چطوره توی کشوری مثل آلمان حدود نصف پول ماشین تولید داخل رو دولت می دهد و بقیه هم از شهروند گرفته می شه...ما این ها رو نخواستیم ولی بابا این قشری که الان داریم دربارشون حرف می زنیم جزو افتخارات ما هستند اگه این ها نبودند ما هم معلوم نبود الان کجا بودیم... یک نفر می گفت دور از جون ایثارگران اینا همش پول نفت می گیرند منم گفتم آدم دستش رو می برد یا می شوند تا یه مدت کارات عقب می افته این شخص رفته جونش رو داده پاهاش رو داده قطع نخاع شده الان بخوابم یه جایی بریم خودمون راحت می ریم ولی اینها باید چند نفر کمکشون کنند و گفتم کاری نداره که مگه نمی گی پول نفت می گیرند بیا برو مدافع حرم شو و جانباز شو و پاهات و یا یه قسمت از بدنت رو بده تو هم پول نفت بگیر... چرا ارزش کار این عزیزان رو میارید پایین برید ببینید کشوری مثل آلمان برای افتخاراتشان چه کارها که نمی کنند... تا به حال یه بار به آسایشگاه روانی جانبازان رفتید...یا با زندگی یه جانباز درصد بالا از نزدیک آشنا شدید...جانباز قطع نخاعی دیدید به خاطر اینکه خانومش باید این طرف و اون طرف ببردش غذا کم می خوره یا نمی خوره که خانومش اذیت نشه... ندیدید و دارید قضاوت الکی می کنید...
فقط شعار میدهند.
سلام ببخشید پول مفت درسته نه نفت.‌.. دیکشنری گوشیم مفت رو نفت نوشت...
امیدوارم مثل 1400 فقط وعده ندن چون با این وعده ها آبروی جانبازان رو می‌برند ،کاش حداقل به آبروی جانبازان یه فکری بکنن و این وعده های الکی ندهند تا وقتی که بخواهند به آن عمل کنند چند ساله منتظر یه خودرو ملی هستیم که هر سال میگن سال بعد ان شالله اوایل امسال این خودرو بدهند چون با این خودرو ها بعضی از مشکلاتمون رو میتونیم حل کنیم
بسه اقای نماینده چقد دروغ میگی اقای حسینی کیا بسه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi