شناسه خبر : 88315
یکشنبه 10 بهمن 1400 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از شهادت اولین ذبیح جبهه مقاومت

«رضا اسماعیلی» جوان ۱۹ ساله افغانستانی ساکن مشهد اولین ذبیح لشکر فاطمیون و جبهه مقاومت است.

 

سال ۱۳۹۲ اولین هسته لشکر فاطمیون متشکل از ۲۲ نفر از شیعیان افغانستانی ساکن در ایران برای دفاع از حرم  حضرت زینب کبری (س) شکل می‌گیرد. اعضای این گروه تعدادی از مجاهدین سپاه محمد بودند که در جریان جنگ‌های افغانستان مقابل نیرو‌های شوروی و طالبان از کشور خود دفاع کردند.

تعدادی از آنان در دوران دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان ایرانی به جنگ با بعثی‌ها رفتند و از مجاهدان بی ادعای جبهه‌های حق علیه باطل محسوب می‌شوند. با حمله تکفیری‌ها به شهر‌های سوریه و در خطر افتادن جان و ناموس مسلمان و هتک حرمت اهل بیت (ع) این مجاهدان دل در گرو حضرت زینب (س) بستند و برای دفاع از حرم آل‌الله رهسپار سوریه شدند.

پس از مدتی با بازگشت اولین شهدای فاطمیون، نیرو‌های بیشتری آمادگی خود را برای اعزام به سوریه اعلام کردند. گردان کوچک فاطمیون پس از مدتی به تیپ و سپس به لشکر تبدیل شد تا سیمایی از غیرت بزرگمردان شیعه باشد.

«رضا اسماعیلی» جوان کم سن و سال و خوش سیما، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد و نائب قهرمان وزن ۵۵ کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی از اولین اعضای فاطمیون بود که به سوریه رفت.

رضا در اسفند سال ۹۲ وقتی برای جست‌وجوی یکی از نیرو‌های تیپ فاطمیون به منطقه زمانیه واقع در غوطه شرقی رفته بود، با نیرو‌های دشمن درگیر و زخمی می‌شود. وی به دلیل جراحات شدید قادر به بازگشت نبوده و توسط نیرو‌های وهابی به اسارت گرفته و پس از مدتی تصویر سر بریده رضا در شبکه‌های مجازی گروهک‌های تکفیری منتشر می‌شود. مدتی بعد با آزاد شدن منطقه توسط نیرو‌های فاطمیون، جست‌وجو برای یافتن فرد مفقود شده و «رضا اسماعیلی» آغاز می‌شود. در این جست‌وجو‌ها پیکر رضا در حالی کشف می‌شود که سر بر بدن ندارد.

پس از این اتفاق شهید نوجوان «رضا اسماعیلی» به عنوان اولین ذبیح لشکر فاطمیون و جبهه مقاومت شناخته می‌شود.

تنها چند ماه پس از شهادت رضا تنها فرزند او متولد شده که نامش را «محمدرضا» گذاشتند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi