شناسه خبر : 88446
شنبه 16 بهمن 1400 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مزار شهدای آشوری گلباران شد

شانزدهمین آئین ملی میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدای ادیان توحیدی، عصر پنجشنبه 14 بهمن ماه با حضور رهبران و پیروان ادیان الهی، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در آرامستان آشوریان تهران برگزار شد.
 
مزار شهدای آشوری گلباران شد/پیام شهیدان وحدت و همدلی برای اقتدار ملی است

 محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز روز تجدید میثاق و ادای احترام به ساحت مقدس شهدایی است که برای دفاع از وطن خویش به دور از هرگونه اختلاف، جانانه در برابر تهاجم دشمنان ایستادند و به شهادت رسیدند. ادای احترام به این جوانان پرشور و پاک‌سرشت و خانواده‌های ‌ایشان برای ما ارزش است.
وی با بیان اینکه ایثار یک واژه فطری، فرا دینی، فرا قومیتی و حتی فرا ملی و قابل احترام در بین تمام ادیان الهی محسوب می‌شود، افزود: همه ملت‌های دنیا به این واژه ارج می‌نهند و احترام به نماد‌های ایثارگری در کشور‌های مختلف دنیا بیانگر ارزش ایثار است.
سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران دین و آیین در خلق ایثار و شهادت را تأثیرگذار برشمرد و تصریح کرد: ایثارگری در میان متدینین از هر دین و آیینی بیشتر به چشم می‌خورد و در کشور ما نیز پیروان ادیان الهی تمام قد در کنار سایر هموطنان‌مان در دفاع از تمامیت این کشور جانانه‌ ایستادند؛ از مزار شریف این شهیدان والامقام راه استقلال و آزادی را می‌جوییم و به ایشان ادای احترام می‌کنیم.
فقیه با بیان اینکه ایران عزیز تا همیشه تاریخ قدردان مادران و پدران شهیدی است که فرزندان خود را برای استقلال و آزادی این کشور فدا کردند، تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و بیش از چهل سال عزت و امنیت این کشور در تمام عرصه‌ها، مرهون مردانگی‌ها و حماسه‌سازی‌های جوانان غیور ایرانی از هر دین و آیینی است و امروز ما با آرمان‌های بلند این شهیدان پیمان می‌بندیم تا راه‌ ایشان را ادامه دهیم.
وی در پایان با ابلاغ سلام دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده‌های شهدای ادیان الهی، برای ایران عزت و سربلندی مسألت کرد.
در پایان این مراسم از چهار خانواده شهید ارامنه، زرتشتی، کلیمی و آشوری تجلیل شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi