شناسه خبر : 88540
سه شنبه 19 بهمن 1400 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بین الطوعین فجر انقلاب و پیچ تاریخی تمدن اسلامی ایران

مهندسی رزمی در گام دوم انقلاب، بستر ساز دفاع پایدار

اگر چه در پیچ تاریخی و ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار داریم اما ممکن است با سختی هایی نیز رو در رو باشیم

فاش نیوز - اگر چه در پیچ تاریخی و ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار داریم اما ممکن است با سختی هایی نیز رو در رو باشیم.

یکی از عنایاتی که خداوند مشمول ما کرده، این است که در بین الطوعین فجر انقلاب اسلامی -فیمابین بهمن 57 و فجر ظهور مهدوی - ما را در کشور قائم به نایب به قائم ال محمد(ص) قرارداده است. از این بابت بایستی بسیار شاکر باشیم تا نعمت مان افزون شود. اگر چه در پیچ تاریخی و ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی حضرتش قرار داریم اما ممکن است با سختی هایی نیز در این پیچ بزرگ تاریخ جهان روبرو باشیم، ولی ارزش سهیم بودن در این شکل گیری، ارزشمند و تحمل پذیری سختی ها را شیرین تر می کند.

بیانیه دارای یک مقدمه در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است. بیانیه گام دوم شروع انقلاب را از نقطه صفر توضیح و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات ذکر کرده است، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و در عین حال افتخار افرین دانسته است. در آن علل برخی مشکلات کشور بیان و تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالش ها وعیوب درونی بیان شده است.

برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه 23 رهنمود عملیاتی و 123 راهکار اجرایی بسیار راهگشا تبیین شده است. این بیانیه که خطاب به مردم ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابی است، یک سند راهبردی می باشد که گذشته و حال را ترسیم و در آن راهبرهایی برای اینده و تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و به خصوص مدیران قرارگیرد.

بنابراین اقدامات مهندسی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم در شوون مختلف سبک زندگی بشری و دگرگونی زندگی و تمدن سازی دارد. مهندسی رزمی نیز از جایگاه مهمی در دفاع برخوردار است. این موضوع در صدر اسلام بسیار اهمیت داشته است؛ به طور مثال ایجاد خندق در غزوه خندق؛ ایجاد موانع بر سر راه دشمن «حسک الشائک» یا مثلثات تکه های آهنینی سرهای برنده و تیز به صورت مثلث بُرندگی تاثیر مهمی داشته است. این موضوع باعث می شد تا موانعی بر سر راه سواره نظام همانند مین ضد نفر و.... در زمان پیامبر الهی(ص)، ایجاد کند. یا مهندسی ایجاد پل به طول حدود ۷۰۰ متر که با استفاده از کشتی ها برای عبور از رودخاته در منطقه رقه در جنک صفین به فرماندهی امام علی (ع) انجام شد. همچنین ایجاد موانع خندق در گرداگرد خیمه ها؛ ایجاد موانع اشتعالی( چوب و خاشاک ) در پشت خیمه ها؛ ایجاد استحکامات خیمه ها ( در مقابل پرتاب تیر )؛ ایجاد مسیر دفاعی در میانه خیمه های اصحاب امام حسین (ع) و همچنین در سایر ائمه هدی (ع) بیانگر نقش اساسی مهندسی رزمی در صحنه های رزم و پشتیبانی از آن است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi