شناسه خبر : 88585
پنجشنبه 21 بهمن 1400 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهکار شهید «چراغی» برای نیل انقلاب اسلامی به اهدافش

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اقدام به انتشار صوتی از شهید والامقام «ولی‌الله چراغچی» کرده است که در این صوت به بررسی روند انقلاب اسلامی و فروپاشی رژیم شاهنشاهی و تحلیل مراحل سه‌گانه انقلاب تا عزل بنی‌صدر پرداخته است و اینکه باید از امروز چه کنیم تا بتوانیم به آن هدفی که از ابتدای انقلاب به دنبالش بوده‌ایم برسیم.

دومین انقلاب ـ  استقلال ملی دلیل انقلاب دوم

این سخنرانی روز دوازدهم مرداد سال ۱۳۶۱ طی عملیات رمضان و در محور شلمچه در میان جمعی از رزمندگان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) انجام شده است. با توجه به مدت‌زمان طولانی این سخنرانی، این صوت در چهار قسمت منتشر می‌شود. در قسمت دوم، شهید چراغچی به تصرف لانه جاسوسی آمریکا اشاره و از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد می‌کند. می‌پردازد. در این صوت می‌شنویم:

دومین انقلاب ـ پاک‌سازی وابستگی‌ها و تصرف لانه جاسوسی امریکا

بعد از این انقلاب پرداختیم به پاک‌سازی آنچه که ما را وابسته کرده بود و در آخر، تصرف سفارت امریکا، آخرین وصله‌ای که موجود بود و آن وصله هم به‌وسیله سفارت امریکا در تهران به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام برداشته شد و انقلاب دوم شکل گرفت. البته بین انقلاب اول و دوم مسائلی گذشت که این‌ها همه همان وابستگی‌هایی بود یا همان وصله‌هایی بود که آخرین وصله‌اش آن سفارت امریکا بود که به‌وسیله دانشجویان این وصله هم برداشته شد.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

سفارت آمریکا در تهران، طی زمستان ۱۳۵۷ تا پاییز ۱۳۵۸ به مرکز فرماندهی عملیات جاسوسی و خراب­کاری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود. با این‌ حال سفارت آمریکا زمانی به دست دانشجویان تسخیر شد که آمریکا خواست مشروع ملت ایران برای بازگرداندن شاه و اموال و دارایی­‌های بلوکه شده ایران را نادیده گرفت و حتی امکاناتی گسترده در اختیار فراریان حکومت شاه گذاشت تا تشکیلات خود را علیه انقلاب سازمان‌دهی و فعال کنند.

روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ ملت غیور ایران به توطئه­‌های مستکبران به‌ ویژه آمریکا پاسخی شایسته داد و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان پیرو خط امام به اهمیت ۱۳ آبان افزود و به تعبیر حضرت امام انقلاب دوم را رقم زد.

 

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi