شناسه خبر : 88680
دوشنبه 25 بهمن 1400 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیر کمیسیون ماده ۱۶ فعالیت‌های این کمیسیون را تشریح کرد

دکتر جلیلی درپایان این نشست از جذب نیروهای پروژه ای، تبدیل آرا از شیوه دست نویس به الکترونیکی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده های شکایات در کوتاه مدت خبر داد...

فاش نیوز - مدیر کمیسیون ماده 16 در نشستی با حضور اصحاب رسانه که در ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید برگزار شد فعالیت های این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر "نرگس جلیلی"، رئیس کمیسیون ماده 16 در حضور خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد امام جواد(ع) و حضرت امیرالمومین علی(ع)، برای آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با فعالیت های این کمیسیون، اظهار داشت: کمیسیون ماده 16 از یک جایگاه قانونی و مرجع شبه قضایی برخوردار است که همانند سایر مراجع قضایی قادر به صدور رأی است و آرای آن طبق قانون برای همگان لازم الاجرا می باشد. در این کمیسیون در مقایسه با سایر مراجع قضایی، به جای یک نفر، اعضای یک کمیسیون تصمیم‌گیری می کنند که درحقیقت قانون‌گذار با این روش، در برخورد با شکایت ایثارگران، موضوع را از تصمیم‌گیری محض یک نفر، به اجماع اعضای کمیسیون موکول می کند.

وی در ادامه گفت: این کمیسیون شامل دو بخش می باشد که بخش نخست دبیرخانه کمیسیون است که توسط رییس بنیادشهید انتخاب می شود و بخش دوم، کمیسیون است که اعضای آن مستقل از بنیادشهید هستند که منشا آن تسهیلات استخدام اجتماعی جانبازان می باشد که درسال 74، شامل 20 ماده قانونی تصویب و هدف قانونگذار رسیدگی به شکایات ایثارگران بود و از آنجایی که قوانین ایثارگران به نفع جامعه هدف به تصویب قانونگذار رسیده بود، لذا تصمیماتی که آرای کمیسیون ماده 16 در بسیاری از موارد در قانون بود، جنبه حمایتی داشته و کلیه ایثارگران مشمول طبق مقررات می توانستند با طرح شکایت، از عدم اجرای صحیح قانون به کمیسیون 16 پناه برده و پیگیر حق و حقوق خود باشند.

جلیلی در توضیحات بیشتر خود در این خصوص اضافه کرد: کمیسیون ماده 16 با 6 عضو که شامل نماینده ای از سازمان های اداری و استخدامی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی و یک نماینده از دستگاه نیروهای مسلح و 2 نماینده از بنیادشهید و امور ایثارگران و طرف شکایت با ارایه مدارک و مستندات لازم تشکیل می شود که فرایند تشکیل پرونده شکایات در کمیسیون ماده 16 از دو درگاه یعنی دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی می تواند شکایت را به کمیسیون ارجاع دهد. همچنین نمایندگان استانی کمیسیون ماده 16 نیز پس از تشکیل پرونده، شکایات ایثارگران را به کمیسیون ماده 16 ارجاع می دهند که در زمان رسیدگی به پرونده با حضور نماینده سازمان طرف شکایت از حقوق ایثارگر در چهارچوب قانون دفاع و منجر به صدور رای می شود. سپس این رای به  دستگاه اجرایی مربوطه اعلام و ظرف مدت 3ماه باید اجرایی شود و اگر رای اجرایی نشد اخطاریه ای از سوی کمیسیون صادر و پس از آن نیز بعد از یک ماه در صورت استنکاف دستگاه مربوطه، حکم صادره جهت اجرا به دادگستری استان ارجاع می شود.

وی دربخش دیگری از این نشست، همچنین در باره کثرت تعداد پرونده های موجود به این کمیسیون نیز تصریح کرد: 70 هزار پرونده در این کمیسیون تشکیل شده که متاسفانه به دلیل تکثر قوانین و عدم کارشناسی در تدوین برخی از قوانین و یا برداشت های متفاوت دستگاههای مختلف از این قونین، باعث شده بخشی از حقوق ایثارگران توسط دستگاه های اجرایی تامین نشود که به همین دلیل آمار شکایت ایثارگران افزایش یافته است.
وی با ارایه آماری در این زمینه اظهار داشت: آمار ورودی به این کمیسیون  روزانه به طور متوسط 10 پرونده  شکایت است که 3500 پرونده را در سال شامل می شود. بنابراین حجم بالای پرونده ها منجربه انباشته شدن می شود که در بسیاری از موارد و علی رغم مسوولیت های اجرایی  اعضای کمیسیون در سازمان های خود، از هفته ای یک جلسه به دوجلسه در هفته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات اتخادشده از حدود 2300پرونده انباشته شده، حدود 1300 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که امیدوار هستیم به زودی شاهد اتمام رسیدگی به این پرونده ها باشیم.

دکتر جلیلی درپایان این نشست از جذب نیروهای پروژه ای، تبدیل آرا از شیوه دست نویس به الکترونیکی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده های شکایات در کوتاه مدت خبر داد.

وی در خصوص برنامه های درازمدت کمیسیون نیز از رایزنی با قوه قضاییه در خصوص کسب ضمانت اجرایی آرای صادره از سوی کمیسیون، امضای تفاهم نامه با شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران به منظور فعال شدن مشاور امور ایثارگران در زمینه احقاق حقوق ایثارگر در کمیسیون ماده 16 و پیگیری اصلاح برخی قوانین مربوط به ایثارگران خبر داد و راه‌ اندازی کمیته‌ های تخصصی برای بررسی دقیق و سریع پرونده‌ های خارج از ظرفیت کمیسیون، بررسی آنلاین سیستم ثنا، تنظیم لوایح دفاعیه در رابطه با پرونده ‌های ارجاعی از دیوان عدالت اداری و الکترونیکی کردن صدور رای از جمله برنامه‌ های این کمیسیون برای ارائه خدمات به ایثارگران را نیز از دیگر برنامه های این کمیسیون عنوان کرد.

اینستاگرام
با عرض سلام و احترام شاید درخواست من تکراری بوده و قابل ارائه هم نباشد ولی چون بر دلم سنگینی میکند مطرح میکنم . مربوط به قانون جامع حمایت از ایثارگران می باشد چرا با وجودی که رزمندگان بالی شش ماه را جزء ایثارگران محسوب نمده و فرزندان این عزیزان را هم برخوردار از سهمیه و امتیازات ایثارگران نمودید(که البته حقشان است و نوش جانشان) ولی شخص رزمنده کمتر از 6 ماه هیچگونه امتیاز و سهمیه شامل حلش نشده . درست می فرمایید کسانی که 6 ماه و بیشتر در جبهه ها بوده اند زحمت بیشتری کشیده و آسیب بیشتری دیده اند ولی بچه های 13 و 14 ساله ای که با هزار خواهش و دست بردن در شناسنامه و تغییر سن شناسنامه در سن کم بخاطر اسلام و لبیک به ندای رهبر اتفاقا در گردان های رزمی هم حضور داشته اند هیچگونه امتیازی داده نشده . حال اگر کسی سن بالا بوده و شرایطش را هم داشته و نرفته باید از امتیازات ایثارگران محروم شود ولی نوجوانانی در سن 13 الی 16 سالگی در جبهه ها حضور داشته اند حتی به مدت 1 ماه هم باید از امتیازات ایثارگران بهره مند گردند چه بسا اگر خدای نکرده جنگ ادامه پیدا میکردن این عزیزان جزء افتخار آفرینان دفاع مقدس می بودند
سلام ارتش 27سرباز مسمیر بگیر حقوق می گرفتم سال 95ارتش رفتم کمسیون ارتش به من درصد جانبازی 45/صد داد ماده ج بند 108کارافتادگی به من داده احراز ماده 120 تعیین کرد شناسایی ثبت نشوده بنیاد 25/صد حالت اشتقال دارم ولی مشکلم راحل نمی کند ارتش بایت معاونت انسانی امورایثارگران ارتش ثبت نکرده
با سلام خسته نباشید خانم دکتر لطفاً در مورد قانون حداقل حقوق کارمندان دولت که در قانون بنیاد شهید برای جانبازانی که معیشت بگیر هستن تأیید و تصویب شده احترام قائل بشن و حقوق معیشت بگیران رو در سال 1401 طبق قانون که 5,600,000 تومان پرداخت کنند نه هر چی دلشون خواست ، لااقل به این قانون خودشون احترام قائل بشن ، با تشکر
سلام وعرض ادب خدمت همه ی ایثارگران عزیز وبویژه عزیزان سایت معزز فاش نیوز که به حق زبان رسای مشکلات ایثارگران به گوش مسءولین است.
درخصوص کمیسیون ماده 16 صحبت زیاد است و درد دل ایثارگران هم به قدری انباشته شده که بیان آن در این متن ناممکن است.
بنده فقط چند نکته عرض می کنم:
جلسات کمیسیون ماده 16آنقدر دیر برگزار میشود که شاکی ایثارگر یادش میرود برای چه چیزی شاکی بوده است ونتیجه هم زمانی می رسد که ایثارگر یا فوت شده یا فراموش کرده چی به چی بوده واز خیر آن می گذرد.
با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا وحساس بودن جامعه ایثارگری دراین زمینه چرا وبه چه دلیل شکایت به کمیسیون ماده 16هنوز حضوری است!؟
چرا دیوان عدالت اداری با آن سابقه وحجم کاری ونیاز مدارک ومستندات در زمینه های مختلف وکثرت شاکیان ِشکایت را کامل غیرحضوری نموده وشکایت ها بصورت الکترونیکی قابل عرضه است؟! ولی این موضوع درکمیسیون ماده16 مغفول مانده است؟؟!!

برای کمیسون ماده16 که فقط با یک قشر خاص (ایثارگران ) طرف می باشد و شرایط این قشر هم ازهر لحاظ ویژه می باشد نمیتواند یک سایت را طراحی وشکایات را الکترونیکی نماید؟ تا هم خودشان وهم ایثارگران کمتر به زحمت بیافتند وهم کارها سرعت بیشتری بیابد.
سوال مهم این است:
چرا کمیسیون ماده16 یک کارشناسی یا دفتر بررسی اولیه شکایات را ایجاد نمی کند تا دربدو ورود شکایات ودرصورت بدیهی بودن حق شاکی با مکاتبات لازم وتوجیه طرفین قضیه را حل وخاتمه دهد.
باور بفرمایید بسیاری از شکایات درهمان مراحل اولیه قابل حل وفصل بوده ونیازمند به طی پروسه طولانی کمیسیون ماده 16 نیستند.
جدای از این:
پیشنهاد میشود علاوه برالکترونیکی کردن شکایات وغیرحضوری نمودن آن ترتیبی اتخاذ شود که: دربدو ورود شکایت یک کارشناس خبره از بنیاد یا... شکایت را بررسی نموده ودر صورت تشخیص (رد یا تایید) شکایت ظرف مدت خیلی کوتاهی به صورت پیامک یا ... به شاکی اطلاع رسانی گردد وتاکید شود که درصورت عدم قبول نظر کارشناس اعلام گردد تا پرونده در سیر کمیسیون ماده 16 قرار گیرد. بنابراین نظر بدوی کارشناس درکاهش تعداد پرونده ها بسیار موثر خواهد بود.
این کارشناس بدوی میتوان دربنیاد هراستان مورد شکایت باشد.
یک مثال:
بنده الان شاکی از دستگاه دولتی محل خدمتم مبنی بر عدم اجرای قانون کسر ساعت کاری جانبازان بالای 25درصدهستم .دستگاه متبوع می گوید فقط باید به مرخصی ساعتی در طول روز کاری برویدوصورت دیگر را قبول ندارد(این یک واقعیت است که مثال زدم).واینکه مانده مرخصی استفاده نشده ی بنده در طول یک سال به سنوات خدمتی افزوده شود یا اضافه کار ساعتی را پرداخت نمایند به هیچ وجه قبول نمی نمایند. وحتی به صراحت می گویند برو به کمیسیون ماده 16شکایت کن اگر کمیسیون مارا ملزم به اجرای آن قانون کرد آن وقت اجرا می کنیم!! حالا: بااین روند طولانی کمیسیون ماده 16 که خیلی خوشبین باشیم تا 2سال طول می کشد چه باید کرد؟! سال گذشته ودستگاه هم نپذیرفته وکمیسیون هم رای نداده وحق من نوعی ازبین می رود. حالا اگر نظر فوری کارشناس اولیه برروی شکایت اعمال گردد قطعا؛ این مشکل درهمان ابتدا حل میشود.
مورد دیگر اینکه: حق بررسی وصدور رای بدوی به کمیسیونهای ماده16دراستانها به عنوان کمیسیون بدوی داده شود تا بار پرونده ها ازنظر حجم وزمان کاهش یابد وکمیسیون ماده16 مرکز در حکم تجدیدنظر اقدام نماید.
خانم دکتر با سلام بفرمایید چرا بنیاد شهید مرکز مانع از حق وحقوق رزمندگان مجروح جنگ می شود ۰ این همه پرونده جانبازان سالهاست در بنیاد شهیددپو کرده حتی بعضی از همین مجروحین شایدالان درقید حیات نباشند یا الان سن شان بالای شصت یا هفتاد سال هم رسیده باشد منجمله خودمن سرباز ارتش در منطقه جنگی غرب کشور بودم سال ۶۳و۶۴ بر اثر موج انفجار خمپاره وقتی مجروح شدم کسی مرا از مرگ نجات دادهمسنگران من و مسولین بهداری ارتش در جبهه بودند که مورد درمان سرپایی در سوله درمانگاه بهداری مستقر درمنطقه قرار گرفتم ۰ ارتش با توجه به مدارک موجود پس ازبررسی همه جانبه نسبت به تایید مجروحیت اقدام ودر کمیته احراز ماده ۱۲۰ رای مجروحیت من را تایید کرد۰بفرمایید اون موقع مسولین احراز بنیاد شهید در زمان بحرانی جنگ ونجات رزمندگان کجا بودند ایا من وامثال ما رزمندگان مجروح سربازان بنیاد شهید بودیم یا ارتش وقتی پرونده ما جانبازان از طریق امور ایثارگران ارتش با درصد و از کار افتادگی به بنیاد شهید ارسال می شود همین مسولین کمیته احراز بی رحم مرکز بنیاد شهیدبرای خودشان قانونی درست کردند پزشکان ما شاخ دارند فرق می کنند با پزشکان نیروهای مسلح بعد نسبت به رد پرونده وعدم درصد اقدام می کنند ارتش رکن اساسی کشور است وقتی احراز ومجروحیت رزمنده ای درنیروهای مسلح تایید شدنباید بنیاد دوباره در رابطه با احراز برای ارتش تعین تکلیف کند۰ تازه یکی از مسولین بنیاد خطبه می خواند ومی فرمایند انها نیروی مسلح برای خودشان رزمندگان را احراز میکند خیلی زجر اور است برای خودشان حتما بیکارن مدارک رزمندگان را احراز ورای مجروحیت صادر میکنند
جهت یادگاری برای تابلو اعلانات پس توچرا بودجه هزینه جنگ ارتش را غارت می کنی بودجه را برگردان به صندوق نیروهای مسلح اصلا هیچ کس با بنیاد شما ومسولین تان کاری ندارند۰ خود ارتش حق وحقوق مجروحین جنگ خودش را بلده بده دیگه نیاز به اعتراض جانبازان درکمسیون ماده ۱۶ هم لازم نیست و رای دیوان را هم نمی خواهد چون نیروهای مسلح مدارک مجروحیت رزمندگان رابرای خودشان احراز میکنند ۰دریک کلام حیف است بگویم بنیاد شهید بنیاد ظالمین است الان هفت سال است از سال ۹۴ پرونده جانبازی من دارای درصد ورای ماده ۱۲۰ ارتش در بنیاد بدلیل ایراد واهی از دادن درصد خوداری میکنند می گویند مدارک هم زمان بیاور بابا اون موقع بیمارستان بقیه الله و۰۰۰۰۰ نبود بیمارستانش بهداری صحرایی بود ساختمانش هم سوله بود اکثرا مجروحین بصورت سرپایی توسط پزشکان درمان می شدند ومدارک مجروحیت موجود هم به تایید کمسیون پزشکی ارتش رسیده است ای بی درد به دریا افتاده میداند طوفان بلا چیست ۰با توجه رای۱۷۱۴ قانون دیوان عدالت پرونده های جانباز انی که دارای درصد از نیروهای مسلح میباشند و قبل از برنامه ششم مدارک جانبازی شان به بنیاد شهید ارسال شد بنیاد را موظف به دادن ۵درصد ویا بیشتر واگر درصد بالاتری هستند می بایست درصد جانبازی شان را تایید واقدام کنند و بدلیل اتلاف وقت نیازی به تشکیل دوباره پرونده از ماده ۸۷ نمی باشد پس چرا مارا سرگردان میکنند و از طرفی براساس برنامه ششم رزمندگان ماده ۸۷ مربوطه به رزمندگانی است که از طریق خود اظهاری مجروحیت پس ازتاییدوسیر مراحل اداری مشمول ۵ درصد میشوند این مطلب مثل چراغ نور روشن است اما خفاشان طاقت دیدن نور راندارندچه کنیم باید بسازیم وبسوزیم وقتی یک نادان کشتی بان بشود عاقبت مسافرانش جز مرگ چیز دیگری نصیب شان نیست خانم دکتر
این نوعی دهن کجی به نیروهای مسلح است
خانم دکتر سلام ما هم مثل خیلی از آقایان با خدا معامله کردیم ولی ما پرونده خودمان را بدست شما دادیم تا آنشاه الله تا یا اشتغال یا در صد بالاتر ولی تا انقلاب حضرت مهدی تول نکشه چرا عمری نمانده
وقتی برای من که زنده هستم منفعتی گیر من نیاد بدرد نمیخوره پس فعالیت کنید زودتر رسیدگی فرمائید ممنون
دبیر محترم کمیسیون ماده ۱۶

باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار می رساند جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم را بعنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی خواستارم نظر به اینکه اینجانب در شهرستان بانه که درفاصله ۲۰کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی ره و حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام با آمریکای جهانخوار بوده است زندگی می نمایم در منطقه بانه در مورخه 1365/2/24 حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم و دچار مصدومیت گردیدم وبه درجه جانبازی نائل شدم....
حقوق حالت اشتغال قطع نمی شود(۳)
یوسف مجتهد - تمام جانبازانی که در گذشته به دلیل اشتغال و دریافت حقوق از این بابت، حقوق حالت اشتغالشان قطع شده است با اصلاح تبصره۲ ماده۳۹، بنیاد موظف است نسبت به برقراری مجدد حقوق آنان اقدام کند جانبازانی که از ابتدا مشمول قانون حالت اشتغال شده واز حقوق حالت اشتغال استفاده کرده اند سپس در یک دستگاه استخدام شده یا خواهند شد و متقاضی استفاده همزمان از حقوق حالت اشتغال و حقوق اسخدا می هستند براساس تبصره ۲ ماده ۳۹ در صورتی که جانباز حالت اشتغال که براساس قانون حقوق حالت اشتغال می گیرد در دستگاهی شاغل شود (از زمان اصلاح تبصره ۲ماده ۳۹حقوق حالت اشتغال وی در دستگاهی که حالت اشتغال شده قطع نمی گردد وهم در مورخه 1396/1/19به دیوان عدالت اداری شکایت کردم دیوان رای مثبت داده که حقوق حالت اشتغال بنده برقرار شود ودر مورخ 02/11/1397 با موضوع ارسال پرونده به جهت عدم صلاحيت (برون سازماني) و گیرنده «بنياد شهيد و امور ايثار گران كشور اداره كميسيون ماده 16» ثبت گردید و هنوز هیچ جوابی داده نشده

من جانباز ۱۵ درصد بسیجی هستم مدت ۲سال در پالایشگاه ابادان کارکرده ام وقرارداد پروژه ای باپالایشگاه دارم کمیسیون ماده ۱۶ به دلیل پروژه ای بودن واینکه رابطه مستقیم با پالایشگاه نداشتم رد بازگشت بکار به بنده دادند ایا این درست است خانم دکتر جلیلی که من جانباز نتونم به کار بازگشت بشم لطفا راهنمایی فرمایی؟
سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم بنیادی هستم انگشتان دست راست ندارم کمک معیشتی بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم با مدرک رفتم کمسیون حالت اشتغال ردم کردن گفتن باید انگشتانت در نیاد ۴۰ساله در نیومده و بیمه بنیادم جای نمیتونم کار کنم حق پرستاری هم نمیگیرم واقعا ۲تومان نون بچه هام نمیشه عاجزانه درخواست دارم کمکم کنید
با سلام آزاده جانباز عصاب روان برادر شهید در تاریخ ۱۶/ ۱۱/۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی مهاباد در هنگام در گیری بر اثر موج گرفتگی به اسارت ضد انقلاب حزب کوموله گرفتار شدم مدت چهل روز زیر سخترین شکنجهای حسمی وروحی روانی قرار داشتم تا اینکه طی عملیاتی بین ارتش و سپاه منطقه ای که در آنجا زندانی بودم پاکسازی شد و فرصتی پیش آمد تا از اسارت ازاد شدم پس از اسارت بر اثر موج گرفتگی وشکنجه دیگر حتی توان دنبال کردن پروندام را نداشتم در همان سال برادرم در منطقه شمار به شهادت رسیده بود چندین سال خانه نشین بودم پیش از خدمت ازدواج کرده بودم دارای فرزند دختر بودم مخارج خانوادام را مرحم پدرم از مایانه پولی که بنیاد بابت برادر شهیدم می پرداخت برای حزینه زندگی به ما میداد تا زمانی که مرحم پدرم به رحمت خدا رفت وان کمک حزینه زندگی قط شده چون توان کار کردن نداشتم و درآمدی هم نداشتم برای دریافت پروندام به ایثار گران مهاباد مراجعه نمودم ولی در جوابم گفتن پرونده شما گم شده طی چند شکایت نامه ا ز دفتر مقام معظم رهبری درخواست کمک نمودم با کمک دفتر مقام معظم رهبری در سال ۹۹ پروندام پیدا شد وپس از برسی در ایثار گران مهاباد صورت صانحه تکمیل وبرای مراحل بعدی به ایثار گران لویزان فرستادن پس از دوسال و دوبار شرکت در کومیسیون پزشکی طبق ماده ۱۲۰ نیروهای مسلح با ۱۲درصد عصاب روان وده درصد از کار افتادگی به عنوان َضایعات بعد از اسارت پرونده احراز شد گرچه به درصد تعید شده اتراز داشتم از انجای که مدت چهل و سه سال به دلیل مغفودی پروندام خود و خانواده رنج میبریم اترازی نزدم گفتم زوتر پرونده به بنیاد شهید ارسال تا بتوانیم از مزایای دفترچه برای دارو درمان استفاده نمایم پس از تکمیل شدن پرونده در ازثارگران لویزان پروندام را به بنیاد شهید محل سکونتم در ورامین فرستادن بنیاد پرونده را برای احراز به بنیاد مرکز فرستاد پس از چند ماه پروندام باز به ورامین برگشت ولی احرار نشده بود به دلیل آنکه اسارت شما کمتر از سه ماه میباشد نا گفته نماند هم خدمتی که هر دو باهم در یک پایگاه و هردو باهم اسیر شده ایم وبا هم آزاد شده وباهم در کومیسیون شرکت کرده و هردو با دوازده در صد عصاب روان وده درصد از کار افتادگی در کومیسون ۱۲۰ احراز شده ایم پرونده ایشان در بنیاد مرکز احراز ودر سامانه سجایا بار گزاری ودر بنیاد اصفهان در نوبت اول کومیسیون پزشکی بنیاد اصفهان نوبت دهی شده در شگفتم این دوگانگی در قانون به چه دلیل است در ضمن طبق قانون کومیسیون ۱۲۰ نیروهای مسلح هر فردی را که به عنوان جانباز معرفی نماید هیچ ارگانی حق تکذیب آن را ندارد در ضمن اسارت کمتر از سه ماه مربوط به مبارزان سیاسی دوران امام خمینی. ر. میباشد قانون گزار برای رزمندگان دوران دفاع مقدس قید زمانی معین نکرده و بنا به تبصره. ه ماده. ۱ حمایت از ازادگان حتی یک روز اسارت برای احراز ازادگی کافی بوده ریاست محترم کمیسیون ۱۶ چنانچه پرونده این حقیر احراز نشود ضایعاتی که زمان اسارت بر من وارد شده چگونه اثبات شود شکنجه و موج گرفتگی ویخ زدگی که باعث شد طی گزران این همه سال فشارهای روحی روانی آنچنان اثری بر تک تک خانواده‌ام گزاشته که همسرم در شبانه روز چندین قرص عصاب روان مصرف میکند گواه گفتهایم معافی پزشکی عصاب روان ۲ فرزند پسرم که هردو به دلیل عصاب روان از خدمت معاف شده ریاست محترم چهل و چند سال زندگی را با یک جانباز روحی روانی را با چند خط بر صفه دفتر نتوان شرح داد در خاتمه از ریاست محترم و دلسوز عاجزانه درخواست دارم تا پرونده ام را تعیین درصد نموده تا پس از شصت سال سن دیگر شرمنده روی زن و فرزندان نباشیم.
به خدا جز پارتی بازی برای احراز تقریبا راهی وجود ندارد پرونده بنده 4سال در بنیاد احراز مرکز بود که با وقاحت تمام عدم احراز زدن از عجایب روزگار اینکه قانون رو ملاک قرار دادن در صورتی که قانون به صراحت هرگونه آسیب در آموزش نظامی رو مصداق جانبازی می‌دونه کمیسیون ماده 16 هم که 5سال طول میشه دقیقا این فرایند 10سال زمان می‌بره خجالت بکشید
سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم بنیادی هستم انگشتان دست راست ندارم کمک معیشتی بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم با مدرک رفتم کمسیون حالت اشتغال ردم کردن گفتن باید انگشتانت در نیاد ۴۰ساله در نیومده و بیمه بنیادم جای نمیتونم کار کنم حق پرستاری هم نمیگیرم واقعا ۲تومان نون بچه هام نمیشه عاجزانه درخواست دارم کمکم کنید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت ریاست محترم کمسیون ماده ۱۶
بنده جانباز۳۰ درصد حالت اشتغال بنیاد شهیدمنطقه ۲ اصفهان با کد ۱۸۱۹۲۱۴۶۷۲ ،طبق قوانین مصوب و رای کمیسیون ماده ۱۶ جزءجانبازان ماده ۳۸ میباشم درصورتی که بنده را تبصره یک قرار داده اند.خواهشمندم بنده را در جهت حل این مشکل یاری بفرمایید.متشکرم.
باسلام اینجانب رزمنده با عضویت داوطلب به مدت ۲۵ماه جهت برخورداری از تسهیلات ایثارگری مدارکم رو تحویل امور اداری دادم اما به جای تسهیلات اخراجم کردند به کی بلید بگم چیکار باید بکنم راهنمایی بفرمایید
امکان داره برا اعتراض به رای میزان درصد کمیسیون پزشکی بنیاد به کمیسیون ماده۱۶ اعتراض کرد ؟
عرض سلام و احترام
کاش تصمیمی اتخاذ تا در استانها این کمیسیون برگزار شود تا زودتر پاسخ تقاضا ها رسیدگی شود بسیاری از مدیران معاند که از این روند طولانی مطلعند تعمدا به این کمیسیون ارجاعمان می دهند و می فرمایند بروید و شکایت کنید . و تا زمانیکه شکایت بررسی و جواب داده شود یا دیگر به درد نمیخواد یا کلی حق و حقوقات ایثارگران از بین می رود
لطفا فکری بحال تسریع این روند بفرمایید این یک مشکل جدی و قابل اعتراض می باشد
ممنون
من درخواست کدینگ رو از کمسیون دارم خیلی بی ماشینی

اذیت میشم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi