شناسه خبر : 88742
یکشنبه 01 اسفند 1400 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد فرماندار شهید، حسین هزاوه

دقیقه ۵۵ به وقت آسمان!

فاش نیوز - شهید«حسین هزاوه» ۲۷ دیماه ۱۳۳۷ در شهر خرم آباد دیده به جهان گشود.

شهید«هزاوه» از جوانان فعال و حزب اللهی استان لرستان بود. چهره ای نورانی و متین داشت. زیاد حرف نمی زد. خوش‌رو و خوش رفتار بود. از همان اوایل جنگ تحمیلی عضو سپاه شد و در جبهه ها حضوری فعال داشت. از بنیانگذاران تیم فوتبال خیبر خرم آباد و از بهترین بازیکنان و داور فوتبال بود.

این شهید والامقام در سال ۱۳۶۴ به عنوان بخشدار چوار منصوب شد. وقتی خود را در وسط میدان جنگ دید. برای ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم جنگ‌زده ایلام به فکر چاره افتاد و با کمک تعدادی از جوانان این منطقه، تیم خیبر چوار را تأسیس و بازیکنان خوب و شایسته ای را دور هم جمع کرد و فوتبال را وسیله ای برای اتحاد و همدلی جوانان در جهت انسجام و کمک به جبهه ها تبدیل کرد.

این شهید سرافراز و بخشدار خدوم و محبوب، سرانجام ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ حین برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های ایلام و چوار، در دقیقه ۵۵ به همراه ۹ بازیکن، یک داور و پنج تماشاگر؛ مظلومانه به شهادت رسید و آسمانی شد.

روحشان شاد و یادشان گرامی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi