شناسه خبر : 88770
دوشنبه 02 اسفند 1400 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد:

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان به بنیاد در سال آینده

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات مالی به بنیاد شهید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، از اختصاص 40 هزار میلیارد تومان اعتبارات مالی به بنیاد شهید در لایحه بودجه 1401 خبر داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 در صحن مجلس اظهار داشت: در مورد منابع و اعتبارات مالی مورد نیاز ایثارگران در بندهای مربوطه در تبصره 12، 14 و 18 ، پیش بینی های لازم را در ارتباط با مشاغل، جانبازی، درصدهایی که باید پرداخت شود و حق و حقوق و مطالبات خانواده های معظم شهدا و حقوقی که می بایست دریافت کنند، به عمل آورند.

 نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، با رد شایعات تقلیل بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده تاکید کرد: به طور مثال در یک قلم از اعتبارات و منابع مالی لایحه بودجه، 40 هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید در سال 1401 پیش بینی و اعمال شده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: البته پیشنهادهایی هم در مورد حقوق، دارو، درمان، رزمندگان معسر و درصدها در کمیسیون تلفیق ارائه شد اما تصمیم گیرنده اصلی، صحن مجلس است.

 عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند الف تبصره 12 در ارتباط با حقوق و دستمزدها یادآور شد: ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشگری، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به میزان ده درصد، بر اساس آخرین حکم کارگزینی است اما باید به گونه ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه، برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص)، والدین شهداء و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، از پنجاه و شش میلیون (56.000.000) ریال کمتر نباشد.

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرائی، 10درصد افزایش می یابد؛ به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (50.000.000) ریال کمتر باشد.

 به گفته نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در سال 1401 در کلیه دستگاه های اجرایی، موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرائی و مستمری ها و سایر حمایت های متناسب با آنها، به میزان ده درصد  افزایش می یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به بند "ز" تبصره 12 تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7) این قانو،ن به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند. آیین نامه اجرائی این بند، به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

لازم به ذکر است رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، چندی پیش اعلام کرد 40 هزار میلیارد تومان برای ایثارگران که شامل 20 هزار میلیارد از محل بند "و" و 20 هزار میلیارد از بند "ی" تبصره یک و دیگر ردیف‌ها در بودجه سال آینده می باشد، در سال 1401 به بنیاد اختصاص داده شده و منابع و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از 45 هزار میلیارد تومان به 85 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

پایان

اینستاگرام
سلام..بگفته خودشماوطبق قانون مصوب کمک معیشت بایدبه اندازه حداقل حقوق کارمندان دولت باشد..یعنی۵۶۰۰۰۰۰هزارتومان...پس چرامیگن ۳میلیون؟؟فاش نیوزمحترم لطف کنیدوبصورت شفاف بفرمایید که کمک معیشت درسال آینده چه مبلغی میباشد؟؟شماکه مدافع حق وحقوق جامعه ایثاروشهادت هستیدمحبت کنیدوبه این موضوع رسیدگی وپاسخ روشن بدهید...باسپاس
سلام..بگفته خودشماوطبق قانون مصوب کمک معیشت بایدبه اندازه حداقل حقوق کارمندان دولت باشد..یعنی۵۶۰۰۰۰۰هزارتومان...پس چرامیگن ۳میلیون؟؟فاش نیوزمحترم لطف کنیدوبصورت شفاف بفرمایید که کمک معیشت درسال آینده چه مبلغی میباشد؟؟شماکه مدافع حق وحقوق جامعه ایثاروشهادت هستیدمحبت کنیدوبه این موضوع رسیدگی وپاسخ روشن بدهید...باسپاس
مطالبات خانواده شهدا ؟
فقط؟!
چرا به مطالبات جانبازان اشاره ای نشده!
فرافکنی و سم پاشی!!!
با سلام این حرفتان کجا و مصوبه شما که 3میلیون تصویب کردید خودتان میدانید چیکار میکنید یا گیج میزنید
ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند.
لعنت بر کسانی که در حق ایثارگران ظلم یا کم کاری میکنند
باسلام وتبریک سال جدیدوخیرمقدم ریاست محترم بنیادشهیدوامور ایثارگران بنده خدای دستانم داغون سوزش زیادپوست زیاد داره عزیت می‌کنه سوزن دکترازاد رفتم سوزنش خیلی گرون است و بنیاد نمیدهم بنده دارای سه فرزندبزرگم مشکلات زیادکارم نمیتونم مثل قبل انجام دهم خدای مشکل زیاد است که با خانمم حدود ۶ماه درگیرم میخادجدابشه از مشکلات زندگی دگه کاری سرم آورده جونم به لبم رسونده
انشالله این مبالغ تاثیر مثبتی روی زندگی یاثارگران داشته باشد و بتوانند یک حداقل زندگی بکنند.
در وهله اول بیمه تکمیلی دی کامل شده و شامل کلیه موارد مانند دندان پزشکی و عینک هم بشود.
دوم : شرایط اولیه زندگی مانند حق کار و حق مسکن برای کلیه ایثارگران مهیا شود. وگرنه یک حقوق ماهانه تا زمان اشتغال به ایثارگر پرداخت شود که بتواند حداقل نیازهای زنده ماندن و اجاره خانه را برآورده کند و خجلت زده خانواده اش نشود.
سوم: وام فوری هم برای ایثارگران مهیا شود. امروز به بانک دی مراجعه و تقاضای 50 میلیون تومان وام طبق وعده دولت که وعده داده باید به همه حقوق بگیران وام 50 میلیونی بدون ضامن پرداخت شود کردم.
متصدی بانک با خنده ای بر لب به بنده چند نکته را گفت و اخر هم توصیه کرد از این درخواست انصراف بدم
1- با حقوق های 2 میلیون و 200 هزار تومانی وام پرداخت نمی شود و معسرین از این قانون مستثنی هستند. دوما چون اسفندماه است و اخر سال پرداخت وام بسته شده و موکول به سال آینده می شود(یعنی 2 ماه بلاتکلیفی). و باید بری سال دیگه . سوما 20 درصد باید در حساب بانکی قفل شود( در حدود 10 میلیون) و نمی شود کل 50 میلیون رو برداشت کرد. چهارما: باید 18 درصد سود علاوه بر اصلا وام بازپرداخت شود.
با این توضیحات متصدی با کمال شرمندگی از بانک خارج شدم و فکر کردم اگر بااین شرایط سخت و سود بالا (که در حق هیچ ایثارگری نیست این همه سود بازپرداخت بانک بدهد) می خواهند وام بدهند چرا دولت محترم ترتیباتی اتخاذ نمی کند تا این وام به صورت آسانتر و فوری و بدون سود به ایثارگران پرداخت شود؟ آیا حق ایثارگران نیست ؟ مسلما اگر ایثارگری پول داشته باشد که اصلا تقاضای وام بااین همه شرایط سخت که نمی کند.پس مجبور است که ولی با هزاران مشکل مواجه می شود تا از گرفتن وام منصرف شود.
چرادر قانون ننگین جامع خدمات رسانی به ایثارگران رزمندگان داوطلب زیر6ماه حذف واصلا ایثارگر محسوب نکرده؟
این قشر داوطلب رزمنده نوکر بابای کدام نماینده بودندکه از حذفشان کردند؟
من واقعا برای این مجلس انقلابی متاسم که بعد از34سال از خاتمه جنگ هنوز نمیتوانند یک الحاقیه تصویب وهمه رزمندگان ایثاگر اعلام نمایند
رای رزمندگان با شعار فریبانه انقلابی گرفتند امروز هم این مشکلشان را حل نمیکنند
باسلام‌واحترام به همه نمایندگانِ مجلس شورای اسلامی و سلام ویژه به پرسنلِ محترم خبری فاش‌نیوز بنده به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس میباشم نمی‌خواهم به کسی توهین کنم همینقدر عرض کنم که جامع ایثارگران قشر زحمت کش دوران دفاع مقدس بودن چرا که شما یک منطقه‌ایی را در نظر بگیرید که مورد حمله دشمن قرار گرفت و برای دفاع یک عهده شهید شدن روحشان شاد و یک عهده مجروح شدن و باعث شد که صحنه آتش را ترک کنند اما این ایثارگران بودن که هم مسئولیت جا‌ به جا کردن شهدای معظم را به عهده داشتن وهم رساندن مجروحان به بیمارستان و هم تا آخر موندن تا شعله آتش خاموش شود حالا عهده‌ای از ایثارگران زخمی شدن ولی به روح خود نیاوردن و ماندن تا بچه‌ها را تنها نگذارند حالا خوب دقت کنید که ایثارگران چه مرحله‌ای از جنگ را پشت سرگذاشتن حالا حرفهایی که اینجا نمیشه گفت با این حال دیگه قضاوت با نمایندگان محترم مجلس و دولت مردان محترم می‌باشد باشد که برای این قشر فراموش شده کاری مفیدی انجام شود.
سلام رئیس بنیاد که از این مبلغ که به یک جانباز بنام معسر میدهیدمارزمندگان جانبازان اصلآ کننده نیست وجوابگو باندن زندگی فقیرانه هم نیست لطفآ بگین که امسال1401 حقوق معسرین دورستاصلآوجوابگومعسرینجانبازجانباز20درصد
اقای مسئول ایثارگران کجا زندگی میکنی که 3ملیون اینقدر برات زیاده ایا این مبلع پول پارک رفتن زن وبچه تو میشود که یک خانواده5یا6نفره را با دانشجو محصل دارو .دکتر و کرایه خانه وغیره دوام بیاره
یعنی این کدام خدا و اسلام ودین وقانونی گفته که رزمنده از کار افتاده مدافع وطن از یک اجنبی پاپتی که یک زمانی تجاوز به خاک وناموس ایران ور سرش بود بی ارزش تر و بدبخت تر باشه
خجالت چیز خوبیه .شرف و حیا چیز خوبیه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi