شناسه خبر : 88810
شنبه 07 اسفند 1400 , 08:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ و ارزش‌های ایثارگری باید معرفی شده و تداوم یابد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: موضوع ایثار و شهادت تنها مربوط به یک دستگاه نیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی است که وظیفه پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را به منظور انجام وظایف خود در قبال ایثارگران بر عهده دارد.
 
هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در جهت خدمات رسانی به ایثارگران بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است/فرهنگ و ارزش‌های ایثارگری باید معرفی شده و تداوم یابد

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه 4 اسفندماه در ادامه سفر خود به استان مازندران در دیدار با آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه شهر ساری، یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم را انجام سفرهای استانی مدیران دولت دانست و گفت: این سفرها با تأکید شخص دکتر رئیسی به منظور حضور در بین مردم و مشاهده و بررسی مسائل و مشکلات از پایین‌ترین سطوح انجام می‌شود.
وی افزود: تلاش ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در انجام این سفرها همزمان کردن آنها با برگزاری مراسم و مناسبتی در حوزه ایثار و شهادت در استان بوده است و سفر اخیر ما به استان مازندران نیز با دعوت برگزارکنندگان کنگره شهدای گردان حمزه انجام شده است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سفر به استان مازندران یازدهمین سفر استانی است که در این چهارچوب برگزار می‌شود افزود: متأسفانه به دلیل اوج گیری مجدد بیماری کرونا مجبور شدیم تعدادی از سفرها را به تعویق بیندازیم و اگر سفرها با زمان‌بندی از پیش مشخص شده انجام می‌شد امروز پانزدهمین سفر استانی را برگزار می‌کردیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این سفرها میز خدمت با حضور مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود تا آن دسته از ایثارگرانی که نیازمند دیدار با مدیران در سطح ملی هستند مجبور به سفر به تهران نباشند و این دیدارها در سطح خود استان انجام شود. همچنین برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازدید از پروژه‌های مربوط به ایثارگران و ارزیابی شرایط خدمات رسانی به ایثارگران از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان تأکید کرد: موضوع ایثار و شهادت تنها مربوط به یک دستگاه نیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی است که وظیفه پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را به منظور انجام وظایف خود در قبال ایثارگران بر عهده دارد و امیدواریم حمایت‌های لازم از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها و شهرستان‌ها در این مسیر صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گردان حمزه که فردا در شهر تنکابن کنگره بزرگداشتی برای شهدای آن برگزار می‌شود از گردان‌های افتخارآفرین دفاع مقدس بود و خرسندیم که جنابعالی سفرهای استانی خود را با حضور در چنین برنامه‌های ارزشمندی همراه می‌کنید.
امام جمعه شهر ساری افزود: استان مازندران در عرصه‌های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با منافقین، دفاع از حرم و دفاع مقدس همواره خوش درخشیده است و در دفاع از آرمان‌ها ایستادگی می‌کنند.
آیت الله محمد باقر محمدی لائینی با بیان اینکه هرکاری که در قبال فداکاری‌ها و جانبازی‌های ایثارگران انجام شود باز هم کم است افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انسان‌هایی بسیار صبور و قانع هستند، اما ما وظیفه داریم برای مسائل معیشتی این عزیزان از جمله اشتغال، درمان و مسکن برنامه‌های لازم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: ارزشمندی این جامعه معزز باید بیش از پیش به نسل‌های جدید معرفی شود و این فرهنگ باید نسل به نسل تداوم پیدا کند و برگزاری یادواره‌ها و تبیین جایگاه ایثار و شهادت نقش مهمی در این کار دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این سفر با حضور در منازل جانباز معزز 70 درصد «عباس اندخس» و شهید معظم «شعبان کاظمی» از نزدیک با این ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi