شناسه خبر : 89100
شنبه 21 اسفند 1400 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید امام خامنه‌ای بر عدم «مبالغه‌گویی» در راهیان نور

تاکید امام خامنه‌ای بر عدم «مبالغه‌گویی» در راهیان نور+ فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بیان حقایق دفاع مقدس موجب می‌شود که تلألؤ انسان‌های ناب و شهدای دفاع مقدس نمایان شود.

 اسفندماه هر سال یادآور روزهای نابی‌ است که دلدادگان به شهدا و عاشقان راه حماسه و ایثار، گام در مسیری می‌گذارند که سراسر آن نور و معنویت است. روزهایی که سختی رفت‌وآمد و مشکلات گوناگون را با جان و دل می‌خرند تا ذره‌ای از استقامت و شهامت مردان تاریخ‌ساز در هشت سال جنگ تحمیلی را درک کنند.

«هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند؛ آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.» این بیانات مقام معظم رهبری در 24 شهریورماه سال 88 است که بر لزوم استخراج منابع عظیم از مناطق عملیاتی دفاع مقدس تأکید دارند. اردوی راهیان نور یکی سهل‌العبورترین، معابر برای رسیدن به این دستاوردها است. دستاوردهایی که جوانان آن زمان با خون خودشان به ارمغان آورده‌اند و امروزه یاد و نام آنها علاوه بر تزکیه نفوس، می‌تواند نقشه راهِ مناسبی برای آیندگان باشد.

متأسفانه به دلیل شیوع کرونا در کشورمان در سال 98، ستاد راهیان نور به صورت داوطلبانه و به عنوان اولین نهاد گردشگری، کاروان‌های خود را برای حفظ جان مردم تعطیل کرد و تمام توان خود را برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس به‌کار گرفت و نیروهای جهادی خود را برای کمک به بیماران کرونایی بسیج کرد و هم اکنون پس از فروکش‌ کردن کرونا در کشور و تزریق واکسن‌ توسط علاقه‌مندان، اردوهای راهیان نور آغاز به کار کرده‌است تا مردم در این فضا معنوی، استشمام کرده و روح خود را با یاد شهدا عطرآگین کنند.

ایشان ادامه دادند: اینجا محتوای گزارش بایستی پُر از تبیین، پُر از معرفت، پُر از بیان حقایق، پُر از نقاط برجسته و مثبت دوران دفاع مقدّس و ارزش‌های دفاع مقدّس باشد؛ این‌جوری باید باشد. البتّه من نمی‌گویم اغراق کنید. من از اغراق و مبالغه و مانند اینها هیچ طرف‌داری‌ نمی‌کنم؛ بعکس، ما در این حملات دوران هشت‌ساله، حملات موفّقی داشتیم، حملات ناموفّقی داشتیم. فرض کنید در حمله‌ی رمضان -مِن‌بابِ مثال- یا کربلای چهار، حمله‌ی ناموفّق [داشتیم]؛ حملات موفّق هم داشتیم، فرض کنید که در والفجر هشت، جوان‌های ما رفتند آن طرف اروندرود؛ امّا همان حملات موفّق [هم] حملاتی بود که با صدها مشکل همراه بود. انسان‌ها همه یک‌جور نیستند، دشواری‌های فراوان بود؛ بعضی‌ها از بین راه برمی‌گشتند، بعضی‌ها پشیمان می‌شدند، بعضی‌ها جلو نمی‌رفتند، بعضی‌ها بیش از آنچه به فکر انجام وظیفه باشند، به فکر این بودند که درباره‌ی ما چه می‌گویند، این‌جوری هم داشتیم؛ اینها را هم بگوییم، اشکالی ندارد.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: در بین [بیان] همه‌ی این مجموعه است که آن تلألؤهای فوق‌العاده خودش: آن انسان‌های ناب، آن شهدای عزیز، عالی‌قدر، خودشان را، ارزششان را، والایی‌شان را نشان می‌دهند. بنابراین هیچ لزومی ندارد مبالغه کنیم، اغراق کنیم یا جوری حرف بزنیم که گویی آنها یک انسان‌های دیگری بودند؛ نخیر، از همین جنس ماها بودند، منتها بهتر از ما راه را شناختند، بهتر از ما زندگی را فهمیدند، اقبال بیشتری داشتند، توسّل بیشتری داشتند، خدای متعال هم به آنها توجّه بیشتری کرد و آنها را از سرچشمه‌ی لطف و فضل خودش سیراب کرد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi