شناسه خبر : 89175
دوشنبه 23 اسفند 1400 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیلی سخت سپاه به رژیم صهیونیستی

انتقام با ۱۲ موشک نقطه‌زن ۲ پایگاه اسرائیل در اربیل منهدم شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یورش غرورآفرین موشکی به دو پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق، مشت محکم دیگری بر دهان اسرائیل کوبید.
ساعت ۱:۲۰ بامداد روز گذشته (همزمان با ساعت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 10 موشک بالستیک نقطه‌زن دو پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را هدف قرار داد. منابع آگاه اعلام کردند این حمله موشکی ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه در سوریه ندارد و انتقام خون این دو شهید در زمان مناسب گرفته خواهد شد. آنها همچنین تأکید کردند که یورش موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل در پاسخ به عملیاتی بود که اخیراً توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود.
در همین رابطه سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.
سپاه در ادامه تأکید کرد: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.
به نوشته فارس، در پی این حمله موشکی، آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از پایگاه رامشتاین آلمان به پایگاه اربیل عراق اعزام شد. کانال خبری صابرین‌نیوز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند.
تمام موشک‌ها به هدف اصابت کرد
در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت‌‌وگو با تسنیم، با ذکر جزییاتی از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق، از احتمال تلفات انسانی بالای این رژیم خبر داد.
وی گفت که مجازات صهیونیست‌ها با 10 فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، از جمله فاتح 110 انجام شده است.
این منبع آگاه افزود: مرکز محل اصابت موشک‌ها محل اجتماع تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها بوده و با توجه به تعداد افراد حاضر در این پایگاه، احتمال تلفات انسانی این رژیم بسیار بالاست.
شلیک از شمال غرب کشور
وی خاطرنشان کرد که موشک‌ها از منطقه شمال غرب ایران شلیک شده و تمام این موشک‌های قدرتمند به هدف اصابت کرده است. هدف اصلی موشک‌های سپاه از این حمله مقر صهیونیست‌ها بود که با مقر نظامی آمریکایی‌‌ها فاصله دارد.
این منبع آگاه درباره چرایی شکل‌دهی به این حمله نیز تصریح کرد: برخی شرارت‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه ایران از خاک عراق صورت گرفته است و به همین دلیل سپاه قصد داشت این رژیم را در همان خاک نیز تنبیه کند. قاعدتاً در صورتی که این شرارت‌ها ادامه داشته باشد، دست‌کم در همان سطح و بلکه به میزانی به مراتب بالاتر و از جایی که انتظار آن را ندارند، پاسخ خواهند گرفت.
منابع موثق: هنوز انتقام هدف قرار گرفتن نیروهای خود در سوریه را نگرفته‌ایم
منابع موثق نیز در گفت‌وگو با المیادین تأکید کردند حمله موشکی به اربیل ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه در سوریه ندارد و انتقام خون این دو شهید در زمان مناسب گرفته خواهد شد.
به گزارش مهر به نقل از المیادین، این منابع در گفت‌وگو با این شبکه اعلام کردند: هنوز انتقام هدف قرار گرفتن نیروهای خود در سوریه را نگرفته‌ایم و حمله موشکی بامداد یکشنبه ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیراً در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه به شهادت رسیدند، ندارد.
این منابع افزودند: حمله موشکی بامداد یکشنبه به مقر موساد در اربیل در پاسخ به عملیاتی بود که اخیراً توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود.
به گفته منابع مذکور در این حمله پایگاه موساد هدف قرار گرفته و تعدادی از مزدوران رژیم صهیونیستی کشته و زخمی شدند. در این عملیات هیچ مرکز عراقی یا آمریکایی در کردستان عراق هدف قرار نگرفت و به غیرنظامیان آسیب نرسید.
این منابع تصریح کردند: پاسخ ایران به شهادت دو تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به دست اسرائیل در زمان مناسب صورت خواهد گرفت. این حمله می‌تواند حامل پیام مهمی برای طرف‌های غربی باشد که به اشکال مختلف امنیت ایران را تهدید می‌کنند.
بنا به اعلام منابع موثق، ایران درباره امنیت ملی خود با کسی مذاکره و سازش نمی‌کند.
عملیات اربیل پاسخ به ترور مستشاران ما در سوریه نبود
همچنین، رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با فارس، به بیان جزئیات و چرایی این حمله موشکی پرداخت.
وی گفت: این نکته قابل توجه است که عملیاتی که دیشب در استان‌های کردنشین عراق افتاد هیچ ارتباطی به عملیات در سوریه ندارد، زمان و مکان پاسخ اقدام تروریستی و وحشیانه رژیم صهیونیستی باقی است تا در شرایط ضروری و شرایطی که بتوان انتقامی در مقابل شهدای عزیز گرفته شود، علیه رژیم صهیونیستی صورت گیرد.
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: اما نکته دیگر که باید عرض کنیم این است که چرا این اتفاق افتاد، باید گفت که عملیات بامداد یکشنبه در پاسخ به اقداماتی بود که چند وقت پیش رژیم صهیونیستی از خاک استان‌های کردنشین انجام داده بود و این اقدامی که انجام شد در پاسخ به کاری بود که صهیونیست‌ها از آن نقطه انجام داده بودند و پایگاه جاسوسی و عملیاتی و آموزشی رژیم صهیونیستی با موشک‌های بالستیک مورد هدف قرار گرفت.
صدرالحسینی همچنین خبر داد که بر اساس اخبار اولیه چند افسر موساد در این عملیات موشکی کشته و تعدادی زخمی و کل ساختمان مقر موساد در مسیر صلاح‌الدین به‌طور دقیق هدف قرار گرفته و کاملا نابود و تخریب شده است.
وی همچنین گفت که هیچ مکانی از مکان‌های موجود که آمریکایی‌ها در اقلیم کردستان در اختیار دارند و هیچ کدام از عراقی‌ها آسیبی به آنها وارد نشده و این نکاتی که در رسانه‌های بیگانه گفته شد درخصوص اینکه سفارت یا کنسولگری آمریکا در استان‌های کردنشین آسیب دیده‌اند، هیچ واقعیتی ندارد.
کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان اظهار داشت که امروز مقاومت عراق مسلما رژیم صهیونیستی را در کنار متجاوزان ارتش آمریکا می‌داند و تا پاکسازی کامل عراق به وظایف انقلابی خود ادامه خواهد داد.
انهدام حلقه جاسوسی مهم اسرائیل
در آن سو، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یکشنبه با انتشار مطلبی به موفقیت‌آمیز بودن عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مراکز جاسوسی این رژیم اذعان کرد.
به گزارش مهر، این روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که به دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حلقه جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل منهدم شد. این روزنامه اعلام کرد: موشک‌های سپاه ایران مراکز مهم اسرائیل در اربیل را مورد اصابت قرار دادند.
در ادامه مطلب هاآرتص آمده است: موشک‌های سپاه به بسیاری از مراکز مهم اسرائیل در اربیل اصابت کرد و آسیب‌های زیادی را برجای گذاشت. دستگاه‌های اطلاعاتی ایران حلقه جاسوسی مهم اسرائیل که مأموریت جذب مزدوران را برعهده داشت، منهدم کرد.
محل دیدار افسران اطلاعاتی ترکیه و عناصر اسرائیلی هدف قرار گرفت
علاوه بر این، هیمن مامند، روزنامه‌نگار اهل اربیل گفت: مرکزی که امروز هدف قرار گرفت، محل دیداری بین سازمان اطلاعات ترکیه موسوم به «MIT» و عناصر اسرائیلی بود.
وی همچنین گفته است: این دفتر متعلق به شیخ باز، مدیر عامل شرکت «کار گروپ» از خاندان بارزانی است.
برخی منابع غیررسمی نیز اعلام کردند که آدام باتلر، افسر ارشد سیستم پهپادی رژیم صهیونیستی که در عملیات ترور سپهبد شهید سلیمانی شرکت داشت، در حمله موشکی سپاه به درک واصل شد.
واکنش مقامات عراقی
برهم صالح رئیس‌جمهور عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق، مقتدی الصدر رهبر جریان صدر و وزارت خارجه عراق یورش غرورآفرین موشکی سپاه به مقر صهیونیست‌ها در اربیل را محکوم کردند! وزارت خارجه مصر و همچنین ترکیه نیز این حمله کوبنده را محکوم کردند.
شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد که وزارت امور خارجه عراق، سفیر ایران در بغداد را در پی حمله موشکی ایران به پایگاه‌های موساد در اربیل فراخواند.
به گزارش فارس، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در تذکر شفاهی اظهار داشت: فرزندان مظلوم ما را در جوار مرقد مطهر حضرت زینب(س) ترور می‌کنند و کسی آن را محکوم نمی‌کند اما زمانی که جبهه مقاومت، پایگاه صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد، فریاد وامصیبتا سر می‌دهند، مراقب باشید دوران بزن در رو تمام شده است، یکی بزنید هسته‌های مقاومت در سراسر جهان ده‌ها ضربه به شما وارد می‌کنند.
فرمانده برجسته الحشدالشعبی: حق ایران است که به اسرائیل در هر نقطه‌ای پاسخ دهد
علی الحسینی، سخنگوی محور شمال الحشدالشعبی اما در گفت‌وگویی با شبکه خبری روداوو گفت: حمله موشکی به اربیل، پاسخ طبیعی جمهوری اسلامی ایران بود.
وی تأکید کرد: حق آنهاست که به اسرائیل در هر نقطه ای پاسخ دهند.
موشک‌های فاتح بورس اسرائیل را به زیر کشیدند
خبر دیگر اینکه، با انتشار خبر اصابت موشک‌های فاتح به مقر موساد در اربیل عراق، شاخص بورس تل‌آویو سقوط کرد.
روزنامه اقتصادی دمارکر تاکید کرد تمامی بخش‌ها و به‌ویژه بخش بانکی دچار سقوط قابل توجهی شده است.
آمریکا: تأسیسات آمریکا در حمله موشکی به اربیل آسیبی ندیده است
در همین شرایط، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگار صدای آمریکا ادعا کرد که هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی آمریکا در اربیل ایجاد نشده است.
به گزارش فارس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه با فاکس‌نیوز ضمن محکوم کردن این حمله موشکی، مدعی شد که آنچه ما در این ساعت می‌دانیم این است که هیچ تاسیسات ایالات متحده مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.
گفتنی است، رژیم صهیونیستی از چند دهه پیش ارتباطات گسترده‌ای را با افراد مختلفی در اقلیم کردستان عراق برقرار و افرادی را نیز در این رهگذر جذب دستگاه جاسوسی خود کرده است. در نتیجه به‌واسطه فعالیت این عده و پشتیبانی همه جانبه صهیونیست‌ها این منطقه همواره کانون بروز شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بوده است. تحریک گروهک‌های تجزیه طلب بر محور اختلافات قومی و تسلیح و آموزش آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی مختلف همواره از مقرهای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق پشتیبانی شده است.
به گزارش تسنیم، در نتیجه رصد دقیق این فعالیت‌ها بارها از مبادی رسمی و غیررسمی نسبت به این موارد به مسئولان اقلیم و دولت مرکزی عراق اطلاع‌رسانی شده و مراتب اعتراض منتقل شده اما هیچ‌گونه عمل مثبتی از سوی این افراد برای رفع این مشکلات مشاهده نشد.
حمله موشکی غرورانگیز سپاه به دو پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل نشان داد جمهوری اسلامی ایران در مقابل دست از پا خطا کردن دشمن طوفان به پا می‌کند و موشک‌ها را بر سرشان فرود می‌آورد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi