شناسه خبر : 89213
چهارشنبه 25 اسفند 1400 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین یادواره شهید فخری‌زاده برگزار شد

نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت، یادواره دانشمند شهید دکتر فخری‌زاده و آیین تجلیل از سرآمدان شاهد و ایثارگر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
 
نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت یادواره شهید فخری‌زاده برگزار شد
 عادل مهری مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز سه‌شنبه 24 اسفند در این مراسم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی دارد که با شناسایی و جذب نخبگان شاهد و ایثارگر علاوه بر حمایت مادی و معنوی زمینه ارتقای  سطح علمی و فرهنگی آن‌ها و از سوی دیگر با بهره‌مندی از توانایی نخبگان ایثارگر زمینه  را برای رسیدن آن‌ها به سطوح عالی مدیریت کشور فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه از جمله وظایف مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگران شناسایی و تکریم مفاخر و مشاهیر ایران است و در این راستا از ۱۳۰ تشکل شاهد و ایثارگر و بیش از ۱۰ هزار نخبه ایثارگر در حوزه استارت‌آپ حمایت می‌شود. با تأکید دکتر قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر گسترش ایده و تجربیات  تشکل‌های شاهد و ایثارگر، جشنواره مقاومت در کشورهای حوزه مقاومت برگزار خواهد شد.
حامد فخری‌زاده فرزند شهید فخری‌زاده نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره شهید پیشرفت، گفت: مسیری که شهید فخری‌زاده شروع کرد با شهادت متوقف نشد. شهید فخری‌زاده باید در این مسیر الگو باشد تا تعداد زیادی دانشمند مانند ایشان در کشور داشته باشیم و دشمن فکر نکند با ترور می‌تواند راه شهید فخری‌زاده و شهدای انرژی هسته‌ای را متوقف کند.
وی با اشاره به خاطراتی از شهید فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده اصرار داشتند که تحصیلات تکمیلی خود را در کشور تکمیل کنند و مقطع دکترای فیزیک هسته‌ای را در دانشگاه امام حسین (ع) پایه‌گذاری کردند، لذا ما نیازی نداریم حتماً برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برویم و در کشور شرایط ادامه تحصیل فراهم است.
معصومه پاشایی بهرام، فرزند شهید و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و از نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: ما نخبگان ایثارگر باید سفیران شاهد و ایثارگر باشیم و این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم. مسئولان نیز باید درد و دل نخبگان را بشنوند و نخبگان در سطوح مدیریتی کشور به کار گرفته شوند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi