شناسه خبر : 89301
شنبه 06 فروردين 1401 , 12:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تهمت‌هایی که شهید همت نبخشید

«گلعلی بابایی» در بخشی از کتاب «کوهستان آتش» به نحوه توجیه و آماده کردن نیرو‌ها توسط شهید همت اشاره کرده و نوشته است:

پس از لغو عملیات والفجر ۵، علی شمخانی قائم‌مقام فرمانده کل سپاه و رحیم صفوی معاون عملیات ستاد مرکزی سپاه جلسه‌ای با همت برگزار کردند. در این جلسه، صفوی به همت گفت: هر اتفاقی که در لشکر ۲۷ بیافتد، ما آن را از چشم تو به‌عنوان فرمانده لشکر می‌بینیم. فرمانده وظیفه دارد که نیروهایش را برای حضور در جبهه تشویق کند. این‌طور نباشد که یک قیافه‌ای بگیرد و بگوید: ما که موافق این عملیات نبودیم، مجبورمان کردند. از تو می‌خواهیم نیرو‌ها را به وظایفشان بیشتر توجیه کنی و حزن به دلت راه ندهی.

همت گفت: خدا مرا لعنت کند اگر این حرف‌هایی را که می‌زنم، از روی هوای نفسانی باشد. شنیده‌ام که بعضی‌ها می‌گویند این که حتما باید در این منطقه عملیات بشود، ناشی از اعمال نظر همت است. من این قضاوت‌ها را نمی‌بخشم. من می‌گویم توی این منطقه باید کار کرد، چون تا حالا کسی در اینجا عمل نکرده است. من با خون جگر؛ دوازده گردان را در این لشکر برای عملیات آماده کرده‌ام. همه هم سرپا و قبراقند. این نیرو‌ها بیش از یک ماه است که در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. حتی به مرخصی هم نرفته‌اند، این نیرویی که هر روز در حال آماده‌باش نگه داشتیم و گفتیم امروز عملیات می‌شود، فردا عملیات می‌شود و... این نیرو فکر می‌کنید تا امروز چطوری صبر کرده؟ آیا غیر از این است که خوب توجیه شده؟ پس دیگر چرا به من انگ ناتوانی در توجیه نیرو‌ها را می‌زنید؟

به والله قسم من استاد توجیه کردن مسائل برای نیروهایم هستم، یعنی اصلا حرفه‌ام توجیه نیرو بوده، ولی الان دیگر رویم نمی‌شود به نیرو‌ها بگویم باز هم صبر کنید. نیرویی که در این مدت، تا حالا ۳۰ مرتبه خودش را برای عملیات آماده کرده و بعد برگشته داخل چادرش، دیگر به این حرف‌ها گوش نمی‌دهد. آن هم چه نیروهایی؟! از معاون وزیر علوم داخل این نیرو‌ها داریم تا فرزندان آقای خامنه‌ای و ناطق نوری، از محافظ ریاست‌جمهوری داریم، تا خیلی از آدم‌های دیگر. سپس رو به آقای شمخانی گفت: وظیفه داریم که نگذاریم این نیرو‌های الهی، از جنگ زده بشوند. شما فکر می‌کنید من می‌خواهم حرف، حرف خودم باشد در حالی که به خدا قسم این‌طور نیست. من می‌گویم این‌طور نباشد که یک تیپ ما اینجا باشد، تیپ دیگرمان در جای دیگر. اگر قرار است در منطقه مریوان عملیاتی شروع بشود، همه توان لشکر ما را آنجا ببرید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi