شناسه خبر : 89498
یکشنبه 21 فروردين 1401 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح نمایشگاه آثار هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب

نمایشگاه آثار هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه مرکزی شهدا افتتاح شد.
 
افتتاح نمایشگاه آثار هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در موزه شهدا
نمایشگاه مجموعه آثار هنری به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی» و به‌منظور گرامیداشت شهید «مرتضی آوینی» روز شنبه 20 فروردین با حضور محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین، رسول مهاجر مشاور وزیر امور خارجه و نماینده وزیر در ستاد کل نیروهای مسلح، علیرضا رجایی رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه مرکزی شهدا افتتاح شد.
محمدعلی فقیه در حاشیه بازدید از آثار این نمایشگاه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یکی از 3 نمایشگاهی است که با همکاری و همفکری حوزه هنری برپا شده است و آثاری از شهدا در آن به نمایش در آمده است.
وی افزود: در سالروز شهادت شهید آوینی که روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده، آثاری مربوط به ایشان نیز در این نمایشگاه قرار داده شده است. همچنین آثار منحصربه‌فرد دیگری در ارتباط با سایر شهدا نیز در موزه شهدا قرار داده شده و در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.
سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 2 نمایشگاه دیگر مربوط به این رویداد در حوزه هنری و فرهنگسرای نیاوران برپا شده‌اند افزود: درصدد هستیم این‌گونه نمایشگاه‌ها به‌صورت مستمر برگزار شوند و اصطلاحاً تبدیل به پاتوقی برای هنرمندان عزیز کشورمان شوند تا در آن به خلق آثار مربوط به مفاهیم حوزه ایثار و شهادت و اهداف انقلاب اسلامی بپردازند.
رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در خصوص مباحث مطرح شده در طی بازدید از آثار هنرمندان در این نمایشگاه توضیح داد: دیپلماسی ایثار و استفاده از اسناد موزه‌ای شهدا در زمینه توسعه روابط بین‌الملل و همچنین توجه به اقتصاد هنر و خرید تولیدات هنرمندان شاهد و ایثارگر از جمله موضوعاتی بودند که در طول بازدید از نمایشگاه مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi