شناسه خبر : 89617
شنبه 10 ارديبهشت 1401 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۲ اردبیهشت، سالگرد شهادت استادمطهری و روز معلم

استاد علم و عمل و شهید جهل و نفاق

شهید مطهری یار و یاوری برای انقلاب و امام راحل بود. نقش ایشان در بیداری و روشنگری توده ها پیش از پیروزی انقلاب، ازطریق موعظه و خطابه و نگارش بر کسی پوشیده نیست و آثار و کتب آن شادروان قریب به ۱۰۰ جلد است که...

فاش نیوز - بسم الله‌الرحمن‌الرحیم ن والقلم و ما یسطرون؛ در گذر تقویم تاریخ 12اردیبهشت یادآور سالروز شهادت مظلومانه استاد" حوزه و دانشگاه "علامه مرتضی مطهری رحمت‌الله ,فیلسوف, مفسر قرآن, نویسنده و متفکر بزرگ عصر معاصر تهنیت و گرامی باد..

علامه مطهری رحمت‌الله روشنگری متدین, ولایت مدار و از نظریه پردازان انقلاب و فردی تیز هوش, و نستوه و دقیق و درقرآن و متون و معارف اسلامی اشراف کامل و جامع داشتند و از اعتقادی راسخ در تبیین اندیشه ناب و والای  اسلامی با خلوص نیت، مجد بودند؛ به طوری که معتقد بودند اسلام را همان گونه که هست به  جامعه بشری معرفی کنینم، نه چیزی از آن بکاهیم و نه به آن بدعت و مطلبی بیفزاییم.

به واقع اندیشه ها و تفکرات متعالی ایشان بر بلندا و ارتفاعی بنا گشته که هر کس قادر باشد به آن جایگاه راه یابد، با مهندسی اندیشه استاد مأنوس و آشنا گشته و جذب کلام نافذ، روان و پرمغز آن رحمت‌الله می گردد. در حمایت از وی مقام معظم رهبری فرمودند: "مطهری مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل‌الله بود."

استاد مطهری در 12 اردیبهشت سال 1358 توسط گروهک منحرف فرقان با شلیک گلوله به ناحیه پیشانی‌اش ترور شد و بی گناه به درجه رفیع شهادت نایل گشت. روح متعالی ایشان توسط افلاکیان و ملایک که در گستره زمین هبوط کرده بودند، با مقربان الهی هم‌سفر و در ملاءاعلی به پرواز درآمد. روحش شاد!

وسعت و ابعاد  عمیق علمی و ایمان، زهد و تقوای  وجودی این شخصیت فرزانه آنقدر ارزش و عظمت دارد که با یک انسان عادی هم‌رده نیست؛ و به‌تنهایی خود یک  پشتوانه قوی و دایرةالمعارف( مکاتب) اخص اسلام محمدی و علوی‌ست.
خون مقدس این عالم مجاهد "خلیفةالله" آنقدر شریف و با ارزش است که فقط خداوند قادر است با معیار الهی آن را ارزش‌گذاری کند؛ و با ابزار و  مقیاس عددی، بشری،  و مادی قابل سنجش و ارزش‌گزاری نیست.

امام رحمت‌الله در سوگ ایشان فرمودند: مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود.... تمام آثار ایشان ارزشمند و قابل استفاده است."
شهید مطهری بیش از یک دهه در محضر امام راحل دروس حوزوی (فلسفه و اصول) را فرا گرفتند و از محضر مرحوم علامه طباطبایی و سایر اساتید عالی مقام حوزه کسب فیض کرد..

او درقیام 15 خرداد 1342دستگیر، زندانی و ممنوع‌المنبر شد. شهید مطهری یار و یاوری برای انقلاب و امام راحل بود. نقش ایشان در بیداری و روشنگری توده ها پیش از پیروزی انقلاب، ازطریق موعظه و خطابه و نگارش بر کسی پوشیده نیست و آثار و کتب آن شادروان قریب به 100 جلد است که از نظر موضوع و سطح، متنوع و متعدد می‌باشد؛ به طوری که کتاب "داستان راستان" ایشان از محتوایی غنی و ساده و روان بر خوردار است؛ تا کتاب اصول فلسفه (متافیزیک)، در سطح عالی و فلسفی می باشد.

رهبر فرزانه انقلاب که همسنگر و دوست دیرینه ایشان دردوران قبل از پیروزی انقلاب هستند، در مورد ایشان فرمودند:
امروز جوانان ما، دانشجویان ما، معلمان ما، کارگران ما اگر می خواهند در زمینه افکار اسلامی عمق پیدا کنند و پاسخ پرسش های خود را پیدا کنند، باید به کتاب های شهید مطهری مراجعه نمایند".

شهید مطهری به واقع  نمونه راستین معلمین بود که نماد خداوند و انبیاءالهی را در وجود خود محقق کرده بود و شهید عینی در عرصه اخلاص، ایمان و علم و ایثار عملی که با "معرفت الهی و قلم ثاقب" خویش علاوه بر احاطه بر معارف اسلامی، نظریات مارکسیستی، سرمایه‌داری التقاط و تحریف، خرافه را با برهان و استدلال مورد نقد و بررسی قرار داده و با منطق قوی بطلان آن نظرات را به اثبات رسانید. مراجعه به کتب ایشان مهر تاییدی است براین ادعا.

آثار و تلاش های محققانه شادروان که مانند مشعلی پرفروغ و جاودان، راهنمای نسل گذشته و حال و آینده است و برای جستجوگران حقیقت هستی و عالمان و حجت است.

رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری، علامه جوادی آملی، شهید بهشتی و..مفتح ..و....ستارگانی بودند که در پرتو تشعشات علمی و عرفانی امام خمینی رحمت‌الله پرورش یافتند.

امام راحل فرمودند: "کلید سعادت وشقاوت جامعه در دست معلمین است"
در آستانه هفته معلم که متعلق به اساتید و معلمان عزیز می باشد و به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری نامگذاری شده، کلام و وصفی در منزلت معلمان که زیرساخت های جامعه  کشور و جوامع بشری را پایه گذاری می کنند تقدیم می گردد.

«مداد العلما افضل من دماء شهدا» (قلم علم‌داران ارزشش بیش از خون شهیدان است)
"فضیلت و شرافت این حرفه هنری، از منظر اعتقادی و دینی و از سایر مشاغل متمایز و حایز اهمیت می باشد. تعامل معلم با روح و جان زنده انسان زلال و آینه ای شفاف است. بر خلاف مشاغل دیگر که اغلب با جامدات سر و کار دارند، مانند نجاری یا نقاشی یا.......اشتباه و یا خطا در این حیطه لطمه جبران ناپذیری را به همراه دارد..........

به فرمایش امام راحل:اگر "عالمی(دانشمند) فساد کند، عالمی (گستره گیتی) را به فساد و تباهی می کشاند.

"فراگیری علم و دانش از گهواره تا گور "دلیل توجه بر استمرار، فراگیری دانش از ابتدا تا انتهای زندگی است و "بعد زمانی" را نفی می کند.
و یا "فریضه فراگیری علم بر هر زن و مرد" محدودیت جنس را نیز نفی می کند.
و همچنین "کسب علم در دورترین نقطه حتی چین یا از دست کافر "نیز" بعد مکانی را از بین می برد. ربط احادیثی بود از پیامبر (ص) در خصوص اهمیت علم و دانش به صورت عام......
هفته و روز معلم بر معلمان و هدایتگران جامعه مبارک باد!

| جانباز ع . شاطریان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi