شناسه خبر : 90331
چهارشنبه 04 خرداد 1401 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسر شهید اصغر وصالی و اولین بانوی عکاس‌خبرنگار دفاع مقدس آسمانی شد

همواره پایگاه دفاع از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده های آنان بود که همواره مشکلات و درد دل های خود را با این خبرنگار صبور منتقل و در میان می گذاشتند...

فاش نیوز - مریم کاطم‌زاده اولین بانوی خبرنگار و عکاس پیشکسوت جبهه و جنگ و همسر شهید اصغر وصالی آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، مریم کاظم‌زاده خبرنگار، عکاس و نویسنده دوران دفاع مقدس، روز سه‌شنبه سوم خرداد، مصادف با سالگرد آزادی خرمشهر آسمانی شد و به همسر شهیدش، اصغر وضالی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس پیوست.

مرحوم کاطم‌زاده که در دوران جوانی به عنوان خبرنگار رادیو فعالیت خود را آغاز کرد، در آغازین روزهای دوران دفاع مقدس برای انعکاس اخبار مدافعان میهن اسلامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل در غرب کشور حضور یافت.

اخلاص و دلاور مردی های مدافعان ایران اسلامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل تاثیر بسزایی بر این بانوی خبرنگار گذاشت و ارادت او به رزمندگان اسلام چنان بود که با شهید اصغر وصالی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس عهد همسری بست.

بر اساس این گزارش مریم کاظم زاده با قلم توانای خود در روزنامه کیهان - که همواره پایگاه دفاع از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده های آنان بوده است - به عنوان نویسنده‌ی دفاع مقدس همواره از مدافعان امام، رهبری، انقلاب و ایثارگران بود و مقالات، عکس‌ها و گزارش های ماندگارش موید این موضوع است.

این نویسنده و هنرمند با اخلاص و دلسوز دوران دفاع مقدس که خواهرزاده‌ی مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی بود، در دوران عمر پر برکت خود با قلم سحر آمیزش همواره در بالندگی نسل مدافع انقلاب و مبارزه با استکبار و دفاع از مقاومت اسلامی ایفای نقش داشت.

گفتنی است پیکر این نویسنده، خبرنگار، عکاس دفاع مقدس و یادگار دوران غرورانگیز جبهه و جنگ، امروز (چهارشنبه) چهارم خرداد با حضور همسنگران و امت شهیدپرور تشییع و در قطعه 103 به خاک سپرده شد.

روجش شاد و یادش گرامی باد

اینستاگرام
روحش شاد و یادش ماندگار...همکاری متین، باوقار، مومنه و محترم که در کار و ادب نمونه بود...هر آنچه تصویر از ایشان در ذهنم هست، خوبی، محبت و احترام است...سال ها افتخار همکاری با این نویسنده و عکاس خبری جنگ را در تحریریه روزنامه کیهان داشتم.
واقعا متاسف شدم. سالیان زیادی افتخار آشنایی و همکاری ایشون رو در روزنامه کیهان داشتم و آنچه از ایشان آموختم صبوری و داشتن روح بزرگ بود. و افسوس که فرصت مصاحبت ایشون رو از دست دادم. حیف که چقدر زود دیر می شود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi