شناسه خبر : 90355
پنجشنبه 05 خرداد 1401 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت و توجه به ایثارگران در دولت سیزدهم بی‌نظیر بوده

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

60 هزار ایثارگر در 6 ماهه گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند/ جریان مردمی از علاقه‌مندان حاج قاسم سلیمانی در جهان ایجاد شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 4 خرداد ماه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان تأکید کرد: در دوره کوتاه فعالیت دولت سیزدهم حمایت، دفاع و توجه به ایثارگران در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.
 
حمایت و توجه به ایثارگران در دولت سیزدهم بی‌نظیر بوده است/60 هزار ایثارگر در 6 ماهه گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند/ جریان مردمی از علاقه‌مندان حاج قاسم سلیمانی در جهان ایجاد شود

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی»، گفت: برخی از شهدا افرادی هستند که نهضت‌ها و جریان‌ها پایه‌گذاری می‌کنند و به مدد بصیرت، اخلاص و هضم شدن در خداوند باب هدایت جامعه می‌شوند. اعتقاد دارم که کشش عظیمی که در سراسر جهان در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شد به این دلیل بود که قلب امام زمان (عج) در شهادت ایشان سوگوار شد و جهان را تکان داد.
معاون رئیس جمهور افزود: خداوند به کسانی که در مسیر اهل بیت (ع) هستند نیز نورانیتی عطا می‌کند که باید از آن استفاده کرد و اگر از این نعمت استفاده نکنیم و تکلیف خود را انجام ندهیم عقاب خواهیم شد بنابراین باید از نعمت نورانیت عظیم حاج قاسم سلیمانی بهره برد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در مورد مزار مطهر شهید سلیمانی باید نهادسازی انجام شود، افزود: توصیه می‌کنیم که شورای راهبردی که در این زمینه تشکیل شده به موسسه تبدیل شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران از این موضوع حمایت خواهد کرد.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای جهانی بود بنابراین باید به موضوعات ایثار و شهادت در کرمان به صورت گسترده توجه کرد به عنوان نمونه ایثار اجتماعی موضوع مهمی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به دنبال قانونمند کردن آن است و در اقدامات صورت گرفته در کرمان نیز به این موضوع پرداخته شده است.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه علاقه‌مندان حاج قاسم سلیمانی در دنیا فراوان هستند، ادامه داد: در این زمینه می‌توان یک جریان مردمی ایجاد کرد که این جریان محدودیت‌های دولتی را نیز نخواهد داشت و همان‌گونه که حاج قاسم سلیمانی در ایجاد نیروهای نظامی طرفدار مکتب انقلاب اسلامی موفق بود این جریان نیز مزیت‌های فراوانی خواهد داشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول استان کرمان در مسیر ارائه خدمت به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: اخیراً هیئت دولت مصوبه‌ای برای اعطای نشان به ایثارگران داشته است که این نشان‌ها باید طراحی شده و اعطا شود. خوشبختانه در دوره کوتاه فعالیت دولت سیزدهم بر اساس اسناد حمایت، دفاع و توجه به ایثارگران در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.
معاون رئیس جمهور افزود: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته 31 هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری علی‌رغم انقباض اعتباری و محدودیت منابع به 78 هزار میلیارد تومان رسیده است که در تمام دستگاه‌های اجرایی دیگر بی‌نظیر بوده است و تقریباً پرداخت ها به همه افردی که از بنیاد حقوق دریافت می‌کنند بیش از 60 درصد افزایش داشته است که البته همچنان رقم ناچیزی است و مشکلات این عزیزان را رفع نمی‌کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله به دانشگاه‌ها، گفت: با تمهیدات انجام شده آیین‌نامه‌هایی در دولت به تصویب رسیده است که پرداخت این هزینه‌ها به صورت مستقیم توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شود و قصد داریم با کمک مجلس بدهی‌های قبلی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار ایثارگر در 6 ماهه گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند، گفت: همه نیروی انسانی جذب شده توسط دولت در این مدت به صورت قراردادی و غیره 57 هزار نفر بوده که در این تعداد نیز سهمیه ایثارگران لحاظ شده و این تعداد تبدیل وضعیت نشان‌دهنده توجه دولت به ایثارگران عزیز است.
معاون رئیس جمهور افزود: بر اساس مصوبات سفر استانی دولت حداقل 5 درصد مسکن ساخته شده در طرح ملی مسکن به ایثارگران اختصاص داده شده و در سایر پروژه‌ها نیز اولویت با ایثارگران است. در حال مذاکره با وزارت مسکن و شهرسازی هستیم تا آورده ایثارگران معسر در این طرح کاهش یابد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اشتغال ایثارگران نیز گفت: 10 درصد اشتغال‌زایی استان‌ها نیز باید به ایثارگران اختصاص یابد و 10 درصد افرادی که به مشاغل مختلف معرفی می‌شوند باید از ایثارگران عزیز باشد تا این مشکلات در حوزه ایثارگران کاهش یابد.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی درفرمایشاتتان اشاره داشته که خدماتی که در طول40سال به جانبازان داده شده است دردولت سیزدهم بیش از 40سال خدمات ارائه داده شده است برابری میکند، جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی بفرماییدچه خدماتی واما عرض شود حسب قانون سربازان وظیفه وبسیجیان از کار افتاده کلی پس از 30سال همطراز با نیروهای پایور آنهم با دو رتبه بالاترسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال بایستی پرداخت میشدوجهت اطلاع جنابعالی باگذشت بیش از 3دهه از پایان دفاع مقدس یعنی اینکه همه جانبازان بیش از 30سال را هم گذرانده اند حال آنکه درتمام دنیا من جمله کشورخودمان مشاغل سختی هست که با20سال بازنشسته وحقوق کامل دریافت می‌کنند حال خودقضاوت کنیدآیا شغلی سختر ازدردورنج شبانه روزی جانبازان وجود داردپس چرا سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال راپرداخت نمیکنید خصوصا جانبازان 70 درصد که خودشاهدیدروزی نیست یک نفر از جانبازان آسمانی نشده قضاوت باخودتان ازطرفی طبق قانون هر 10 سال یکدستگاه خودرو ساخت داخل با شرایط مندرج در متن قانون آمده است که بایستی به جانبازان 70 درصد واگذار شود که متأسفانه تاکنون واگذار نشده است واماطبق قانون تسری امتیازات فرزندان شهداء به فرزندان جانبازان70 درصد که متأسفانه بایدگفت قوه مجریه به مرقانون عمل ننموده اند حال پرسشمان ازشما عزیز اینست که دولت سیزدهم چه شق والقمری انجام داده است، حضرات لطفاً در خلوت خود کلاهتان راقاضی کنیدکه ببینید برای مدافعان وطنتان که درجلسات ومراسم ها خود وآحادمردم رامدیون ومرهون دانسته، باتشکر جمعی از جانبازان
قاضی زاده هاشمی که تبدیل وضعیت ایثارگران اجرا شده بد نیست سری به ارگانها و کارخانه ها بزنی از جمله ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان و صنایع دفاعی کشور و مخابرات و شهداری ها و حتی خود بنیاد شهید
فاش نیوز اینم نمایش نده
من موندم اون دنیا چطوری میخوای جواب هم رزمهاتو بدی با این رویه که پیش گرفتی که فقط داری دروغ های اینارو منتشر میکنی
آقای قاضی زاده و مسئولان محترم چرا قوانین جانباز زیر۲۵ درصد را اصلاح نمیکنید؟همه امکانات برای بالای ۲۵ درصد هاست اصلاح سهمیه ها در دانشگاه های دولتی چرا پیگیری نشد ؟یه سهمیه ۵ درصد گذاشتن برا جانباز زیر ۲۵ ورزمنده ها اگر قرار بر درصد بندی هست پس سهمیه جانباز زیر ۲۵ را از رزمنده هم جدا کنید چرا اینقدر بی عدالتی؟؟ آقایان نماینده که میفرمایید فرزند جانباز بالای ۲۵ بیشتر سختی دارن هیچ وقت فکر نکردید فرزند یه جانباز ۲۵ درصد ترکشی که کارمند هست و الحمدالله مشکل خاصی نداره وشاید اگر دوباره تعیین درصد میشد به زیر ۲۵ میرسید،، با فرزند یه جانباز زیر ۲۵ بیکار معسر اعصاب وروان مقایسه کردن کار درستیه؟؟ بچه های ما آرامش ندارن سهمیه هم ندارن که به قبول شدنشون یکم کمک کنه شهریه دانشگاه هارا هم که نمیدید حداقل سهمیه ها را اصلاح کنید به خدا در حق جانبازان زیر ۲۵ ظلم میکنید خدا عاقبت ما را به خیر کند ...
در شعار بله
در عمل با ایجاد ترس و دلهره با پیامک به 33 هزار جانباز برای قطع کمک معیشت ، کارشون در بین همه دولتها بی نظیر بوده
ترسی که دل جانباز انداخته اند باعث بیماری می شود، اینطوری هزینه درمان بالا میره
برای همین است که هیچ شرکت بیمه ای قرارداد با بنیاد را قبول نمی کند

بنیاد به جای امید دادن . جانبازان را افسرده و بیمار کرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi