شناسه خبر : 90469
سه شنبه 10 خرداد 1401 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویژگی‌های موشک «حیدر ۱» و پهپاد کروز «حیدر ۲»

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی توضیحاتی را درخصوص مهمات جدید و پهپادهای موجود در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

 

ارتش مدتهاست خط تولید پهپاد را راه‌اندازی کرده است امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمّی و کیفی چشمگیری داشته و مدت‌هاست خط تولید برخی پهپاد‌ها را راه‌اندازی کرده است.

وی طراحی و تولید و تجهیز پهپاد‌ها را اقدامی متکی به دانش و فناوری خواند و افزود: ما بخش‌هایی از این دستاورد‌ها را در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارائه کردیم و جدا از انواع پهپاد‌های شناسایی، رزمی و انهدامی، گونه‌های متنوعی از مهمات جدید ایرانی را در معرض دید قرار دادیم.

سخنگوی ارتش با اشاره به تولید پهپاد‌های ارتقایافته و پهپاد جدید ضد رادار «امید» عنوان کرد: موشک «حیدر ۱» نیروی زمینی ارتش توسط پهپاد‌های بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: پهپاد «حیدر ۲» نیز یک پهپاد کروز با برد چند صد کیلومتر است که توسط نیروی زمینی ارتش طراحی شده و می‌تواند مأموریت‌های ابلاغی را صد‌ها کیلومتر دورتر به انجام برساند.

وی با تأکید بر ایرانی بودن مجموعه بمب‌ها، موشک‌ها، راکت‌ها و تجهیزات نصب شده بر روی پهپاد‌ها گفت: این دستاوردها، محصول ذهن خلاق جوانان ارتش، وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه‌‌ای علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز شیوه‌های ترکیبی نبرد جایگاه ویژه‌ای برای پهپاد‌ها ایجاد کرده است.

امیر تقی‌خانی با بیان اینکه بالگرد، هواپیما، تانک، ناو و دیگر تجهیزات سازمان‌های نیرو‌های مسلح، همچنان جایگاه ویژه خود را در سازمان رزم دارند، گفت: تغییر شکل و شیوه تهدیدات و نیاز‌های امروز ایجاب می‌کند که از تجهیزات و شیو‌های دیگری نیز استفاده کنیم که پهپاد‌ها با قابلیت‌های مختلف، مأموریت‌های متناسب با نیاز‌ها را در نیروهای چهارگانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی اجرا می‌کنند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi