شناسه خبر : 90882
دوشنبه 30 خرداد 1401 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شب شعر شهدای ایل، ظرفیت بالقوه‌ی عشایر است

سرهنگ سعیدی گفت: با توجه به علاقه موجود در بین عشایر نسبت به شاهنامه می‌توان گفت ظرفیت بالقوه‌ای در بین عشایر وجود دارد که شب شعر شهدای ایل مقدمه‌ایی بر این موضوع است.

 

شب شعر شهدای ایل نشان دهنده ظرفیت بالقوه‌ی عشایر است سرهنگ «احمد سعیدی» رئیس سازمان بسیج عشایری کشور عصر امروز در آیین شب شعر شهدای جامعه عشایری کشور که با عنوان «شهدای ایل» نامگذاری شده است، اظهار داشت: علت برگزاری شب شعر در حاشیه کنگره ملی شهدای جامعه عشایری این موضوع است که شعر نشانگر رگه‌های نبوغ هنری یک جامعه است و مانند هنر‌های دیگر نشان از استعداد‌های یک جامعه دارد.

وی افزود: شعر در آموزه‌های اسلام و رویکرد مقام معظم رهبری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است و در جایی که قرار است برای شعر ارزش گذاری کنیم هدف سرودن آن مطرح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به ایفای نقش خوب شهدا در عرصه‌های گوناگون به ویژه دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر با طبیعت خو دارند و از قید و بند‌ها رها هستند معمولا شعر‌های حماسی پرورش می‌دهند و در میان خشم برنو‌های خود شعر‌های لطیفی نیز دارند و بر روی این برنو شعر‌هایی به قدمت تاریخ هک شده است.

وی خاطرنشان کرد: با دقت در علاقه موجود در بین عشایر نسبت به شاهنامه می‌توان گفت ظرفیت بالقوه‌ای در بین عشایر وجود دارد که شب شعر شهدای ایل مقدمه‌ایی بر این موضوع است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi