شناسه خبر : 91319
چهارشنبه 15 تير 1401 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادبود شهدای کربلای یک در جوار مزار شهید دستواره برگزار می‌َشود

یادبود شهدای کربلای یک در جوار مزار شهید دستواره برگزار می‌َشود

به مناسبت سی‌ و ششمین سالگرد شهادت سردار سیدرضا دستواره از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) مراسم یادبود شهدای عملیات کربلای یک برگزار می‌شود.

یادبود شهدای کربلای یک در جوار مزار شهید دستواره برگزار می‌َشود

 سی‌ و ششمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سیدرضا دستواره و یادبود شهدای عملیات کربلای یک با حضور خانواده معظم شهدا، فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مراسم عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ تیرماه) از ساعت ۱۸:۳۰ در قطعه ۲۶ بهشت زهرا تهران در جوار مزار این شهید برپا می‌شود.

 شهید سیدمحمدرضا دستواره از جمله فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس است که به خاطر رشادت‌هایی که از خود نشان داد در میان رزمندگان شاخص قرار گرفته است. برای نمونه تا زمان شهادت ۱۱ بار مجروح شد، اما هرگز لحظه‌ای از پای ننشست.

 

 

روایتی از شهید دستواره 

او در ۱۸ اسفندماه ۱۳۳۸ مصادف با ماه مبارک شعبان در گود مرادی، واقع در جنوب تهران، متولد شد. دستواره در آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شد و به‌ عنوان عضو سپاه تهران، در پادگان ولی‌عصر (عج) مشغول به خدمت شد. او مدتی به مناطق غرب کشور اعزام شد. سپس برای اجرای عملیاتی عازم شهرستان پاوه شد و به احمد متوسلیان، رضا چراغی و حسن زمانی ملحق شد.

او در تشکیل سپاه مریوان نقش مؤثری داشت و تا پایان مهرماه سال ۱۳۵۹، یعنی تا یک ماه بعد از هجوم سراسری ارتش عراق، در مریوان حضور داشت. مدتی هم به‌ عنوان فرمانده پاسگاه شهدا، در منطقه دزلی فعالیت داشت تا اینکه در عملیات «کاوه زهرا» که در حدفاصل شهرستان مریوان و پاوه انجام شد، مجروح و حدود هفت ماه بستری شد.

دستواره بعد از بهبودی، همراه احمد متوسلیان، محمود شهبازی و همت، تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را تشکیل داد و به‌عنوان مسئول نیروی انسانی تیپ انتخاب شد. همچنین بعد از شهادت «ابراهیم همت» در عملیات خیبر جانشین فرمانده لشکر شد.

دستواره در نبردهای بدر، والفجر ۸ و کربلای ۱ نیز در سمت معاون اول، قائم‌مقام و جانشین فرمانده لشکر، نقش بسیار مؤثری ایفا کرد. سرانجام او در سپیده‌دم جمعه ۱۳ تیرماه سال ۱۳۶۵، در عملیات کربلای ۱، بر اثر اصابت گلوله خمپاره ۱۲۰ در کنارش، به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi