شناسه خبر : 91381
دوشنبه 20 تير 1401 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره ۸۰ شهیدِشهرک ایثارکرج برگزار شد

یادواره 80 شهید والامقام شهرک ایثار شهرستان فردیس و پویش «سلام فرمانده و رفیق شهیدم» با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر مسئولان برگزار و از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر شد.
 
یادواره 80 شهید والامقام شهرک ایثار در استان البرز برگزار شد
سلیمان رستمیان در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران گفت: صحبت کردن در محضر پدران و مادران شهدا بسیار سخت است آن‌هم زمانی که قرار است حرفی تأثیرگذار زده شود، کار اصلی و تأثیرگذار را خانواده‌های معظم شهدا انجام دادند، آن‌هم در زمانی که ایران و نظام جمهوری اسلامی نیاز به یاری داشت پدران و مادران شهدا با دلی بزرگ و سرشار ایمان به خدا فرزندان خود را برای حفاظت از ایران و اسلام نثار کردند.
وی افزود: جنگ تحمیلی درزمانی رخ داد که نهال انقلاب روزهای اولین خود را سپری می‌کرد و دشمنان دیرینه انقلاب و اسلام برای اینکه این نهال را خشک کنند با حمایت تمام از رژیم بعث عراق جنگی به راه انداختند که شاید در کمتر دورانی از تاریخ رخ‌داده بود، ابرقدرت‌هایی که از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند به دنبال تصرف جغرافیایی ایران نبودند بلکه آنها به دنبال حذف ایدئولوژی ما بودند.
رستمیان گفت: در آن دوران وقتی مرزهای ما مورد تهاجم قرار گرفت به دنبال آن مرزنشینان ایران در شرایط بسیار سخت با استقامت و ایستادگی جلوی نفوذ دشمن به خاک ایران را گرفتند. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما در یک پیچ تاریخی هستیم و راه‌حل عبور از این پیچ صبر و استقامت است، بی‌شک با صبر و استقامت به همان آینده روشنی که بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی وعده آن را داده بودند خواهیم رسید.
وی گفت: مذاکره و برجام سناریویی برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب و مبارزه با ایده و اندیشه ملت ایران است که در برابر زیاده‌خواهی استکبار قرارگرفته است، استکبار جهانی تاب‌وتوان ندارد مشاهده کند که ایران به‌عنوان یک قدرت شیعه در منطقه به‌عنوان حامی ملت‌های مظلوم حضور دارد، آنان با ابزار مختلف به دنبال تخریب اندیشه اسلامی هستند و این روزها در فضای مجازی اعتقادات مردم را مورد تهاجم قرار می‌دهند، این نمونه‌ای از جنگ نرمی است که جوانان و نوجوانان باید مراقب باشند.
رستمیان تأکید کرد: دشمنان باید بدانند این سرزمین و این مبارزه با دعای والدین شهدا، استقامت همسران شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تا به نتیجه رسیدن ادامه خواهد داشت و خوابی را که دشمنان برای ما دیده‌اند تعبیر نخواهد شد. دشمنان دیرینه به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا با فشار اقتصادی به مملکت آسیب رسانند و هدفی هم جز فشار آوردن به مردم را دنبال نمی‌کنند که به خیال خودشان می‌توانند به نتیجه دلخواه خود برسند، اما باید بدانند ملت ما با هوش و استقامت خود تمام نقشه‌های آنان را خنثی می‌کنند.
وی هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا دانست و تصریح کرد: امروز باید روحیه جوانان شهید و جانبازی که روزگاری باگذشت از تمام هستی خود در رکاب حضرت امام (ره) و پا به پای هم در برابر دشمن غاصب از جان، مال و ناموس ایران عزیز دفاع کردند را به نسل‌های امروز و آینده کشور منتقل کرد. جوانان امروز با مرور تاریخ جنگ متوجه خواهند شد که غالب کسانی که در عملیات‌ها حضور داشتند جوانان بین 18 تا 24 سال بودند، امروز آنچه ما داریم مرهون و مدیون خون شهدا است، مدیران ادارات مختلف باید با تکریم خانواده‌های معظم شهدا گامی کوچک برای پاسداشت سال‌ها صبر و استقامت این عزیزان بردارند.
رستمیان با تأکید بر اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به خدمت و تکریم ایثارگران، گفت: به‌دفعات متعدد در مراسمات مختلف به مدیران اعلام‌شده زمانی که قانونی برای خدمت به ایثارگران مصوب می‌شود را به‌صورت عملیاتی انجام دهند و برای فرار از اجرای قوانین به دنبال بهانه نباشند، ما خادمان شهدا بر دستان شما برای خدمت و تکریم خانواده‌های معظم شهدا بوسه می‌زنیم.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز امنیت و اقتدار امروز ایران را مرهون ایثار و ازخودگذشتگی ایثارگران دانست و گفت: خدمت به ایثارگران آن‌قدر حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تکریم و سپاسگزاری از این عزیزان را یک وظیفه شرعی و دینی می‌دانند و امنیت و اقتدار امروز ایران را مرهون ایثار و ازخودگذشتگی این عزیزان دانستند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi