شناسه خبر : 91873
شنبه 08 مرداد 1401 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باران تهدید و نکبت بر سر صهیونیست‌ها

از آتش‌سوزی بزرگ در حیفا تا نگرانی عضو شاباک از وقوع جنگ داخلی

شهر حیفا به عنوان مهم‌ترین شهر زیرساختی و اقتصادی رژیم صهیونیستی باردیگر شاهد حوادث و آتش سوزی‌های «مشکوک» بود! حوادثی که علت آن به ظاهر مشخص نیست و به نظر می رسد که تکرار آن کیان صهیونیست‌ها را هدف قرار داده است.
 
در گرماگرم روزهای تابستان که تحولات مختلف منطقه‌ای شتاب گرفته؛ در سرزمین‌های اشغالی بلا و مصیبت شدت گرفته است. از یک طرف بن بست سیاسی و بحران اقتصادی ماه‌هاست گریبانگیر اشغالگران در تل آویو شده و از طرف دیگر حوادث ویرانگر گلوی رژیم صهیونیستی را فشار می‌دهد. گویی فلسطین اشغالی قرار نیست روی آرامش به خود ببیند و از همین رو نیز رسانه‌های صهیونیستی عصر پنجشنبه از وقوع آتش سوزی گسترده در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، در این آتش سوزی سه باب منزل مسکونی و شماری خودرو آتش گرفته‌اند و نیروهای اطفای حریق به منطقه اعزام شده‌اند.
آتش سوزی مشکوک حیفا را رسانه رسمی تل آویو با عنوان شبکه کان نیز تائید کرد و گفت که این آتش سوزی در روستای رخاسیم واقع در شرق حیفای اشغالی رخ داده، اما علتی برای این آتش سوزی مهیب اعلام نشد. تصاویر حجمی از آوار خانه‌های آتش گرفته در کنار خودروهای سوخته در آتش را نشان می دهد و مشخص است که خسارات آتش سوزی حیفا قابل توجه بوده است. 
شهر حیفا حداقل از چند ماه گذشته با زنجیره‌ای از حوادث و آتش سوزی‌های مشکوک رو‌به‌رو بوده که عمده این حوادث نیز به صورت مشکوک و بدون علت خاصی اعلام شده است! کمتر از دو هفته پیش نیز کانال ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی از نشت مواد سمی و خطرناک در یکی از تأسیسات بندری حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد، اما در جریان آن حادثه نیز علت خاصی اعلام نشد. حتی یک روز قبل از آن حادثه نیز، وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه «بی.زد.اِن» بندر حیفا از سوی  مالک آن پالایشگاه‌ تایید شد، هرچند رسانه‌های صهیونیستی تلاش داشتند تا آن حادثه نیز در رسانه‌ها چندان بازتابی نداشته باشد.
چرا وقوع حوادث در حیفا مهم است؟
وقوع حوادث پی در پی در شهر بندری حیفا از آن جهت دارای اهمیت دو چندان است که شهر بندری حیفا یک شهر استراتژیک و بسیار مهم برای صهیونیست‌ها به شمار می رود و از نظر جمعیتی نیز سومین شهر مهم رژیم صهیونیستی است. همچنین بیشترین مراکز مهم حکومتی و اقتصادی صهیونیست‌ها در دو شهر مهم این رژیم یعنی حیفا و تل‌آویو بنا نهاده شده‌اند و از این حیث، این دو شهر به شهرهای مهم و استراتژیکی برای پیشبرد اهداف اقتصادی، سیاسی و امنیتی این رژیم تبدیل شده‌اند، هرچند در این میان، حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی از اهمیت بیشتری به لحاظ اقتصادی و زیربنایی برخوردار است و این شهر به قلب اقتصادی رژیم اسرائیل ملقب شده است.
حیفا همچنین به لحاظ وجود تاسیسات زیربنایی و اقتصادی بسیار و همچنین واقع شدن آن در کنار کوه‌های جنگلی، یک شهر اقتصادی-تجاری و توریستی برای صهیونیست‌ها بوده و سالانه میلیون‌ها دلار از بندر بزرگ این شهر، تبادل تجارت صورت گرفته و میلیون‌ها دلار هم از برپایی جاذبه‌های توریستی در شهر به ویژه در کوه‌های کرمل، کسب می‌شود. تاسیسات زیربنایی مهمی همچون بندر، پتروشیمی، شرکت یافا به عنوان تامین‌کننده برق تمام سرزمین‌های اشغالی، مجتمع ماتام به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک علم و فناوری صهیونیست‌ها و ایستگاه راه آهن حیفا به عنوان مرکز حمل‌ونقل ریلی در فلسطین اشغالی در مجموع باعث اهمیت بسیار زیاد شهر حیفا شده و از همین رو نیز حوادث متعدد در این شهر با حساسیت و نگرانی بسیاری از سوی صهیونیست‌ها دنبال می شود. 
در لبه جنگ داخلی
 خبر دیگر اینکه روز جمعه یک عضو پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نسبت به وقوع جنگ داخلی در درون این رژیم هشدار داد. شبکه اسرائیلی آی-۲۴ به نقل از این مسئول امنیتی ناشناس گفته است که اگرچه جنگ سال گذشته با گروه‌های مقاومت فلسطین با وحشت زیادی همراه بود، اما شاید در آینده نزدیک، تل آویو شاهد سناریوی مشابهی مانند شمشیر قدس باشد که البته این حمله یا جنگ، در سطح داخلی خواهد بود. این مقام امنیتی صهیونیستی تاکید کرده که هیچ آمادگی داخلی برای بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی وجود ندارد و شاید جنگ داخلی سرنوست مختوم وضعیت فعلی باشد. این که در چند ماه گذشته مقامات مختلف صهیونیستی نسبت به فروپاشی و اوضاع بحرانی این رژیم به صورت پی در پی هشدار می دهند، نشان دهنده عمق بحران داخلی در میان صهیونیست‌هاست که شاید هیچ راه‌حلی هم برای آن قابل تصور نیست.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi