شناسه خبر : 92590
دوشنبه 31 مرداد 1401 , 12:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پایش سلامت تخصصی ۴۰ جانباز گروه‌های ویژه

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از انجام پایش سلامت تخصصی 40 جانباز گروه‌‌های ویژه‌ این استان خبر داد.
 
پایش سلامت تخصصی 40 جانباز گروه‌های ویژه در استان قزوین انجام شد

مسعود بخارایی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار واحد قزوین گفت: 40 جانباز گروه‌‌های ویژه‌ این استان پایش سلامت تخصصی شدند که از این آمار 32 نفر جانباز منیر(تک چشم)، 2 نفر جانباز همی‌پلژی، 2 نفر تعداد جانباز قطع دوپا، 3 نفر جانباز نخاعی پایش شده و یک نفر جانباز همی‌پلژی بودند.
وی افزود: گروه‌های ویژه شامل جانبازان تک چشم(منیر)، دو چشم نابینا(بصیر)، کانادین، همی‌پلژی، نخاعی و دو پا قطع است که پزشکان با مراجعه به منزل این عزیزان اقدامات لازم را در راستای پایش سلامت انجام دادند.
این مقام مسئول گفت: ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﺮدی ﺑﺮای ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺟﺎﻧﺒﺎزان، اﻧﺠﺎم وﯾﺰﯾﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در این پایش انجام شده است. همچنین اقدامات پاراکلینیکی شامل آزمایش، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﮑﻢ و ﻟﮕﻦ، ﻧﻮار ﻗﻠﺐ و عکس ریه جانبازان در مراکز تشخیصی و درمانی انجام شده است.
بخارایی ادامه داد: وﯾﺰﯾﺖﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ داخلی و روانپزشکی جانبازان گروه‌های ویژه استان قزوین بزودی با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در قالب اردوی یک روزه انجام خواهد شد.
وی مطلع شدن از وضعیت سلامتی، چکاب کامل، ارائه خدمات تخصصی و درمان جانبازان گروه‌های ویژه را از مهمترین اهداف اجرای طرح پایش سلامت یاد شده برشمرد.
گفتنی است پایش سلامت تخصصی یکصد و 43 جانباز گروه‌های ویژه استان قزوین به منظور تحقق اهداف برنامه عملیاتی 1401 بنیاد، از تیر ماه آغاز شده و در آبان ماه به اتمام خواهد رسید.
از آمار یاد شده، تاکنون پایش سلامت 80 جانباز گروه‌های ویژه انجام شده و مابقی طی شهریور و مهر ماه‌ انجام خواهد شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi