شناسه خبر : 92718
یکشنبه 06 شهريور 1401 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت دعوتی برای همه نسل‌ها در همه عصرهاست

شهید «رستم اسدزاده» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: «شهادت دعوتی است بر همه‌ نسل‌ها در همه‌ عصرها. اگر می‌توانی بمیران (جهاد) و اگر نمی‌توانی بمیر (شهادت) که این شهادت باعث ننگ دشمنانت خواهد گردید».

 

 شهید «رستم اسدزاده» دلاورمرد دیگری از خیل مجاهدان فی سبیل‌الله است که با لبیک گفتن به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، راه جهاد و شهادت را در پیش گرفت و جان شریف خود را در دفاع از میهن اسلامی فدا کرد.

وی ۱۵ دی سال ۱۳۵۱ در شهرستان «ورزقان» دیده به جهان گشود. پدرش «نریمان» کشاورزی می‌کرد. او نیز در حد دوره ابتدایی درس خواند و کمک‌دست پدر در این کار شد. هنگامی که نوجوانی بیش نبود، با احساس تکلیف به‌عنوان بسیجی برای دفاع از کشور راهی جبهه‌ها شد و ۳۰ اسفند سال ۱۳۶۶ در «ماووت» عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است.

این شهید والامقام در وصیت‌نامه کوتاه؛ اما پربار و پرمایه خود، چنین آورده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران

شهادت دعوتی است بر همه‌ نسل‌ها در همه‌ عصرها. اگر می‌توانی بمیران (جهاد) و اگر نمی‌توانی بمیر (شهادت) که این شهادت باعث ننگ دشمنانت خواهد گردید. من راه سرور شهیدان، حسین بن علی (ع) را برگزیده‌ام و‌ ای کاش هزاران جان داشتم و فدای او و راهش می‌کردم که همانا راه الله است؛ ولی چه سود که همین‌قدر توان بیش‌تر نداشتم و مرگ مرا در آغوش خود کشید.‌ ای مادر! افتخار کن که فرزندت این راه و روش را برگزید.‌ ای مادر! مبادا در مرگ من ناراحت گردی و رنج بکشی که شادی تو باعث شادی روح من است؛ چرا که:

شهیدان شاهدان انقلابند
شهیدان شعله‌های آفتابند
کتاب عشق کتاب حسین است
شهیدان برگ‌های این کتابند

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi