شناسه خبر : 92758
دوشنبه 07 شهريور 1401 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هویت شهید «محمدابراهیم زکی» احراز شد

هویت هشتمین شهید گمنام خراسان رضوی از طریق آزمایش ژنتیک احراز شد.

 

براساس آزمایش DNA و در پی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی، هویت پیکر مطهر یکی از شهدای گمنامی که در شهر خواف به خاک سپرده شده است، احراز و مشخص شد که مربوط به بسیجی شهید «محمدابراهیم زکی» است.

«محمدابراهیم زکی» فرزند محمداسماعیل در پنجم تیر ۱۳۴۳ در روستای نعیم‌آباد از توابع شهرستان زبرخان متولد شد. وی سرانجام در ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ به‌عنوان تیربارچی در عملیات «بدر» در «جزیره مجنون» به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهیدوالامقام در منطقه باقی ماند و بعد از دفاع مقدس تفحص شد و به ایران اسلامی بازگشت که به دلیل نداشتن پلاک و مدارک هویتی در هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به‌عنوان شهید گمنام در شهر خواف به خاک سپرده شد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه نیشابور و جمعی از مسئولین محلی شب گذشته با حضور در منزل این شهید والامقام و اعلام خبر شناسایی شهید، به چشم‌انتظاری مادر شهید زکی پایان دادند.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است سه‌شنبه هشتم شهریور ساعت ۸:۳۰ شهرستان خواف میزبان مادر شهید زکی باشد تا به فراق ۳۸ ساله این مادر صبور پایان دهد.

پیش از این شهیدان اصغر سمیعی، حسین زارع عاشق‌آبادی، سیدعلی‌اکبر حسینی، حسنعلی ایزدی، سعید حیدری، ابوالفضل رفیعی و علی غفوری باغکی که به‌عنوان شهید گمنام در تایباد، گلبهار، درود، رشتخوار، پادگان شهید کاوه سپاه پاسداران و دانشگاه فردوسی مشهد و شهر لطف‌آباد به خاک سپرده شده بودند از طریق آزمایش DNA شناسایی شدند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi