شناسه خبر : 92766
دوشنبه 07 شهريور 1401 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین

سرهنگ «امیری‌مقدم» گفت: فاز اول مجموعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

 

سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در مراسم افتتاح پست برق هوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین که صبح امروز (دوشنبه) با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین در 17 هکتار زمین در حال احداث است و طبق زمان‌بندی‌هایی که انجام شده، فاز اول آن در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: این مجموعه در ضلع جنوبی یادمان شهدا در بوستان باراجین ساخته می‌شود و امسال ساختمان اداری و گالری سرپوشیده آن افتتاح خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین یادآور شد: فاز اول این مجموعه شش هزار مترمربع مساحت دارد و پس از تکمیل بخش اول سایر مجموعه‌ها نیز به آن اضافه خواهد شد.

‌امیری‌مقدم ابراز داشت: فاز دوم این مجموعه میادین شمالی، میدان پرچم و میدان دستاوردهاست و در فاز سوم نیز میادین جنوبی و در فاز چهارم سالن آمفی تئاتر به ظرفیت یک هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی گفت: خدمت به شهدا یک رسالت همگانی است و تامین زیرساخت برای مجموعه‌هایی که مربوط به شهداست حرکتی انقلابی و جهادی است که دعای خیر را بدنبال دارد.

امیری‌مقدم تصریح کرد: با افتتاح پست هوایی برق در این مجموعه گام مهمی برای تامین نیزاهای آینده این مجموعه برداشته شد که جای قدردانی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با تکمیل این مجموعه در دو تا سه سال آینده فضایی مناسب برای به تصویر کشیدن فرهنگ ایثار و شهادت و خاطرات دوران جنگ در استان مهیا شود تا جوانان بتوانند با ارزشهای انقلاب و جنگ آشنا شوند.

در ادامه شرکت‌کنندگان در این مراسم از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین که در ضلع جنوبی تپه نورالشهدا در دست ساخت است، بازدید کردند. 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi