شناسه خبر : 92924
دوشنبه 14 شهريور 1401 , 16:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون وام مسکن ایثارگران باید به‌روزرسانی شود

متاسفانه تاکنون قوانین بسیار دست و پاگیری وضع شده که مانع از ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگری شده است و یا قوانینی تصویب شده که دستگاه های اجرایی تعمداً ...

فاش نیوز - جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، مجلس محترم شورای اسلامی، نمایندگان محترم و ایثارگر مجلس شورای اسلامی و همه تصمیم گیرندگان کشور
اگر اشتباه نکنم 34 سال از جنگ تحمیلی و ۴۲سال از تشکیل نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران می گذرد. همانطور که همه اهل فهم می دانند بسیاری از والدین معزز  شاهد و جانبازان جنگ تحمیلی به دلیل کهولت سن و عوارض ناشی از جنگ و بیماری های عادی فوت کرده و بقیه هم در نوبت پایان عمر هستند.

 متاسفانه تاکنون قوانین بسیار دست و پاگیری وضع شده که مانع از ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگری شده است و یا قوانینی تصویب شده که دستگاه های اجرایی تعمداً به آن عمل نمی کنند و در بایگانی ها خاک می خورد.

نمونه بارز این قوانین دست‌وپاگیر قانون پرداخت وام مسکن به جامعه هدف است که وام‌گیرنده به دلایل مختلف و شرایط تعیین شده در قانون، در مسیر کار از دریافت وام انصراف می دهد. همین قوانین موجب شده که واجدین شرایط دریافت وام مسکن همچنان مستأجر بمانند.

 آن گروهی هم که خود صاحب مسکن بوده و مسکن آنها پس از گذشت سال ها فرسوده و نیاز به بازسازی دارد، قوانین موجود این اجازه را نمی دهد که مالکان بافت های فرسوده، وام مسکن ایثارگری را با سند ملکی خود دریافت کنند.

هر چند که تعدادی از ایثارگران دهها سال قبل مبلغ ناچیزی وام مسکن دریافت کرده و یا وام خود را به فروش رسانده اند. اما اکنون فاقد مسکن هستند و در حال حاضر که مابه التفاوت وام مسکن را می خواهند دریافت کنند به ایثارگرِ خریدار می گویند شما برو یک منزل سنددار  پیدا کن تا به بانک معرفی شوید. یا اینکه می گویند برو یک منزل قولنامه ای پیدا کن تا شما را به بانک عامل معرفی کنیم.

باید گفت اولا وام مسکن بنیاد شهید کفاف خرید حتی یک آپارتمان ۵۰متری را در حاشیه شهرهای کوچک نمی دهد. دوماً با عنایت به اینکه مالکانی که منازل با بافت فرسوده دارند، اگر قوانین اصلاح شود، بر روی همین بافت فرسوده و با همین سند ثبتی و عادی وام مسکن آنان پرداخت بشود، بسیاری از جامعه هدف مشکل مسکنشان حل خواهد شد.

 گروه دیگری ملکی دارند و می خواهند آن ملک را در طبقه فوقانی برای خود و فرزندان توسعه دهند. چه اشکالی دارد با سند ثبتی و یا قولنامه ای همین ملک فرد ایثارگر، تسهیلات خود را دریافت کند!؟
  هر چند که اگر قانونگذار این قوانین کهنه و غیر کاربردی را بازنگری و با هماهنگی کارشناسان مجرب بنیاد، مشکلات پیش روی جامعه هدف را در زمینه جذب وام و سایر امور پیگیری و اصلاح و به‌روزرسانی کند، بسیاری از مشکلات برزمین مانده ایثارگران به بهترین شکل حل خواهد شد.

با این وجود 43 سال از تأسیس نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۳۴سال از جنگ تحمیلی می گذرد و عمر کهنه سربازان جنگ با زخم های عمیق برتن سپری می شود. اما دستگاه های قانونگذار و اجرایی در اصلاح قوانین، شرایط را با وضع مقررات و تسهیل قوانین کارآمد حل نکرده و فقط به شعار بسنده می کنند.

محمد غیبی

اینستاگرام
سردبیر محترم سایت انقلابی وجهادی فاش نیوز ما رزمنده گان هشت سال دفاع مقدس از زحمات جنابعالی وهمکاران عزیز وزحمت کشتان در خصوص انعکاس مشکلات ایثارگران به مسئولین نظام صمیمانه تشکر می کنیم وقدردان زحمات جنابعالی وسایر همکاران هستیم .قانون مسکن به همه ایثارگران داده می شود منهای رزمنده گان . ما ها دستمان به جای نمی رسد دوسال است مجلس تصویب می کنه که همانند سایر ایثارگران وام مسکن به رزمنده گان داده شود تصویب هم کرد وشورای محترم نگهبان تایید کرد وبه قانون تبدیل شد.ولی چون رزمندکان متولی خاصی ندارند ومجلس هم به وظیفه ذاتی خود که همانانظارت بر قوانین است عمل نمی کند 35 ساله است این ظلم بزرگ به رزمندگان وارد شده وکسی هم جوابگو نیست
بنیاد25درصد ، وام مسکنش هم برا اوناس فقط حتی میگن تسویه کنید مجدد بهتون بدیم ولی زیر25درصد یا نمیدن یا انگشت شمار میدناین بنیاد فقط برا قشر خاصی هست و پول بیا المال صرف اینا فقط میشه مقدس ترین بنیاد اینه ولی به فساد و تبعیض کشوندش
سلام این مقاله کاملا به حقیقت مشکلات در بخش تسهیلات مسکن را شرح داده . بنده به عنوان کارمند رسمی دولت راهکارهای بسیاری برای حل مشکل مسکن این جامعه دارم اما هر بار که با مسئولین بنیاد شهید در میان می گذارم کاملا مشخص است که هیچ تمایلی برای حل این مسأله وجود ندارد. چرا نباید با وجود راهکارهای بسیار انعطاف وجود نداشته باشد .
بنیاد شهید و امور ایثارگران خود در جایگاهی است که می تواند قوانین اضافه را حذف کند
برادر آزاده سلام تو را به خدا شما که برنامه برای حل مشکل مسکن داری به فکر بسیجی‌ها باش.
به رزمنده گان۳۶ ماه کدم بانک وام خودرو میدن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi