شناسه خبر : 92950
سه شنبه 15 شهريور 1401 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شمارش معکوس برای انفجار کرانه باختری

اسرائیل هیوم: انتفاضه سوم شروع شده است

مجموعه عملیات‌های مسلحانه‌ای که روز یکشنبه و بامداد دوشنبه علیه صهیونیست‌ها انجام شده، نشان می‌دهد کرانه باختری وارد مرحله جدیدی از تحولات شده و در حال حرکت به سمت فاز جنگی و مسلحانه است.

شمارش معکوس برای انفجار کرانه باختری/ اسرائیل هیوم: انتفاضه سوم شروع شده است

تحولات در فلسطین اشغالی این روزها آن چنان سرعت گرفته که حتی وضعیت امروز این سرزمین با روز گذشته اش را متفاوت کرده است. اگر تاکنون عملیات‌های مسلحانه محدود به عملیات‌هایی بود که یک بار در هفته انجام می شد، اما از روز یکشنبه، حمله ماهرانه و موفق سه فلسطینی در منطقه اغوار کرانه باختری علیه خودرویی از نظامیان صهیونیستی نشان داد که فلسطین وارد دوره جدیدی از تحولات شده است. شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری بسیار ویژه شده و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای که شده پاسخ جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط خاصی را برای صهیونیست‌ها رقم زده است. تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در نوارغزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی علیه اشغالگران تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است. روزنامه اسرائیل هیوم، چاپ تل‌آویو، افزایش حملات علیه اشغالگران صهیونیست در سراسر مناطق اشغالی را به «شروع انتفاضه سوم» ارزیابی کرده و در گزارشی به نقل از منابع خود نوشته: «انتفاضه سوم شروع شده و حملات فعلی فلسطینی‌ها پایان ماجرا نیست و آغاز مرحله جدیدی از تحولات است.»

کرانه باختری در فاز جنگی!

مهم‌ترین دلیلی که این روزها به نگرانی صهیونیست‌ها دامن زده است، مجموع عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری است. وضعیت این منطقه بسیار متفاوت از نوار غزه است و در آن ۶۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست مستقر شده‌اند و عملیات‌های مسلحانه در این منطقه به معنای ورود فلسطینی‌ها به فاز جنگی است. اگر صهیونیست‌ها نتوانند اوضاع کرانه باختری را کنترل کنند، در عمل با عملیات مسلحانه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ رو‌به‌رو خواهند شد و این به معنای پایان حاشیه امن اشغالگران در سرتاسر فلسطین است. رهبران تل آویو از اهمیت عملیات‌های مسلحانه در کرانه باختری باخبرند و این را به خوبی می دانند که مجموعه عملیات‌های مسلحانه در این منطقه به معنای شکست در کنترل آن است. به عبارت دیگر، وقتی فلسطینی‌ها در منطقه کرانه باختری به سلاح دسترسی پیدا می کنند، این بدان معناست که ایست‌های بازرسی نقطه به نقطه و هزاران نظامی مجهز این رژیم قادر به تحت کنترل گرفتن فلسطینی‌ها نیستند و در این شرایط آغاز مقاومت مسلحانه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ نیز بسیار محتمل است.

مهم‌ترین تهدید فعلی علیه صهیونیست‌ها

«عاموس هرئیل»، نویسنده روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص خطر گسترش تنش در کرانه باختری را مهم‌ترین تهدید علیه موجودیت تل آویو می داند و در گزارش روز دوشنبه خود عنوان کرده که «امروز کرانه باختری بیشترین مقدار سلاح را در اختیار دارد؛ سلاح‌های خودکار در خیابان‌های کرانه باختری به وفور یافت می‌شود و همه هسته‌های مقاومت به راحتی می‌توانند سلاح بدست آورند.» در واقع سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نمی‌ توانند پیش‌بینی کنند که انقلاب کرانه باختری کی و از کجا آغاز شده و همین ویژگی غافلگیری مهم‌ترین شاخصه تحولات مسلحانه در کرانه باختری است که اکنون رنگ و بوی یک جنگ تمام عیار را دارد.

ابهت «گولانی» فرو ریخت

عملیات روز یکشنبه فلسطینی‌ها علیه خودرو نظامیان صهیونیست، عملیاتی دقیق و حساب شده بود که به گفته منابع عبری زبان نظامیان تیپ ویژه گولانی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و این عملیات آن چنان حساب شده بود، که به صهیونیست‌ها ثابت کرد کرانه باختری در حال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران است. اهمیت عملیات علیه نظامیان گولانی از آنجاست که در واقع گولانی نامی در ظاهر بزرگ برای ساکنان صهیونیست به‌شمار می‌رود و این نام نشانگر خشن‌ترین و به‌اصطلاح زبده‌ترین جنگجویان ارتش رژیم صهیونیستی است. گولانی از تیپ‌های کماندویی معروف رژیم اسرائیل می‌باشد که این رژیم تبلیغ بسیاری روی آن انجام می‌دهد؛ به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی، هر نظامی عضو این تیپ برابر با ۱۳ نظامی معمولی توان دارد!.

تصویر بسیار مبهم و پیچیده‌ای از تیپ گولانی وجود دارد. گفته شده کسانی‌ که به این تیپ ملحق می‌شوند، آموزش‌های خود را با تیراندازی و هدف‌گیری دقیق آغاز می‌کنند و کار خود را با آموزش انواع شکنجه‌ها و آزار و خشونت‌ها به پایان می‌رسانند. هر بار که ارتش رژیم صهیونیستی در برابر ماموریت نظامی سخت و حساسی قرار می‌گیرد که نیازمند سماجت، سرسختی و جنگندگی یا به عبارت بهتر سنگ‌دلی است، به سراغ تیپ گولانی می‌رود. همچنین از حیث تجهیزات نظامی بنابر ادعای منابع صهیونیستی، تیپ گولانی از جمله مجهزترین تیپ ‌های ارتش رژیم صهیونیستی است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، به دلیل ماموریت‌های خاص آن است و به همین دلیل تنها تیپی در ارتش رژیم صهیونیستی است که تاکنون مدرن‌ترین زره‌پوش‌های جنگی دنیا را در اختیار دارد. حال با این وضعیت مهم نظامیان گولانی، فلسطینی‌ها با انجام عملیات موفق خود علیه گروهی از آنان در منطقه اغوار کرانه باختری نشان دادند که حتی زبده ترین و خشن ترین نظامیان صهیونیستی نیز قادر به مقابله با فلسطینی‌ها نیستند و در عمل شهروندان فلسطینی دست برتر در تحولات کرانه باختری را در اختیار دارند.

ساعات وحشت 

در عین حال عملیات‌های شهروندان فلسطینی علیه اشغالگران فقط محدود به ظهر یکشنبه نبود، بلکه در مناطق و بخش‌های دیگر از فلسطین نیز صهیونیست‌ها با مقاومت مسلحانه رو‌به‌رو شدند. کرانه باختری رود اردن از بامداد دوشنبه شاهد درگیری‌های شدید مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود و مبارزان فلسطینی بامداد دوشنبه به سمت پست نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «بیت فوریک» در شرق شهر نابلس تیراندازی کردند. آنها همچنین به سمت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به هنگام یورش آنها به اردوگاه العین در منطقه نابلس تیراندازی کرده و به تبادل آتش پرداختند.همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی در حمله به شهر طوباس با مقاومت و حمله متقابل مبارزان فلسطینی رو‌به‌رو شدند و گردان‌های طوباس وابسته به سرایا القدس اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی را هنگام یورش هدف رگبار گلوله قرار دادند. نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک قباطیه در جنوب جنین نیز هدف تیراندازی قرار گرفتند. در همین حال، شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی از زخمی شدن چهار نظامی این رژیم در جریان پرتاب یک بمب دست ساز به سمت آنها خبر داد و بعد از بستری شدن برخی نظامیان ارتش صهیونیستی در بیمارستان‌ها را تایید کرد، هرچند جزئیات بیشتری از وضعیت زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی منتشر نشده است. براین اساس؛ مجموع آمار زخمی شدگان نظامی رژیم صهیونیستی تا بامداد روز دوشنبه به ۱۱ نفر رسید که ۷ نفر از آنان از نظامیان گولانی بودند و ۴ نفر دیگر هم از نظامیان عادی این رژیم. مجموعه اقدامات و عملیات‌های فلسطینی‌ها علیه اشغالگران حتی تا ظهر روز دوشنبه هم ادامه داشت و بعد از ظهر دوشنبه منابع عبری‌زبان از وقوع عملیات زیرگیری یک نظامی صهیونیست با کامیون در شهر «سلفیت» در کرانه باختری خبر دادند. منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این عملیات با یک کامیون توسط فلسطینی‌ها صورت گرفته و عامل آن بیش از یک نفر بوده است و مجریان عملیات از صحنه متواری شدند. هرچند این عملیات تلفاتی برجای نگذاشت، اما نشان داد که فلسطینی‌ها به هر روشی مصمم به مقابله با اشغالگران هستند. در عین حال بازداشت‌ها و تیراندازی نیز همزمان از سوی صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها جریان داشته و وزارت بهداشت فلسطین صبح دوشنبه اعلام کرد که «طاهر محمد زکارنه» جوان فلسطینی که در درگیری‌های اخیر شهرک قباطیه در جنوب جنین از ناحیه سر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است. همچنین  رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که «نضال اغباریه»، روزنامه نگار فلسطینی که در جریان تیراندازی یکشنبه در شهر ام الفحم از سوی فردی ناشناس زخمی شده بود، به شهادت رسید.

منبع: روزنامه کیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi