شناسه خبر : 92974
چهارشنبه 16 شهريور 1401 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اطلاعات ۳ میلیون صهیونیست به حراج گذشته شد

حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های اسرائیل

پس از هک گوشی همراه رئیس موساد، اکنون هکرها توانسته‌اند به اطلاعات شخصی 3 میلیون صهیونیست دست پیدا کنند و آن را برای استفاده عمومی منتشر کنند!
طی یک سال گذشته رژیم صهیونیستی هدف شدیدترین حملات سایبری و هکری بوده ا و این موضوع باعث شده تا به طور کلی امنیت این رژیم آسیب پذیرترین دورانش را سپری کند. حملات سایبری نه تنها به افشا و انتشار اطلاعات منجر می شود، بلکه در موارد شدیدتر می‌تواند زیرساخت‌های شهری مانند سیستم آبرسانی و یا برق رسانی را مختل و در عمل زندگی روزمره را با چالش اساسی رو‌به‌رو کند. تاکنون نیز در چند نوبت حملات سایبری به آسیب‌دیدگی جدی برخی زیرساخت‌های تل آویو از جمله سیستم فاضلاب شهری و حتی یک ماه پیش به اختلال در سیستم حمل‌ونقل مناطق اشغالی انجامیده است. این شرایط به شدت خطرناک باعث شده تا مقامات تل آویو نه تنها در فضای واقعی و میدانی از حملات گروه‌ها و شهروندان فلسطینی در امان نباشند، بلکه در فضای مجازی نیز به طور متناوب زیر شدیدترین حملات هکری قرار گیرند و زندگی روزمره در فلسطین اشغالی همراه با مشکلات اساسی همراه باشد.
حالا خبر رسیده که روز سه شنبه روزنامه «جروزالم پست»
در گزارشی از حمله هکری به زیرساخت‌های آموزشی این رژیم پرده برداشته و نوشته یک گروه هکری از دسترسی به داده‌های شخصی میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم و قراردادن آدرس، شماره ملی، ایمیل و دیگر مشخصات آنها در یک فایل رایانه‌ای خبر داده است. بنابراین گزارش، این گروه هکری که خودش را «سارق سخاوتمند» معرفی کرده، کابینه «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را کابینه کثیف توصیف و اعلام کرد که در اعتراض علیه کابینه وی، هک سیستم آموزشی رژیم صهیونیستی را انجام داده است. این گروه هکری همچنین اعلام کرد که پرونده‌ حدود 3 میلیون نفر را شامل نام؛ نام خانوادگی، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن، پست الکترونیکی و... در معرض فروش قرار داده‌ است.
مسئولان سیستم آموزشی رژیم صهیونیستی، حمله سایبری را تایید کرده و از تلاش برای مقابله با آن خبر داده‌اند، البته صهیونیست‌ها تاکنون زیر بار پذیرش دزیده شدن اطلاعات مذکور نرفته‌اند. پیش از این یک شرکت امنیتی سایبری در رژیم صهیونیستی موسوم به سوفوس اعلام کرده بود که حملات هکری علیه سیستم‌ آموزشی این رژیم به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده و در سال ۲۰۲۰، ۴۴ درصد مدارس هدف حملات سایبری قرار گرفتند، اما این حملات در سال ۲۰۲۱، به ۶۰ درصد رسیده است.
چند روز پیش هم پایگاه‌های اینترنتی بنادر رژیم صهیونیستی در پی حمله سایبری از دسترس خارج شده بود و یک گروه سایبری عراقی به نام الطاهره مسئولیت آن‌را بر عهده گرفت. قبل از حمله هکری به بنادر رژیم صهیونیستی، هکرها موبایل دیوید بارنیاع رئیس‌موساد را هک کرده و تصاویر دندان‌های او را به اشتراک گذاشتند و در پیام‌هایی به زبان عبری از او خواستند که دندان‌هایش را مسواک بزند!
چرا حملات سایبری علیه صهیونیست‌ها مهم است؟
حملات سایبری به طور فزاینده به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای جهان شناخته می‌شوند. برای نمونه، مجمع جهانی اقتصاد در گزارش مخاطرات جهانی سال ۲۰۲۰ حملات سایبری را از نظر احتمال وقوع و تأثیرگذاری در میان ۱۰ مخاطره برتر آورده است. این نگرانی نه جدید است و نه تعجب‌آور. فنآوری‌های جنگ سایبری امکان حملات کم مخاطره و پنهانی را فراهم می‌آورد و آسیب‌دیدگان این حملات معمولا در مراحل اولیه نمی‌توانند حجم خسارات را تشخیص دهند و آسیب دیدگی‌ها معمولا در طول زمان مشخص می شود.
از سال ۹۹ نبرد سایبری علیه رژیم صهیونیستی جدی‌تر و گسترده‌تر شده است. گروه‌های مختلفی همچون، دستان باز، الطاهر، عصای موسی و به تازگی نیز سارق سخاوتمند مسئولیت حملات سایبری علیه صهیونیست‌ها را برعهده می‌گیرند. تکرار حملات سیایبری علیه صهیونیست‌ها در حالی است که این رژیم از سال ۲۰۱۱ با هزینه بسیار زیادی واحد نبرد سایبری در ارتش را راه‌اندازی کرد و در سال‌های اخیر مدعی قرار داشتن جزو ۵ قدرت برتر سایبری بوده است، اما از سال ۹۹ به این سو با افزایش حجم و عمق حملات سایبری در حال واگذاری این نبرد است. آسیب پذیری زیاد رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و نفوذ سایبری به سامانه‌های مهم نظامی و اطلاعاتی زنگ خطر جدی‌ای را برای این رژیم به صدا در آورده است. تل آویو اکنون یک میدان نبرد دیگری را پیش روی خود می‌بیند، با این تفاوت که می‌داند با دشمنی رو‌به‌روست که در این حوزه جزو برترین‌هاست و دست برتر را دارد.
فعال شدن آژیرهای خطر و هجوم صهیونیست‌ها به سمت پناهگاه‌ها، سقوط بالن جاسوسی، خروج تمامی وب‌سایت‌های دولتی از دسترس، دستیابی و انتشار اسناد نظامی و تماس با مقام‌های این رژیم و تهدید آنها تنها نمونه‌هایی کوچک از حملات سایبری علیه رژیم صیهونیستی که فقط در کمتر از چند ماه گذشته از سوی هکرها با موفقیت انجام شده و صهیونیست‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای مقابله با این حملات کاری انجام دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi